تحقیق آشنایی با دات نت و بررسی مشکلاتی که حل آنها سبب تولد دات نت گردید ۱۱۵ ص

تحقیق آشنایی با دات نت و بررسی مشکلاتی که حل آنها سبب تولد دات نت گردید ۱۱۵ ص

تحقیق آشنایی با دات نت و بررسی مشکلاتی که حل آنها سبب تولد دات نت گردید ۱۱۵ ص

تحقیق-آشنایی-با-دات-نت-و-بررسی-مشکلاتی-که-حل-آنها-سبب-تولد-دات-نت-گردید-115-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏۱
‏ ‏مقدمه:
‏وب یکی از مهمترین و در عین حال جوانترین سرویس اینترنت است، که در مدت زمانی کوتاه توانسته است در کانون توجه تمامی استفاده کنندگان اینترنت قرار بگیرد و منشاء تحولات عمده‏‌‏ای در حیات بشریت باشد. در گذشته از وب صرفاً به منظور عرضه اطلاعات استفاده می‏‌‏گردید و کاربران از آن به عنوان کتابخانه‏‌‏ الکترونیکی بزرگ در جهت یافتن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می‏‌‏کردند. نرم افزار و دنیای برنامه نویسی یکی از عرصه‏‌‏هایی است که بدون شک بیشترین تأثیر را از اینترنت پذیرا بوده است. شرکت‏‌‏های عظیم نرم افزاری با لحاظ نمودن جایگاه برجسته اینترنت، اقدام به ارائه تکنولوژی‏‌‏ها و معماری‏‌‏های متفاوتی در جهت طراحی و پیاده سازی برنامه‏‌‏های کامپیوتری با بهره‏‌‏گیر از اینترنت نموده‏‌‏اند. یکی از تکنولوژی‏‌‏های طراحی شده در این زمینه تکنولوژی ASP.NET‏ می‏‌‏باشد. در این پروژه سعی شده است که شناختی کافی در زمینه ASP.NET‏ (.NET‏ ، ASP‏ و ASP.NET‏‌‏ و … ) بدست آمده باشد.
‏۱
‏۳
‏۱- آشنایی با دات نت (.NET)
‏چرا به دات نت احتیاج داریم؟
‏«‏آشنایی با دات نت و بررسی مشکلاتی که حل آنها سبب تولد دا‏ت‏ نت گردید‏»‏.
‏ به طور معمول نسل‏‌‏های‏ جدید زبان های برنامه نویسی به این دلیل متولد می شوند که زبانهای قدیمی تر دارای امکانات محدود بودند و یا قدرت استفاده از تکنولوژی‌های فعلی را به صورت مطلوب و ساده ندارند. مهمترین نیازی که به عنوان آخرین تکنولوژی وجود دارد‏،‏ برنامه نویسی در محیط اینترنت است. اینترنت در مدت تقریبا ۸ سال جای خود را به عنوان یکی از مهمترین وسایل ارتباطی برای کارهای روزمره و تجارت باز کرده است. سیستمهای برنامه نویسی قدیمی تر امکان برنامه نویسی برای اینترنت را فراهم کرده بودند اما هر کدام دارای اشکالات بزرگی هستند، برای مثال تکنولوژی Com‏ اولین بار در ویندوز به کار گرفته شد. در سال ۱۹۷۰ نیز سیستم‏‌‏ها‏یی‏ برای Unix‏ نوشته شده بودند، جاوا نیز در اصل برای ابزارهای الکترونیکی بود و نه برای اینترنت.
‏سپس برای اولین بار یک سیستم جامع برای برنامه نویسی تحت اینترنت ایجاد شد. این سیستم‏‌‏که‏ .NET‏، ‏نام داشت، ‏از مراحل سطح پایین که به زبان ماشین می‌باشد تا بالاترین سطح که برنامه نویسی ویژوال آن می باشد، برای استفاده در اینترنت طراحی شده است البته NET‏ فقط برای اینترنت نیست و با استفاده از آن می توان برنامه های کامل تحت Client‏ نیز ایجاد کرد، اما بزرگترین مزیت آن در برابر سیستم‏‌‏های دیگر امکانات اینترنت آن است. برای این که از مزایای استفاده از NET‏ را بهتر متوجه بشویم بهتر است در ابتدا معایب سیستم های پیشین را ذکر کنیم.
‏شرکت مایکروسافت تا قبل از سال ۱۹۹۵ به برنامه نویسی در محیط های Client‏ و server‏ پرداخت، اما از ان سال به بعد توجه بیشتری به مساله برنامه نویسی در اینترنت کرد.
‏مایکروسافت com‏ و +com‏ را ایجاد کرد و آن ها را در ویژوال استودیوی ۶ به کار گرفت. در سال ۱۹۹۹ حدود ۵۰ درصد از بزرگترین سایتهای تجارت الکترونیکی از محصولات مایکروسافت استفاده می کردند. اما هنوز هم مشکلاتی زیادی در سیستم‌های مایکروسافت وجود داشت که یکی از آنها دشواری نوشتن برنامه در اینترنت با محصولات مایکروسافت بود. شرکت مایکروسافت برای راحتی کار برنامه نویس
‏۱
‏۳
‏‌‏ها ASP‏ یا Active server page‏ را ایجاد کرد. با این که این قدم بزرگ بود و کار‏ه‏ا را بسیار ساده کرد ولی هنوز از برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی نمی کرد. همچنین در ویژوال استودیوی ۶ قسمتی برای Internet Application‏ ایجاد شده بود و در آن امکان ساختن web class‏ وجود داشت ولی هیچ وقت به عنوان یک ابزار کارآمد برای برنامه نویسی وب در نظر گرفته نشد.
‏۱
‏۴
‏مدل برنامه نویسی DNA
‏مایکروسافت یک مدل برنامه نویسی به نام Distributed internet Application‏ دارد که برپایه برنامه نویسی n-tier‏ و com‏ بنا نهاده شده است. مدل DNA‏ از سه بخش اساسی تشکیل شده است‏:
‏۱-بخش اول به نام Presentation tire‏ معروف است‏.‏ در این بخش رابط تصویری کاربر وجود دارد و خود نیز به دو نوع Internet Browser‏ و will 32 GUI‏ تقسیم می‌شود که هر کدام مشکلات خاص خود را دارند. در مدلی که از win 32 GUI‏ یا همان نرم افزارهای معمولی استفاده می‏‌‏شود ‏د‏و مشکل بزرگ وجود داشت: دشواری بروز رسانی نرم افزار و دیگری DllHell‏ که در ادامه توضیح داده خواهد شد. در نوع دوم مشکلاتی از این قبیل نبود. امکانات برنامه نویسی کافی در محیط مرورگر، نبود رابط قوی کاربر، نبودن مرورگرهای یکسان و …‏ وجود دارد. همچنین همیشه یک اتصال به اینترنت یا اینترانت لازم است. در این نوع از برنامه نویسی می توان از Java Applet‏ها یا Activex‏ استفاده کرد ولی مرورگر باید امکان استفاده از آن را داشته باشد، مخصوصا هنگام استفاده از Activex‏ که باید فقط از IE‏ استفاده کرد.
‏۲-بخش دوم که Middle tier‏ نام دارد، مکانی است که اطلاعات و قوانین تجاری در آن وجود دارد، منظور از قوانین، متدها و اجزائی هستند که اعمال کاربران را کنترل می کنند. مهمترین و آسان ترین زبان برای نوشتن این اجزا از DNA‏ ویژوال بیسیک است. برنامه نویسی که بخواهد در این رده برنامه بنویسد باید آشنایی کاملی با com‏ و پروتکل های رایج داشته، همچنین باید مهارت کافی در استفاده از ADO‏ و ADSL‏ داشته باشد.
‏مشخص که یک اشتباه در این لایه باعث بروز خطا و نقص در کل سیستم می‌شود.
‏۳-بخش سوم یا Data tier‏ مکانی است که اطلاعات سازمان در آن ذخیره می‌شود معمولا در این قسمت از بانکهای اطلاعاتی پیشرفته رابطه‌ای مانند SQL server‏ و Oracle‏ استفاده می کنند.
‏محدودیت‏‌‏های Com

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x