مقاله موتور جستجو word

مقاله موتور جستجو word

مقاله موتور جستجو word

مقاله-موتور-جستجو--wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏ به نام خدا
‏مقدمه:
‏موتور جستجو چیست؟ موتور جستجوگر و اهمیت آن
‏دنیای وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روزبه‌روز برحجم آن افزوده می‌شود. در ‏حال حاضر میلیاردها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند، بر ‏روی سرورهای مختلف جا خوش کرده اند. این در حالیست که تولد سایتهای جدید و گسترش ‏سایتهای موجود نیز به طور فزاینده ای به این حجم اطلاعات می افزاید.
‏نرخ رشد ‏اطلاعات تا بدانجاست که امروزه مشکل دسترسی به اطلاعات جدی تر از نبود اطلاعات است. ‏امروزه چالش عمده اکثر کاربران دستیابی به اطلاعات است. به عبارت دیگر اگر کاربری ‏دنبال موضوعی خاص باشد، کدام صفحه را باید بخواند؟ از میان این تعداد عظیم صفحات ‏موجود، کدام صفحه نیاز او را برآورده می کند؟
‏اگر سایتی باشد که به کاربران ‏در یافتن اطلاعات کمک کند، قطعا مورد توجه خواهد بود. خوشبختانه چنین سایتی وجود ‏دارد و ما آنرا با نام موتور جستجوگر می شناسیم.
‏موتور جستجوگر سایتی است که ‏برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایتهای دیگر طراحی شده است. موتور ‏جستجوگر سایتی است که با گرفتن عبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایت ها روبرو ‏می‌کند که به موضوع مورد علاقه او مرتبط می‌باشند.
‏آمارها نشان می دهند که ‏افراد بسیاری سفر در دنیای وب را با موتورهای جستجوگر آغاز می‌کنند و مراجعه به
‏۲
‏موتورهای جستجوگر چنان عادی شده است که جستجو کردن و کار با موتورهای جستجوگر، ‏دومین فعالیت عمده کاربران در دنیای وب (بعد از ارسال و دریافت نامه های ‏الکترونیکی)، محسوب می شود.
‏هر چه بر محبوبیت وب افزوده می گردد، نیاز به ‏بایگانی کردن اطلاعات آن نیز بیشتر می‌شود؛ موتور جستجوگر نیز در واقع این اطلاعات ‏را بایگانی کرده، در زمان مورد نیاز و به سرعت در اختیار کاربران قرار ‏می‌دهد.
‏بدون موتور جستجوگر، وب تنها به بخش کوچکی از موفقیت امروزین خود دست ‏می‌یافت زیرا موتور جستجوگر، اینترنت را به رسانه‌ای قابل استفاده برای همه کرده ‏است (از هیچ کس توقع نمی‌رود تعداد زیادی از آدرس های وب را به یاد داشته ‏باشد‏).
‏آن چه که موتورهای جستجوگر انجام می دهند- با درجات متفاوتی از موفقیت- ‏فراهم کردن یک وسیله جستجوی ساده است. وقتی یک کاربر وب عبارتی را جستجو می‌کند، ‏موتور جستجوگر لیستی از سایت‌ ها را ارائه می‌کند که تعداد آنها از چند صد مورد تا ‏چند میلیون متغیر می‌باشد.
‏سایت هایی که موتور جستجوگر به عنوان نتایج جستجویش ‏ارایه می‌کند، بر حسب میزان ارتباط با عبارت جستجو شده به ترتیب نزولی لیست ‏می‌شوند. به عبارت دیگر سایتی که به عنوان اولین سایت در نتایج جستجو معرفی شده ‏است، مرتبط ترین سایت با عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است.
‏دقت ‏در ارایه نتایج جستجو چیزیست که کاربران وب همواره از موتورهای جستجوگر می خواهند. ‏هر چه نتایج جستجوی یک موتور جستجوگر دقیق تر و مرتبط تر باشد، محبوب تر خواهد بود ‏و کاربران بیشتری بدان مراجعه خواهند کرد

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x