مبانی نظری کارت امتیازی متوازن (BSC) و مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM)

مبانی نظری کارت امتیازی متوازن (BSC) و مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM)

مبانی نظری کارت امتیازی متوازن (BSC) و مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM)

مبانی-نظری-کارت-امتیازی-متوازن-(bsc)-و-مدل-تعالی-بنیاد-اروپایی-مدیریت-کیفیت-(efqm)

توضیحات:
ادبیات و مبانی نظری کارت امتیازی متوازن (BSC) و مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM)  ( برگرفته از پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت: تحلیل ارتباط مدل تعالی  EFQM و کارت امتیازی متوازن BSC) به همراه منابع و مآخذ تحقیق، در قالب فایل word و در حجم ۶۸ صفحه. 

بخشی از متن:
کاپلان و نورتن، در سال ۱۹۹۶  ، شکل توسعه یافته تری از کارت امتیازی متوازن را بعنوان یک سیستم مدیریت استراتژیک ارائه کردند .(Kaplan and Norton, 1996a) آنان عنوان کردند  که : “سیستم های سنتی مدیریت در برقراری ارتباط بین استراتژیهای بلند مدت شرکت با اعمال کوتاه مدت آن ناتوانند ، اما مدیرانی که ازکارت امتیازی متوازن استفاده می کنند مجبور نیستند که برسنجه های مالی کوتاه مدت بعنوان معیار منحصر عملکرد شرکت تکیه کنند.” کارت امتیازی به آنها اجازه می دهد که چهار فرآیند مدیریتی جدید آغاز کنند که جداگانه و درترکیب با هم به برقراری ارتباط بین اهداف استراتژیک بلند مدت و اعمال کوتاه مدت کمک میکنند.این فرآیند ها …

فهرست مطالب: 

فصل دوم: مرور ادبیات در زمینه

مفاهیم کارت امتیازی متوازن (BSC)
مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) ورژن ۲۰۱۰
ادبیات مقایسه EFQM و کارت امتیازی متوازن و بررسی زمینه هایی که دو مدل یکدیگر را پشتیبانی می کنند
۲-۱- کارت امتیازی متوازن (BSC) 
۲-۱-۱- استراتژی 
۲-۱-۲- اهمیت استراتژی 
۲-۱-۳- مدیریت استراتژی 
۲-۱-۴- مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در سازمان های دولتی و غیرانتفاعی 
۲-۱-۵- اجرای راهبرد 
۲-۱-۶- کارت امتیازی متوازن نسل اول 
۲-۱-۷- کارت امتیازی متوازن نسل دوم 
۲-۱-۸- کارت امتیازی متوازن نسل سوم 
۲-۱-۸-۱- فرآیند اول – ترجمه چشم انداز 
۲-۱-۸-۲- فرایند دوم – ارتباط و برقراری ارتباط 
۲-۱-۸-۳- فرایند سوم – برنامه ریزی کسب وکار 
۲-۱-۸-۴- فرایند چهارم – باز خورد و یادگیری 
۲-۱-۹- نقشه استراتژی 
۲-۱-۹-۱- منظر مالی 
۲-۱-۹-۲- منظر مشتری 
۲-۱-۹-۳- منظر فرآیندهای داخلی 
۲-۱-۹-۴- منظر یادگیری و رشد 
۲-۲- مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) ورژن ۲۰۱۰ 
۲-۲-۱- ساختار و چارچوب معیارهای مدل EFQM 
۲-۲-۲- ساختار اجزای مدل EFQM 
۲-۲-۳- ارزش‌ها و مفاهیم بنیادین مدل تعالی EFQM
۲-۲-۴- معیارهای مدل تعالی EFQM , 2010
۲-۲-۴-۱- رهبری 
۲-۲-۴-۲- راهبرد 
۲-۲-۴-۳- کارکنان 
۲-۲-۴-۴- مشارکتها و منابع 
۲-۲-۴-۵- فرآیندها ، محصولات و خدمات 
۲-۲-۴-۶- نتایج مشتری 
۲-۲-۴-۶- الف – برداشت ها 
۲-۲-۴-۶- ب – شاخص های عملکردی 
۲-۲-۴-۷- نتایج کارکنان 
۲-۲-۴-۷- الف – شاخص های برداشتی 
۲-۲-۴-۷- ب – شاخص های عملکردی 
۲-۲-۴-۸- نتایج جامعه 
۲-۲-۴-۸- الف – مقیاس های اداراکی 
۲-۲-۴-۸- ب – شاخص های عملکردی 
۲-۲-۴-۹- نتایج کلیدی عملکرد 
۲-۲-۴-۹- الف – دستاوردهای راهبردی کلیدی 
۲-۲-۴-۹- ب – شاخص های عملکردی 
۲-۲-۵- امتیازها 
۲-۳- مقایسه مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) و کارت امتیازی متوازن ( BSC) و بررسی زمینه هایی که دو مدل یکدیگر را پشتیبانی می کنند 
۲-۳-۱- مقایسه دو مدل 
۲-۳-۲- زمینه هایی که دو مدل EFQMو کارت امتیازی متوازن یکدیگر را پشتیبانی می کنند 
۲-۳-۲-۱- زمینه هایی پشتیبانی از نگاه کارت امتیازی متوازن 
۲-۳-۲-۲- زمینه هایی پشتیبانی از نگاه مدل EFQM 
۲-۳-۲-۳- ارائه چارچوبی جهت بررسی کارت امتیازی متوازن در برابر معیار های مدل EFQM 

۵-۴- فهرست منابع 

۵-۴-۱- فهرست منابع فارسی 
۵-۴-۱- فهرست منابع انگلیسی 
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x