مقاله سخت افزار کامپیوتر word

مقاله سخت افزار کامپیوتر word

مقاله سخت افزار کامپیوتر word

مقاله-سخت-افزار-کامپیوتر-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏«‏ اجزاء سخت افزار کامپیوتر ‏»
‏مادر برد ( MIAN BOURD‏ ) :
‏همانطور که از نام این وسیله معلوم است اصلی ترین برد در کامپیوتر است که تمام قطعات کامپیوتر بصورت مستقیم یا غیر مستقیم به آن متصل می شوند .
‏بر روی برد اصلی تعدادی شکاف که محل قرار گرفتن کارتهای گوناگون است موجود می باشد همچنین بر روی آن محلی برای استقرار CPU‏ تعبیه شده است . شکافهای خاصی نیز برای حافظه RAM‏ وجود دارد . دو کانکتور P8 ,P9‏ که از منبع تغذیه خارج می شوند برای تامین برق برد اصلی به آن وصل می شوند . سیم های جلوی CASE‏ نیز در کانکتور خاص خود روی برد اصلی نصب می شوند . کابل های CD-ROM‏ و هارد دیسک و فلاپی درایو نیز به برد اصلی متصل می شوند و پورت ‏چاپگر و ماوس نیز هر کدام توسط یک کابل رابط به برد اصلی متصل می شوند .
‏شکاف های توسعه ( SLOT‏ ) می توانند از نوع ISA , PCI , AGP‏ باشند که سرعت تبادل اطلاعات در کارت های AGP‏ بیشتر از PCI‏ و سرعت کارت های PCI‏ بیشتر از کارتهای ISA‏ می باشد .
‏نحوه قرار گرفتن cpu‏بر روی برد اصلی به نوع آن بستگی دارد. به این ترتیب که cup‏ های پنتیوم بصورت ‏خوابیده وcpu‏ پنتیوم۲وپنتیوم۳ بصورت ایستاده بر روی برد اصلی قرار می گیرند.
‏شکافهای مربوط به حافظه پنتیوم۲وپنتیوم۳ بصورت ایستاده بر روی برد اصلی قرار می گیرند.
‏شکافهای مربوط به حافظه RAM‏ در بردهای اصلی پنتیوم از نوع۷۲ پین و ۱۶۸ پین میباشد. ولی در بردهای اصلی پنتیوم ۲ ، عمدا شکاف هایی برای RAM‏ های ۶۸ پینی به چشم می خورد .
‏محل نصب کابل های هارد دیسک ، فلاپی درایو ، پورت چاپگر و mouse‏ در برد های اصلی امروزی روی خود آن است ولی در بردهای اصلی قدیمی این کانکتورها روی یک کارت که به آن I/O‏ می گویند موجود بودند که علاوه بر سرعت کم این کارت ها یکی از شکاف های برد اصلی نیز اشغال می شد .
‏۲
‏روی برد های اصلی نوعی حافظه فقط خواندنی ROM ‏ وجود دارد که اطلاعات در صورت خاموش بودن کامپیوتر از یک باتری تامین می کند .‏
‏مشکلات یک سری مادربرد‏ :
‏ یک سری مادربرد از جمله اکثر مادربرد های asus‏ که از آی سی های کنترولر ولتاژ سری hip60xx‏ و rt92xx‏ استفاده میکنند بعلت مشکل ناشی از طراحی ، اگر در حین کار یا stand by‏ برق شهر دچار نوسانات شود ، یا حرارت این آی سی به هر صورت بالا بره ، این آی سی که کنترل ولتاژ مادربرد رو بدست دار‏د‏ ، سریع میسوز‏ند‏ و پشت بندش fet‏ های تغذیه به صورت اتصال کوتاه gate-source‏ خواهند سوخت و ولتاژ ۱۲ ولت به cpu , io chip‏ , و آی سی اسیلاتور و از آنجا به ram‏و کارت گرافیک و در یک لحظه کوتاه تمام سیستم اعم از cd rom‏و ‏ hard‏و cup‏و ram‏و گرافیک و …..(بغیر از مانیتور و keyboard‏و mouse‏وspeaker‏) درجا خواهند سوخت ‏. ‏این مشکل اکثر‏ا‏ بر روی سیستم هایی که دارای مادربرد asus‏ سری p3v133 , p2v, p2b , p3v4x , cusi-fx , tusim , cusim , p4s533‏ ‏ ‏و گیگابایت سری :۶‏ ,‏ oxt , 6oxe , 6ox‏ , و msi‏ سری ms-6156 , ms-6168‏ و اکثر مادربرد های‏ pcchips‏ بوجود خواهد آمد ‏.
‏مادربرد های متفرقه مانند شاتل و جت وی و از این قبیل هم بعضی از مدلهایشان دارای همین مشکل هستند ‏.
CPU‏واحد پردازش مرکزی‏ :
‏این بخش یک مدار الکترونیکی گسترده وپیچیده است که به انجام دستورات بر نامه های ذخیره شده می پردازد دارای دو بخش است که عبارتند از ‏:
‏واحد کنترل و واحد محاسبه ومنطق‏ :

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x