تحلیل سیستم مدیریت طرحهای سرمایه ای برق منطقه‌ای خراسان ۱۳ ص (ورد)

تحلیل سیستم مدیریت طرحهای سرمایه ای برق منطقه‌ای خراسان ۱۳ ص (ورد)

تحلیل سیستم مدیریت طرحهای سرمایه ای برق منطقه‌ای خراسان ۱۳ ص (ورد)

تحلیل-سیستم-مدیریت-طرحهای-سرمایه-ای-برق-منطقه‌ای-خراسان-13-ص-(ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏«‏ مدیریت طرحهای سرمایه‏‌‏ای شرکت بر منطقه‏‌‏ای خراسان‏»
۱
‏«‏ مدیریت طرحهای سرمایه‏‌‏ای شرکت بر منطقه‏‌‏ای خراسان‏»
۲
‏مقدمه
‏بیست و یک سال پس از اختراع برق توسط ادیسون اولین مولد برق جهت تامین روشنایی حرم مطهر حضرت رضا(ع) نصب و راه اندازی شد و طی یکصد سال گذشته برای روشن نگه داشتن این بارگاه ملکوتی اقدامات فراوانی به منصه ظهور رسیده است.
‏در سال ۱۳۴۳ شرکت برق منطقه ای خراسان تشکیل شد و مسئولیت تامین برق شهرستان مشهد را با استفاده از چند دستگاه مولد دیزلی بر عهده گرفت.
‏در سال ۱۳۴۷ برای تامین برق شهرهای دیگر استان نیروگاه حرارتی مشهد به بهره برداری رسید. در سال ۱۳۴۹ بنا به تصمیم وزارت متبوع (آب و برق) مدیریت نیروگاه مشهد به شرکت تولید و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) منتقل و بدین ترتیب این شرکت تا سال ۱۳۶۵ ضمن تامین برق شهرهای جنوبی و چند شهر شمالی خراسان با نیروگاههای دیزلی تحت مدیریت خود مسئولیت انتقال و توزیع برق در استان خراسان را بر عهده داشت.
‏در سال ۱۳۶۶ مجددا با تصویب وزارت نیرو کلیه تاسیسات تولیدی شرکت توانیر شامل نیروگاه های توس، مشهد، شریعتی، شیروان و قاین به شرکت برق منطقه ای خراسان واگذار و این شرکت وظیفه تولید، انتقال و توزیع برق در استان را عهده دار و فصل جدیدی در سیمای صنعت برق خراسان گشوده شد و بخشهای مختلف صنعت برق بعنوان اولین استان کشور از مدیریت واحدی برخوردار گردید.‏ ‏در آن زمان شرکت دارای سه معاونت تخصصی بود، معاونت توزیع نیرو: سرپرستی امورها، قسمت ها و ادارت برق مشهد و شهرستان ها که به شکلی در ارتباط با مردم بودند. معاونت بهره برداری تولید و انتقال: مسئولیت کلیه نیروگاه های استان و بخش انتقال نیرو و بالاخره معاونت طرح و نوسازی: سرپرستی واحدهای مهندسی و اجرایی طرح های تولید و انتقال را بر عهده داشتند. از آنجا که واحدهای تابعه شرکت عملا بصورت واحد مستقل به وظایف خود عمل می نمودند در سال ۱۳۷۱ که به منظور تمرکز زدایی و واگذاری کارها به بخش خصوصی و نظارت و هدایت بیشتر واحدها، تشکیل شرکت های وابسته در دستور کار شرکت قرار گرفت و با شتاب بیشتری این مهم اجرا و هر یک بصورت یک شرکت هویت تازه ای یافتند. در حال حاضر ۱۶ شرکت در سه بخش تولید، انتقال و توزیع و خدمات فنی مهندسی و خدماتی به ثبت رسیده و ارائه خدمات می نمایند.
‏در بخش تولید: شرکت‏ ‏های مدیریت تولید برق توس ، مدیریت تولید برق مشهد ، مدیریت تولید برق خیام و مدیریت تولید نیروگاه‏ ‏های گازی خراسان.
‏در بخش انتقال: شرکت های احداث تاسیسات انتقال نیرو و شرکت مهندسی انتقال نیرو و مخابرات شرق(مهام شرق).
‏در بخش توزیع: شرکت توزیع نیروی برق مشهد ، شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ، شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ، شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی.
‏شرکت های دیگر شامل: شرکت خدمات پشتیبانی نیرو (پشتیبان) ، راهبر نیروی خراسان ، مهندسی مشاور نیروی خراسان (منیران)، نصب و تعمیرات نیروی خراسان (نتن)، خدمات رفاهی و عمومی (رفانیر)، و فنی توس نیرو که در راستای سیاست های متخذه فعالیت می نمایند. برابر اساسنامه شرکت های معرفی شده بالاترین مرجع تصمیم گیری و نظارت این شرکت ها، مجمع عمومی است که ریاست مجمع بر عهده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان است.
‏برق در منابع اصلی خود نیروگاهها تولید می شوند سپس به مراکز توزیع برق انتقال داده می شوند و پس از تقسیم و کاهش ولتاژ در بین مصرف کنندگان توزیع می شود. پروژه ی مد ن‏ظ‏ر در فاز توزیع برق است.
‏شرکت برق منطقه ای خراسان پروژه ی مدیریت طرحهای سرمایه ای را از اوایل سال ۱۳۸۲ آغاز کرد. وسعت این پروژه در سراسر استان خراسان سابق( خراسان شمالی ‏–‏ رضوی ‏–‏ جنوبی) بود که با عنوان سیستم های توزیع برق ‏آغاز به کار کرد‏. اما بعدها به دلیل پاره‏‌‏ای از مسائل این پروژه به قسمتهای ‏کوچکتری‏ تقسیم شد ‏تا‏ کاملتر و تخصصی تر به این پروژه پرداخته شد. ‏مدیریت طرحهای سرمایه ای در حوزه‏‌‏ی برق خراسان و در شرکت برق منطقه ای خراسان فعالیت خودش را آغاز کرد تا بتواند از طریق وب و اینترنت به کاربران خود ارائه خدمات بدهد و سیستم بروکراسی را به فراموشی بسپارد. این پروژه دو هدف عمده را در نظر داشت : اول برنامه ریزی و اجرا، دوم بهره‏‌‏برداری و توزیع.
‏«‏ مدیریت طرحهای سرمایه‏‌‏ای شرکت بر منطقه‏‌‏ای خراسان‏»
۳
‏ملاحضات داخلی
‏نبود بانک اطلاعاتی جامع و کاملی که تمامی فرآیندها به طور مستقل از آن بهره ببرند. هر بخش برای خود سیستم اطلاعاتی داشت که اطلاعات مربوط به پروژه که به آن بخش مربوط بود را در خود نگاه می داشت که این کار باعث بروز افزونگی زیاد در داده ها و در نتیجه امکان جمع آوری اطلاعات آماری را بسیار مشکل می نمود.
‏پیمانکاران برای ارسال و ثبت صورت وضعیت خود و دریافت تاییدیه ای برای آن که منجر به پرداخت هزینه به آنان می شود باید صورت وضعیت رابه مجریان مربوط تحویل و آنان نسبت به ثبت اقدام می کردند که این امر به دلیل زیاد بودن مشغله ی کاری مجریان در اکثر موارد با تاخیر صورت می گرفت که در نتیجه باعث پرداخت نشدن به موقع هزینه به پیمانکاران و توقف مراحل اجرایی پروژه ‏تا پرداخت هزینه به پیمانکاران می شد.
‏کارشناس مربوط به بررسی صورت وضعیت های ارسالی توسط پیمانکاران باید از مراحل و میزان پیشرفت فیزیکی هر پروژه اطلاعات کامل و جامعی داشته باشد تا بتواند نسبت به رد یا قبول صورت وضعیت اقدام کند که این امر در سیستم حاضر به علت نبود ناظری که اطلاعات را در پایگاه به طور مستقیم ثبت کند وجود ندارد.
‏ملاحضات خارجی
‏عدم حضور پیمانکاران در سیستم به عنوان یک فرآیند و بروز مشکلات که در ادامه اجرای پروژه به دنبال دارد.
‏عدم وجود اطلاعات جامع از روند کلی تمامی پروژه ها جهت اخذ تصمیمات کلان توسط مدیران ارشد شرکت.
‏تعریف مسئله‏:
‏هدف ما از بررسی این سیستم این است که موارد زیر محقق شود:
‏دخالت دادن پیمانکاران و ناظران در روند اجرایی پروژه ها در سیستم فعلی
‏تسریع در انجام پروژه ها توسط پیمانکاران
‏داشتن بانک اطلاعاتی جامع به طوری که باعث رفع افزونگی داده ها می شود
‏ارائه ی اطلاعات جامع به مدیران ارشد شرکت جهت اخذ تصمیمات کلان مدیریتی
‏راه حل:
‏اصلاح سیستم مکانیزه موجود با اعمال تغییرات در عملکرد سیستم حاضر :
‏اضافه کردن بخشهایی برای ناظران مقیم که پیشرفت هایی فیزیکی پروژه های انجام شده توسط پیمانکاران را به صورت مدام ثبت نماید.
‏ایجاد بخشهایی برای پیمانکاران جهت ثبت صورت وضعیت ها به صورت مستقل
‏افزودن قابلیت ویرایش اطلاعات ثبت شده در سیستم که منجر به جلوگیری از تغییرات دستی داده ها در پایگاه داده اطلاعاتی و ایجاد ناسازگاری در آن
می شود.
‏یکپارچه کردن پایگاه داده های بخش های مختلف جهت جلوگیری ازافزونگی داده ها
‏امکان سنجی
‏امکان سنجی تکنیکی:
‏«‏ مدیریت طرحهای سرمایه‏‌‏ای شرکت بر منطقه‏‌‏ای خراسان‏»
۴
‏برای اصلاح سیستم موجود احتیاج به افزودن چندین صفحه وب جهت محقق شدن اهداف فوق می باشد که فن آوری ایجاد آن در سازمان موجود می باشد.
( از جمله سیستم وب ، هاست ، دامین )
‏همچنین حضور برنامه نویسان وب که در سیستم وجود دارد.
‏پشتیبانی سیستم توسط برنامه نویسان و مشاوران سیستم برای رفع مشکلات احتمالی
‏آموزش ناظران مقیم و پیمانکاران جهت کار با صفحات و کارتابل های اضافه شده
‏امکان سنجی عملیاتی:
‏به علت این که اصلاحات صورت گرفته باعث تسریع در روند پرداخت هزینه ها به پیمانکاران، عدم ایجاد داده های ناسازگار و تسریع در عملیات تایید صورت وضعیت می شود درنهایت سبب کاهش زمان اجرای پروژه خواهد شد. که این امر با استقبال خوبی از سوی سازمان و پیمانکاران روبرو است.
‏امکان سنجی اقتصادی:
‏ایجاد اصلاحات در این سیستم احتیاج به صرف هزینه زیادی ندارد. ولیکن باعث تسریع و بهبود عملیات انجام شده می شود.
‏هزینه برنامه نویس جهت پیاده سازی صفحات وب در مجموع ۱۰۰۰۰۰۰ ریال
‏هزی‏نه سرور برای ایجاد پایگاه مرکزی ‏که البته در سازمان وجود دارد‏ (در صورت‏ تمایل به استفاده از سرور جداگانه باید تهیه شود)
‏هزینه آموزش کاربران از جمله پیمانکاران و ناظران مقیم جهت کار با سیستم مکانیزه حدود ۵۰۰۰۰۰ ریال
‏پشتیبانی از سیستم توسط برنامه نویسان که ماهانه حدود ۱۰۰۰۰۰۰ ریال می باشد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x