مقاله شهرسازی مشهد word

مقاله شهرسازی مشهد word

مقاله شهرسازی مشهد word

مقاله-شهرسازی-مشهد-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۴
‏ ?
‏مقدمه ‏پروژه
‏پروژه مورد نظر یک ساختمان با کاربری زائرسرا به نام زائرسرای ولیعصر‏ می‏‌‏باشد که در مرکز شهر مشهد واقع شده است و کاربرد آن برای کارمندان صندوق قرض الحسنه ولیعصر‏ می‏‌‏باشد.
‏این ساختمان در پنج طبقه واقع شده است طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف و سه طبقه بالای طبقه همکف قرار دارد که به عنوان پروژه درس اصول و مبانی معماری و شهرسازی مورد بحث قرار‏ می‏‌‏گیرد.
‏در این پروژه ازتباط بین فضاهای مختلف این ساختمان ارتباط بین اجزا و واحدها و نحوه قرار گرفتن آنها و نورگیری واحدها و رابطه بین طبقات و رابطه واحدها با اسانسور و پله‏‌‏ها‏ و راهرو مرتبط بین واحد‏‌‏ها‏ و ‏آسانسور‏ و پله همچنین محوطه طبقه همکف و سالن اجتماعات و پارکینگ و نمای ساختمان و محوطه باز ساختمان ‏–‏نمای ساختمان‏-‏ موقعیت ساختمان در شهر و قرارگیری آن در زمین ‏–‏ اقلیم و مصالح به کار رفته در ساختمان و دیگر موارد موجود در ساختمان را مورد بحث قرار‏ می‏‌‏دهیم.
۴
‏ ?
‏واحد ۱
‏(واحدهای ۱۰۱-۲۰۱-۳۰۱)
‏متراژ کل این واحد متر است.
‏درب ورودی این واحد در قسمت سمت راست راهرو و نزدیک به اسانسور و پله فرار قرار دارد. بعد از ورود به راهرویی وارد‏ می‏‌‏شویم که رابط بین پذیرایی و آشپزخانه و توالت است این واحد دارای یک اتاق خواب است که در سمت راست قرار گرفته و اشکافی در این اتاق قرار دارد حمام این واحد نیز در انتهای این اتاق قرار گفرته پنجره‏‌‏ها‏ی این واحد در ضلع شمالی ساختمان و به سمت فضای باز پله فرار قرار گرفته است که نور این واحد از این قسمت تامین‏ می‏‌‏شود.
‏این واحد نزدیک ترین واحد به اسانسور است که از ایرادهای آن عبور و مرور زیاد از جلوی درب ورودی آن به واسطه استفاده از آسانسور است.
‏جایگاه قرار گیری آشپزخانه زیاد مناسب نیست زیرا هنگام ورود به واحد دید زیادی به آشپزخانه دارد.
‏این واحد از نظر نورگیری نیز موقعیت مناسبی ندارد و از نور نسبتا کمی برخوردار‏ می‏‌‏شود تمامی اجزای این واحد نسبتا کوچک هستند که با توجه به متراژ کل این واحد در نظر گرفته شده اند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x