مقاله مانیتورهای LCD word

مقاله مانیتورهای LCD word

مقاله مانیتورهای LCD word

مقاله-مانیتورهای-lcd-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۴
‏ ?‏۱
‏مقدمه‏
‏درست در زمانی که مانیتورهای CRT‏ ( Cathode Ray Tube‏) سلطان بی چون و چرای بازار جهانی بود و اکثر کاربران کامپ‏ی‏وتری از این نوع صفحه نمایش در مصارف مختلف بهره‏ می‏‌‏بردند، مانیتورهای LCD‏ به آرامی وارد بازار شدند، این مانیتورها که در اکثر موارد روی نوت بوکهای گران قیمت مورد استفاده نصب شدند قرار گرفتند به علت ضعف، مشکلات فراوان و قیمت بالایی که داشتند چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفتند. اما هیچگاه این موضوع باع‏ث‏ نشد ‏که سازندگان مانیتور LCD‏ از ساخت محصولات پیشرفته تر چشم پوشی کنند زیرا درست در زمانی که من و شما و بسیاری از ما رؤیای خرید یک مانیتور ۱۷ اینچ CRT‏ را در سر‏ می‏‌‏پروراندیم شرکتهای سازنده در فکر ساخت مانیتورهای LCD ‏ ‏پیشرفته تر بودند و دقیقاً نتیجه آن افکار بود که بتعث شد ما بتوانیم امروزه با پرداخت هزینه‏ ‏ای کمتر از خرید یک مانیتور CRT‏ ( نسبت به آن زمان ) از یک مانیتور LCD‏ ( Liquid ctqrystal display‏) استفاده کنیم. اکنون که در اواخر سال ۲۰۰۶ هستیم دیگر مانیتورهایCRT ‏ مانند گذشته سلطان بی چون و چرای دنیای نمایشگرها نیستند و جای خود را کم کم به دوستان جدید خود‏ می‏‌‏دهند تا شاید ما هم بتوانیم در روزگاری که فضای موجود هر روز کوچک تر و کوچک تر‏ می‏‌‏شود فضای بیش‏ت‏ری روی میز کار خود داشته باشیم ‏تا با خیال آسوده تر به انجام کارهای خود بپردازیم. بیان این مطالب مقدمه ای است بر یک مطلب کامل برای خرید مانیتور LCD ‏ که امروزه وجود آن در هر خانه که در آن کامپیوتر جود دارد به عنوان یک نیاز احساس‏ می‏‌‏شود.
۴
‏ ?‏۲
LCD‏ چیست؟
‏در بیان غیر فنی LCD‏ یا Liquid Crystal Display‏ نوعی صفحه نمایش تخت و نازک است که به علت استفاده از کریستال مایع در ‏ساختار آن به این نام معروف شده است. اما از نگاه فنی LCD‏ نواعی صفحه نمایش پیشرفته است که از تعدادی پیکسل رنگی و یا تک رنگ که‏ ‏در مقابل یک منبع نوری و یا یک جسم بازتابنده قرار دارد تشکیل شده است.
‏مزایای مانیتور LCD
‏۱. ‏مانیتورهای LCD‏ ازوزن و ضخامت کمتری نسبت به مانیتورهای CRT‏ برخوردا‏ر‏ند‏.
‏۲‏. ‏این نوع ما نیتور انرژی کمتری نسبت به مانیتورهای CRT ‏مصرف‏ می‏‌‏کنند ‏.
‏۳. تصاویری که توسط مانیتورهای LCD‏ ارائه‏ می‏‌‏شود از دقت .و شفافیت بیشتری برخوردار است.
‏۴. به علت عدم وجود flicker‏ (لرزش) تصویر مانیتورهای LCD‏، استفاده طولانی مدت ا‏ز‏ آن باعث خستگی کاربر نمی شود.
‏۵. افزایش سلامت کاربر به علت کاهش چشمگیر پرتوهای الکتریکی متصاعد شنونده از این نوع مانیتور که به طور مستقیم روی سلامت کاربر تأثیر دارد.
‏۶. امکان استفاده در حالت‏‌‏ها‏ی مختلف مانند به پهلو، خوابیده و غیره به علت حجم کوچک و قابلیت تغییرپذیری بالای آن، که امکان به کارگیری این نوع مانیتور را در شرایط مختلف میسر‏ می‏‌‏سازد.
‏۷. حالت تخت صفحه نمایش در مانیتورهای LCD‏ بازتاب نور را در مانیتور به حداقل‏ می‏‌‏رساند‏.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x