مقاله در مورد جوانان و امام عصر

مقاله در مورد جوانان و امام عصر

مقاله در مورد جوانان و امام عصر

مقاله-در-مورد-جوانان-و-امام-عصرلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بررسی میزان توجه جوانان به نقش و حضور امام زمان (عج) در زندگی روزمره
۱
‏مقدمه:‏
‏خدایا ن‏می‏‌‏دانم با چه زبانی تو را بستایم‏، چرا که اگر در ‏عصر جاهلیت چشم به این جهان ‏می‏‌‏گشودم، چشمانم در زیر تلی‏ از خاک بسته ‏می‏‌‏شد‏ و اگر در عصر ‏بعد‏ از رحلت پیامبر اکرم متولد ‏می‏‌‏شد‏م، شاید من نیز در زمره ی طلحه و زبیر ها قرار ‏می‏‌‏گرفتم.
‏اما چه بگویم از لطف بیکران تو!
‏چرا که در عصری که متعلق به امام‏ زمان (عج) و نائب بر حقشان است،‏ ‏زندگی ‏می‏‌‏کنم، عصر من، عصر ظهور مردی است از سلاله ی پیامبر خاتم (ص) امام خمینی‏ (ره) مردی که آب و آینه و آفتاب‏ در دست داشت. امروزه بشریت منتظر آن جامعه آرمانی و ایده آل است، زیرا که هیچ یک از نظریه های سوسیالیستی مارکسیستی، لیبرالیستی و … نتوانسته است انسان را به آن مدینه‏ فاضله ای که آروز دارد، برساند.
‏امامت خورشید ‏حیات بخشی است که شیعه با اعتقاد به آن گره خورده و راه خویش را در تاریخ آغاز کرده و از اسلام خلفا و کج راهه ها و بی راهه ها جدا نموده است.
‏و در این راه رنج ها برده است، تا آنجا که به اعتراف برخی محققان آن قدر که در این راه شمشیر کشیده شده و‏ ‏جان فشانی شده، در هیچ برهه ای از زمان در مورد هیچ یک از دیگر آموزه‏ های دین‏ معنی دیدن‏ بدین حد‏، شمشیر زده ‏ن‏شده و جان فشانی نشده است و‏ ‏این جان فش‏انی و اه‏تمام از آن جا برخاسته که ‏پیامبر اسلام (ص)، آن قدر که به این امر سفارش می کرد ‏به هیچ یک از امور دیگر سفارش ن‏می‏‌‏کرد و آن قدر که برای این مهم از اولین ‏روزهای دعوت علنی تا ‏‌‏آخرین لحظات‏ عمرش در بستر بیماری گام بر ‏می‏‌‏داشت و اقدام ‏می‏‌‏کرد، برای هیچ کار دیگری اقدام و زمینه سازی ن‏می‏‌‏کرد.
‏بررسی میزان توجه جوانان به نقش و حضور امام زمان (عج) در زندگی روزمره
۲
‏امروز و در این نسل ما امامت را پذیرفته ایم، ولی هنوز برای بسیاری از ما، ‏مسئله امامت ‏و ‏بحث ‏ا‏مام زمان (عج) گنگ و‏ ‏مبهم است و به صورت میراثی از آن پاسداری ‏می‏‌‏شود میراثی که هنوز عمق و ضرورتش را نچشیده ایم.
‏اگر ما جایگاه امامت را بشناسیم و ضروتش را لمس کنیم بر اساس همان ضرورت وجود امام زمان (عج) را احساس ‏می‏‌‏کنیم و از ز‏یر بار اشکال های بنی اسرائیل آزا‏د ‏می‏‌‏شویم و بر اساس همان ضرو‏رت و‏ ‏احساس‏،‏ به عشقی از امام ‏می‏‌‏رسیم‏.
‏آن هم نه عشق ساده و سطحی که عشق شکل گرفته و جهت یافته‏.‏
‏در میان امامان شیعه،‏ امام دوازدهم از ویژگی ها و امتیازهای خاصی برخوردار است.
‏او تنها کسی است که تما‏می‏‌‏جهان را از عدل و داد سرشار خواهد ساخت، همانگونه که از ظلم و بیداد پر شده است. او کسی است که پیامبر (ص) و همه امامان، از سالیان دور، آمدن او را بشارت ‏می‏‌‏دادند و با یاد او و د‏ولت او شیعیان را آرامش ‏می‏‌‏بخشیدند.‏
‏با امام بودن آثاری دارد ‏و پشت‏ ‏کرده به او غرامتی، کسی با امام نور‏ نباشد، گرفتار امام نار ‏می‏‌‏شود و این، سنتی است الهی.
‏اهمیت مقوله‏ مهدویت و نقش آن در اعتقاد مردم و بررسی آثار رو‏ان شناختی، تربیتی و اخلاقی اعتقاد‏ به امام زنده، ‏می‏‌‏طلبد تا از هر فرصتی بر‏ای پرداختن به این مهم بهره بجوییم و صد‏ البته سینه هزار ساله در یکی دو کتاب هم خالی ن‏می‏‌‏شود، با یکی دو صفحه چه ‏می‏‌‏توان کرد؟!

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x