مقاله دات نت word

مقاله دات نت word

مقاله دات نت word

مقاله-دات-نت--wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲
‏۲- ‏مقدمه‏ ‏ای‏ ‏بر‏ ‏دات‏ ‏نت‏
‏برای‏ ‏اینکه‏ ‏بفهمیم‏ ‏چرا‏ ‏دانت‏ ‏نت‏ ‏به‏ ‏نیازی‏ ‏اساسی‏ ‏برای‏ ‏برنامه‏ ‏نویسی‏ ‏تبدیل‏ ‏شده‏ ‏است‏: ‏باید‏ ‏بدانیم‏ ‏قبل‏ ‏از‏ ‏دات‏ ‏نت‏ ‏برنامه‏ ‏نویسی‏ ‏چه‏ ‏شرایطی‏ ‏داشته‏ ‏است‏.
‏۱-۲ ‏نگاهی‏ ‏به‏ ‏گذشته‏
IBM PC‏ که در سال ۱۹۸۱ معرفی شد دارای یک floppy drive‏ بدون دیسک سخت و یک نمایشگر سبز فسفری با ۱۲۸ کیلو بایت رم بود. این کامپیوتر توسط مجله Time‏ (در حالی که عکسش روی جلد مجله بود) به عنوان مرد سال معرفی شد. این کار بسیار عجیبی بود. زیرا روی جلد این مجله فقط جای عکس رهبران و انسانهای مشهور بوده است.
‏پیشرفت کامپیوتر بقدری سریع بود که تنها ۲۰ سال بعد, کامپیوتر به چنان دستگاه قدرتمندی تبدیل شد که از اینترنت یا وسایل بی سیم برای ارتباط با دیگر کامپیوتر ها استفاده می کرد. در حال حاضر همان طور که مشاهده می کنید سیستم های کامپیوتری (از جمله خدمات اینترنتی) در تمام ابعاد زندگی انسان نفوذ کرده اند. حتی در ایران که جزو کشورهای در حال توسعه است و سیستم مخابراتی مناسبی ندارد این امر کاملا مشاهده می شود. اگر چه هنوز میزان استفاده ما و نحوه آن با کشورهای صنعتی بسیار متفاوت است. نکته جالب در مورد کامیپوتر این است که این علم در همین جا متوقف نشده است و ما تقریبا هر همپای پیشرفت سخت افزار, یا نرم افزار هستیم.
‏همپای پیشرفت سخت افزار, نرم افزارها و زبانهای برنامه نویسی هم پیشرفت کردند. بطوری که در اوایل دهه ۱۹۸۰ برنامه نویسان از زبان c‏ برای کارهایشان استفاده می کردند. در آن زمان سیستم عامل ها singli task‏ بودند. یعنی هر برنامه ای که اجرا می شد تمام منابع سیستم عالم را در اختیار میگرفت و تا زمانی که کار آن برنامه تمام نشده بود, برنامه دیگری نمیتوانست اجرا شود. سیستم عامل
۲
MS-DOS‏ (که یک سیستم عامل single Task‏ بود) در این زمان ارائه شد. MSDOS‏ به دلیل استفاده از assembler‏ سیستم عامل پر سرعت و کم حجمی بود. API‏ های DPS‏ تنها مجموعه ای از وقفه ها بودند.
‏در اوایل دهه ۸۰ پایه های API‏ های ویندوز با استفاده از زبان c ‏ نوشته شد. این API‏ ها مخفیانه طراحی می شدند تا کسی از نحوه کار آنها با خبر نشود. در آن API‏ ها صدها تابع از نام های طولانی و بعضا مرموز وجود داشت. انتقال به ویندوز برنامه نویسی را دچار تحول اساسی کرد. برنامه نویس ها می بایست برای برنامه های خود طراحی گرافیکی نیز انجام داده و از خواص multi tasking‏ نیز استفاده می کردند. سیستم عاملهای multi task‏ بر خلاف single task‏ ها این قابلیت را دارد که چندین برنامه را بطور همزمان اجرا کند. در آن زمان خیلی از برنامه نویسان در برابر استفاده از ویندوز ایستادگی کردند و می گفتند برنامه نویسی در ویندوز کند, زمان گیر و پیچیده است. شاید وقتی قسمت های بعدی این کتاب را ببینید بگویید برنامه نویسی در ویندوز بسیار کار ساده ای است, اما در آن زمان ابزارهای فعلی وجود نداشت, برای یک برنامه ساده های که قرار بود در ویندوز اجرا شود و محیط گرافیکی داشته باشد. باید هزاران خط کد نوشته می شد. البته هم اکنون نیز بعضی از برنامه ها برای کنترل دقیق تر از ابزارهای low level2 ‏ ترک استفاده می کنند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x