پرسشنامه تولید ناب

پرسشنامه تولید ناب

پرسشنامه تولید ناب

دانلود پرسشنامه تولید ناب , دانلود فوری پرسشنامه تولید ناب ,  پرسشنامه تولید ناب کامل و قابل ویرایش

  پرسشنامه تولید ناب
,دانلود پرسشنامه تولید ناب
,پرسشنامه استاندارد تولید ناب
,دانلود پرسشنامه استاندارد تولید ناب
,پرسشنامه تولید ناب در شرکت های تولیدی
,دانلود پرسشنامه تولید ناب در شرکت های تولیدی
,پرسشنامه رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت ها

پرسشنامه تولید ناب

پرسشنامه تولید ناب در شرکتهای تولیدی

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸
حجم ۰/۵۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت بازرگانی 

پرسشنامه تولید ناب در شرکتهای تولیدی

 
 
 
 
چکیده 
تحقیق حاضر در پی بررسی رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت های تولیدی استان گیلان است تا از این طریق امکان کمک به بخش تولید کشور و استان در راستای تدوین استراتژی های مناسب در جهت بهبود عملکرد به ویژه در حوزه بازرگانی با نظر به اصول تولید ناب را فراهم نماید. تحقیق حاضر از نظر اجرا از نوع توصیفی شاخه همبستگی است. همچنین جامعه آماری، کلیه شرکت های تولیدی استان گیلان (با بیش از ۲۰ پرسنل) می باشد که بر اساس آمارها در حدود ۳۴۰ مورد برآورد گردیدند، جهت برآورد میزان حجم نمونه، از جدول مورگان و کرجسی استفاده شد، که بر این اساس حجم جامعه نمونه ۱۸۱ شرکت محاسبه گردید.
 
 ابزار سنجش و اندازه گیری در تحقیق حاضر پرسشنامه بوده و جهت بررسی پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد. ضمن آن که روایی پرسشنامه نیز از طریق مشورت با اساتید و صاحب نظران مورد ارزیابی قرار گرفت. جهت توصیف متغیرهای تحقیق از شاخص های توصیفی نظیر فراوانی، درصد، میانگین، میانگین وزنی، انحراف معیار، واریانس و برای اثبات یا رد فرضیه ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون تک متغیره استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که بین میزان اجرای تولید ناب و عملکرد بازرگانی شرکت های تولیدی استان گیلان رابطه مثبت معنادار است. ضمن آن که رابطه بین ابعاد تولید ناب در بخش های بهبود مستمر، میزان نواقص، تولید بهنگام، تیم های چند وظیفه ای، عدم تمرکز، یکپارچگی وظایف و سامانه های اطلاعاتی عمودی با عملکرد بازرگانی شرکت های تولید استان گیلان نیز مثبت معنادار است. هم چنین بین ابعاد حذف اتلاف و سامانه تولید کششی تولید ناب با عملکرد بازرگانی شرکت های تولید استان گیلان رابطه مثبتی وجود ندارد.
 
 
 
کلید واژگان:
تولید ناب
عملکرد بازرگانی
حذف اتلاف
بهبود مستمر
میزان نواقص
تولید بهنگام
عدم تمرکز
یکپارچگی وظایف
تیم های چند  وظیفه ای
سامانه های اطلاعاتی عمودی
 
 

روش­ها و ابزار جمع آوری داده­ها و اطلاعات

یکی از مهم­ترین بخش­های اجرایی در این تحقیق، به جمع آوری داده ها از روش میدانی مربوط می شود. برای این منظور از پرسشنامه محقق ساخته ­ای استفاده شد که جزئیات آن در  بحث بعدی آمده است. پرسشنامه به عنوان یکی از متداول ترین ابزار های جمع آوری اطلاعات در تحقیقات پیمایشی است و عبارت­است از مجموعه­ای از پرسش­های هدف­دار که با بهره گیری از مقیاس­های گوناگون ، دیدگاه و بینش یک فرد پاسخگو را مورد سنجش قرار می دهد.

برای طراحی سؤالات پرسشنامه از طیف پنج گزینه­ای لیکرت استفاده گردیده که یکی از رایج­ترین مقیاس­های اندازه­گیری به شمار می­رود. شکل کلی و امتیازبندی این طیف به صورت ذیل است:

جدول  3-1) شیوه امتیازدهی طیف لیکرت

 

بسیار زیاد

زیاد

متوسط

کم

بسیار کم

امتیازبندی:

۵

۴

۳

۲

۱

 

۳-۶) روایی[۱] و پایایی[۲] پرسشنامه

روایی و پایایی از موضوعات مهم برای ابزار اندازه­گیری است. با توجه به اینکه ابزار جمع­آوری داده­ها در این تحقیق، پرسشنامه است به شرح این دو مفهوم در رابطه با آن پرداخته می­شود.

۳-۶-۱) روایی پرسشنامه به این سوال پاسخ می دهد که ابزار اندازه­گیری تا چه حد ویژگی مورد نظر محقق را می­سنجد. یعنی هنگامی که به امید مطالعه یک مفهوم، مجموعه ای از پرسش ها (یا یک ابزار اندازه گیری دیگر) را مطرح می­کنند، چگونه می­توانند اطمینان یابند که واقعا به اندازه گیری همان مفهوم مورد نظر پرداخته­اند یا چیز دیگری را سنجیده­اند. باید توجه داشت که بدون آگاهی از روایی ابزار اندازه­گیری،     نمی توان به دقت و درستی داده های حاصل از آن، اطمینان یافت (سکاران، ۱۳۸۸، ۲۲۳). موضوع روایی از آن جهت اهمیت دارد که اندازه گیری­های نامناسب و ناکافی می تواند هر تحقیق علمی را بی ارزش و ناروا سازد. همان طور که گفته شد در واقع روایی با این سوال در ارتباط است که آیا همان چیزی را که در نظر گرفته­اید، اندازه گیری می­شود؟ (خاکی، ۱۳۸۷، ص ۲۴۴) روایی پرسشنامه این تحقیق از روش روایی محتوا به طریق استفاده از نظر صاحب­نظران، سنجش شده است.

۳-۶-۲) پایایی پرسشنامه این امر سرو کار دارد که ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان، تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد. معمولا دامنه ضریب اعتبار از صفر (۰= عدم ارتباط) تا یک (+۱= ارتباط کامل) می باشد. روش های مختلفی برای اندازه گیری ضریب اعتبار ابزار اندازه گیری به کار برده می شود  از آن جمله می توان به روش کودریچاردسون[۳] و ضریب آلفای کرونباخ[۴] اشاره کرد (سکاران، ۱۳۸۸، ص ۲۲۷).

در تحقیق حاضر به منظور تعیین پایایی پرسشنامه با تاکید بر همسانی درونی سوالات از طریق ضریب آلفای کرونباخ عمل شده که با استفاده از نرم افزار SPSS برای مجموعه سوالات مربوط به هر متغیر اقدام گردید. برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ابتدا باید واریانس نمره­های زیر مجموعه سوال ها و واریانس کل را محاسبه کرد (سرمد و دیگران، ۱۳۸۸، ص۸۴). برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه به تعداد ۳۰  نفر از افراد جامعه آماری داده شده است و ضریب آلفای کرونباخ به طریق زیر محاسبه می­شود:                               

 

 

 

که در آن:                                                                                                       

                                                                                         تعداد سوال­های پرسشنامه = n                                                                                                 واریانس زیر سوالات  پرسشنامه =s                                                                                             واریانس کل سوالات پرسشنامه =S

ضریب آلفای کرونباخ گزارش شده برای متغیرهای تحقیق به شرح زیر است که نشان دهنده معنی دار بودن و در نتیجه پایایی ابزار پرسشنامه در این تحقیق است.

 



[۱] – Validity

[۲] – Reliability

[۳] – Kuder- Richardson Method

[۴] – Coeficiente alfa de Cronbach

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم

و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم 

به بزرگترین بانک دانلود مقاله پاورپوینت نمونه سوال پرسشنامه پایان نامه  و پیشینه و فایل های گرافیکی خوش آمدید 

آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم

و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم

شماره پشتیبانی سایت آی پی پی تی  ۰۹۲۱۴۰۸۷۳۳۶

دانلود پرسشنامه تولید ناب

دانلود پرسشنامه تولید ناب

دانلود پرسشنامه تولید ناب

دانلود پرسشنامه تولید ناب

دانلود پرسشنامه تولید ناب , دانلود پرسشنامه تولید ناب , دانلود پرسشنامه تولید ناب , فایل پرسشنامه تولید ناب , قابل ویرایش پرسشنامه تولید ناب , پکیج پرسشنامه تولید ناب,  پرسشنامه تولید ناب , فایل پرسشنامه تولید ناب

پر فروش ترین قالب های وردپرس 

دانلود رساله معماری   پروپوزال

فروشگاه فایل   همکاری در فروش فایل

بهترین سیستم همکاری در فروش 

دانلود پیشینه پایان نامه

 دانلود پرسشنامه تولید ناب

 پکیج پرسشنامه تولید ناب

 خرید پرسشنامه تولید ناب

 سایت پرسشنامه تولید ناب

بهترین پرسشنامه تولید ناب

دانلود طرحواره درمانی دانلود پیشینه تحقیق دانلود گزارش کارآموزی فروشگاه ساز فایل رایگان همکاری در فروش با پورسانت بالا دانلود پرسشنامه
دانلود تحقیق دانلود مقالات اقتصادی مقاله در مورد ایمنی چارچوب نظری تحقیق خرید کاندوم خرید ساعت مچی مردانه
دانلود افزونه وردپرس دانلود تحقیق آماده سایت دانلود پاورپوینت مقالات مدیریتی میزان درآمد همکاری در فروش فایل کسب درآمد دانشجویی
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x