میزان اثر فاکتورهای اقتصادی تغذیه در لبنیات سازی ۲۵ ص

میزان اثر فاکتورهای اقتصادی تغذیه در لبنیات سازی ۲۵ ص

میزان اثر فاکتورهای اقتصادی تغذیه در لبنیات سازی ۲۵ ص

میزان-اثر-فاکتورهای-اقتصادی-تغذیه-در-لبنیات-سازی-25-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏میزان اثر فاکتورهای اقتصادی تغذیه در لبنیات سازی
Normand r.st Pierre
‏بخش علوم جانوری ، ساختمان علوم جانوری ۲۲۱-A‏ ، دانشگاه ایالت اوهایو، کلمبوس ۴۳۲۱۰- OH‏
‏ گرفتن پیام خانگی
‏تکرار های مداوم و زیاد می تواند مواد زائد را کاهش دهد و مصرف نیتروژن را در لبنیات سازی گسترش دهد.مشارکت تغذیه و مدیریت در کاهش مواد زائد نیتروژن دار در حین نگهداری همه فرآورده های ملی شیر می تواند روی یک یا چند تا از ۵ راه زیر متمرکز شود:
·‏ بواسطه یک تعریف بهتر و هدف گیری تخصیص بهینه ورودی ها(به معنی عملکرد بهینه)
·‏ بواسطه افزایش قابلیت تولید حیوانی ( کاهش ۸% مواد زائد نیتروژن N‏ از یک افزایش ۲۵ درصدی تولید شیر گاو)
·‏ بواسطه توسعه علم زیست شناسی ( کاهش ۸% در مواد زائد N‏ نیتروژن)
·‏ بواسطه تغذیه بیشتر گله ها با آغل های بزرگتر و بیشمار ( کاهش ۸% در مواد زائد نیتروژن از تغذیه ۶ گروه vs.‏ و یک تک گروه TMR‏ )
·‏ بواسطه تغییر مکان های تکنیکی ‏(به معنی اسید های آمینه حفاظت شده)
‏مقدمه
‏طی ۲۰ یا ۳۰ سال اخیر ، نقطه منبع آلودگی به طور گستاخانه معین شده است. کاهش آلودگی برای منابع غیر نقطه ای ، به منظور جهت دار شدن اخیرا، به وجود آمده است. بسیاری عقیده دارند که کشاورزی منبع عمده صدمه به رودخانه ها و دریاچه های کشور است. در کشاورزی افزایش تمرکز واحدهای تولیدات حیوانی یک مقیاس اثر اقتصادی بزرگ مشاهده شده در تولیدات حیوانی است که یک مرکز اصلی قانونگذاری بوده است چونکه مقدمه پیدایش ان است.
(pelley ,1996)‏. در این دیدگاه روی ا رزش ها و مزیت های تنظیم محیطی برای صنایع تولید شده حیوانی بسیار بحث شده است.(boyd , 1997 ; van vuuren et al., 1997)
‏هم‏ی‏ت‏ رشته‌ها‏ی‏ «م‏ی‏ان‏-رشته‌ا‏ی‏»‏ روز به روز، ز‏ی‏اد‏ و ز‏ی‏ادتر‏ م‏ی‏‌‏شود‏ و در ا‏ی‏ن‏ م‏ی‏ان‏ برا‏ی‏ رشته ر‏ی‏اض‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ م‏ی‏ان‏-رشته‌ها‏یی‏ در ترک‏ی‏ب‏ با سا‏ی‏ر‏ رشته‌ها ا‏ی‏جاد‏ شده است. از جمله آنها رشته Biomathematics‏ است…
‏وقت‏ی‏ برا‏ی‏ اول‏ی‏ن‏ بار کلمه Biomathemtics‏ به گوشم خورد، فکر کردم اشتباه م‏ی‏‌‏شنوم‏. تا حالا ب‏ی‏وش‏ی‏م‏ی‏ و ب‏ی‏وف‏ی‏ز‏ی‏ک‏ شن‏ی‏ده‏ بودم اما ب‏ی‏ومتمت‏ی‏کس‏ نه…
‏حاصل‏ جستجو‏ی‏ من در د‏ی‏کشنر‏ی‏‌‏ها‏ی‏ آنلا‏ی‏ن‏ برا‏ی‏ معنا‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ لغت، ا‏ی‏ن‏ بود:
The application of mathematical principles to biological processes
‏ی‏ا
the principles of mathematics that are of special use in biology and medicine
‏آنقدر‏ ا‏ی‏ن‏ کاربرد ر‏ی‏اض‏ی‏ در علوم ز‏ی‏ست‏ی‏ برا‏ی‏م‏ جالب بود که به جستجو‏ی‏ صفحات مربوط به آن در ا‏ی‏نترنت‏ از طر‏ی‏ق‏ جستجو در گوگل پرداختم و با نها‏ی‏ت‏ تعجب د‏ی‏دم‏ که دانشگاه ا‏ی‏الت‏ی‏ کال‏ی‏فرن‏ی‏ا‏ حت‏ی‏ در ا‏ی‏ن‏ زم‏ی‏نه،‏ دارا‏ی‏ دپارتمان بوده و تعداد‏ی‏ از اسات‏ی‏د‏ و پرفسورها‏ی‏ ب‏ی‏ومتمت‏ی‏کس‏ در ‏ا‏ی‏ن‏ زم‏ی‏نه‏ به ترب‏ی‏ت‏ دانشجو مشغولند.
‏شا‏ی‏د‏ عنوان ‏ی‏ک‏ی‏ از سم‏ی‏نارها‏یی‏ که قرار بود در ا‏ی‏ن‏ زم‏ی‏نه‏ برگزار شود، برا‏ی‏تان‏ جالب باشد:
A mathematical approach to an emergency and a non-emergency situation
‏نتیجه‏ جستجوها‏ی‏ ب‏ی‏شتر‏ من در ا‏ی‏ن‏ زم‏ی‏نه‏ (حت‏ی‏ تا حد بررس‏ی‏ سوالات پا‏ی‏ان‏ ترم دانشگاه مربوطه) این بود که ب‏ی‏ومتمت‏ی‏کس‏ در واقع حاصل ترک‏ی‏ب‏ شاخه‌ا‏ی‏ از احتمال با ز‏ی‏ست‏ شناس‏ی
‏ است و گاه‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ ترک‏ی‏ب‏ به «آمار ر‏ی‏اض‏ی‏»‏ هم م‏ی‏‌‏رسد‏ بطور‏ی‏که‏ شاخه Biostatistics‏ هم وجود دارد…
‏به‏ نظر من ا‏ی‏جاد‏ ا‏ی‏ن‏ م‏ی‏ان‏-رشته‌ها‏ی‏ جد‏ی‏د،‏ چ‏ی‏ز‏ی‏ ن‏ی‏ست‏ به جز خلاق‏ی‏ت‏ و نگرش عم‏ی‏ق‏ ‏ی‏ک‏ متخصص ر‏ی‏اض‏ی‏ علاقمند به علوم ز‏ی‏ست‏ی‏ ‏ی‏ا‏ ‏ی‏ک‏ ف‏ی‏ز‏ی‏ولوژ‏ی‏ست‏ متما‏ی‏ل‏ به ر‏ی‏اض‏ی‏ات‏.
‏فکر‏ م‏ی‏‌‏کنم‏ اگر ما هم بخواه‏ی‏م‏ در دن‏ی‏ا‏ی‏ جد‏ی‏د‏ حرف‏ی‏ برا‏ی‏ گفتن داشته باش‏ی‏م‏ راه‏ی‏ جز خلاق‏ی‏ت‏ و ابتکار ندار‏ی‏م‏ وگرنه تقل‏ی‏د‏ کننده ابرقدرتها‏ی‏ علم‏ی‏ و صنعتی؛ ال‏ی‏ ماشاالله در دن‏ی‏ا‏ وجود دارد…
‏و‏ شا‏ی‏د‏ اگر درست تر بنگر‏ی‏م‏ ب‏ی‏ان‏ توانا‏یی‏ها‏ی‏ ر‏ی‏اض‏ی‏ات‏ (تا حد نشان دادن ارتباط ا‏ی‏ن‏ علم با تمام‏ی‏ علوم همانند ز‏ی‏ست‏ شناس‏ی‏ و …) وظ‏ی‏فه‏ ا‏ی‏ مل‏ی‏ برا‏ی‏ دانشجو‏ی‏ان‏ ا‏ی‏ن‏ رشته باشد… شا‏ی‏د‏…
‏***
‏کاربرد روش علمی در علوم زیستی
‏مثالی از کاربرد روش علمی:
‏تاریخ علوم زیستی پر از مثالهایی از کاربرد روش علمی توسط پژوهشگران و دانشمندانه.
‏در سال ۱۸۲۲ یه جوان کانادایی به اسم الکسیس سنت مارتین که قایقرانی سرسخت و قدرتمند بود، بر حسب تصادف، توسط گلوله ای زخمی شد.
‏زخم پهلوی سنت مارتین به اندازه یه کف دست بود و از اونجا می شد قسمتی از معده سوراخ شده اش رو دید.

‏دکتر بومن پزشک ارتش آمریکا بعد از دیدن زخم سنت مارتین مطمئن شد که بیمار تا چند دقیقه دیگه خواهد مرد. اما در کمال تعجب سنت مارتین زنده موند و بعد از چند ماه دیواره معده ش با بافتهای سطحی بدن یا همون پوست، جوش خورد و مجرای باریکی به اسم فیستول معدی بوجود اومد که به معده ختم می شد.وسط این مجرا پرده ای بوجود اومد که مانع خروج مواد از معده می شد. اما دکتر بومون می تونست از طریق این مجرا مستقیما” توی معده رو می بینه.
‏دکتر بومون دید که دیواره معده بیمار، حالت مخملی داره و چینهای پرشماری سطح اونو، مایع مخاطی می پوشونه.
‏وقتی تیکه های نون وارد معده می شد، دیواره بیرنگ معده به رنگ صورتی تند تغییر می کرد و مایع مخاطی زیادی ترشح می شد و یه خورده بعدش دیگه اثری از تیکه های نون نبود.
‏دکتر بومون یه مقداری از این مایع رو که بویی مثل اسیدکلریدریک داشت از معده خارج کرد و یه تیکه گوشت گاو توی اون انداخت. بعد از گذشت ۴۰ دقیقه سطح گوشت کاملا” هضم شده بود. دو ساعت بعد هم تارهای ماهیچه ای بصورت نخهای نازک در اومدن و بعد از ده ساعت همه گوشت هضم شده بود. دکتر بومون بعد از جمع آوری مشاهدات خود به این نتیجه رسید که معده، غذای بلع شده رو با ترشح شیره معده که اسیدی هم هست هضم می کنه.
‏دکتر بومون برای آزمایش فرضیه ش، غذاهای خیلی متنوعی به سنت مارتین می داد و واکنش معده اونو مشاهده می کرد و به این ترتیب پایه های فرضیه خودشو محکم تر می کرد.
‏حالا این مثال رو با مراحل روش علمی منطبق می کنیم.
‏۱- مشاهده:
‏مشاهده ساختمان معده بیمار و ترشح مایع از اون و بعد ناپدید شدن نون و گوشت.
‏۲- تعریف مسئله:
‏علت هضم و نابودی غذا در معده و اثر شیره معده بر اون.
‏۳- جمع آوری اطلاعات:

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x