مبانی نظری کارت امتیازی متوازن (BSC) و مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM)

دانلود مبانی نظری کارت امتیازی متوازن (BSC) و مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM)

مبانی نظری کارت امتیازی متوازن (BSC) و مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM)

مبانی-نظری-کارت-امتیازی-متوازن-(bsc)-و-مدل-تعالی-بنیاد-اروپایی-مدیریت-کیفیت-(efqm)

دانلود ادبیات و مبانی نظری کارت امتیازی متوازن (BSC) و مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM)  (برگرفته از پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت: تحلیل ارتباط مدل تعالی  EFQM و کارت امتیازی متوازن BSC) به همراه منابع،
در قالب word و در ۷۸ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل دوم: مرور ادبیات در زمینه مفاهیم کارت امتیازی متوازن (BSC)، مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) ورژن ۲۰۱۰ و ادبیات مقایسه EFQM و کارت امتیازی متوازن و بررسی زمینه هایی که دو مدل یکدیگر را پشتیبانی می کنند.

۲-۱- کارت امتیازی متوازن ( BSC)
۲-۱-۱-  استراتژی
۲-۱-۲-  اهمیت  استراتژی
۲-۱-۳-  مدیریت استراتژی
۲-۱-۴-  مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در سازمان های دولتی و غیرانتفاعی
۲-۱-۵-  اجرای راهبرد
۲-۱-۶-  کارت امتیازی متوازن نسل اول
۲-۱-۷-  کارت امتیازی متوازن نسل دوم
۲-۱-۸-  کارت امتیازی متوازن نسل سوم
۲-۱-۸-۱- فرآیند اول- ترجمه چشم انداز
۲-۱-۸-۲- فرایند دوم- ارتباط و برقراری ارتباط
۲-۱-۸-۳- فرایند سوم- برنامه ریزی کسب و کار
۲-۱-۸-۴- فرایند چهارم-  باز خورد و یادگیری
۲-۱-۹-  نقشه استراتژی
۲-۱-۹-۱- منظر مالی
۲-۱-۹-۲- منظر مشتری
۲-۱-۹-۳- منظر فرآیندهای داخلی
۲-۱-۹-۴- منظر یادگیری و رشد
۲-۲-  مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM)  ورژن ۲۰۱۰
۲-۲-۱- ساختار و چارچوب معیارهای مدل EFQM
۲-۲-۲- ساختار اجزای مدل EFQM
۲-۲-۳- ارزش‌ها و مفاهیم بنیادین مدل تعالی EFQM
۲-۲-۴- معیارهای مدل تعالی EFQM, 2010
۲-۲-۴-۱- رهبری
۲-۲-۴-۲- راهبرد
۲-۲-۴-۳- کارکنان
۲-۲-۴-۴- مشارکت ها و منابع
۲-۲-۴-۵- فرآیندها، محصولات و خدمات
۲-۲-۴-۶- نتایج مشتری
۲-۲-۴-۶- الف- برداشت ها
۲-۲-۴-۶- ب- شاخص های عملکردی
۲-۲-۴-۷- نتایج کارکنان
۲-۲-۴-۷- الف- شاخص های  برداشتی
۲-۲-۴-۷- ب- شاخص های عملکردی
۲-۲-۴-۸- نتایج جامعه
۲-۲-۴-۸- الف- مقیاس های اداراکی
۲-۲-۴-۸- ب- شاخص های عملکردی
۲-۲-۴-۹- نتایج کلیدی عملکرد
۲-۲-۴-۹- الف- دستاوردهای راهبردی کلیدی
۲-۲-۴-۹- ب- شاخص های عملکردی
۲-۲-۵- امتیازها
۲-۳- مقایسه مدل تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) و کارت امتیازی متوازن ( BSC)   و بررسی زمینه هایی که دو مدل یکدیگر را پشتیبانی می کنند
۲-۳-۱-  مقایسه دو مدل
۲-۳-۲-  زمینه هایی که دو مدل EFQMو کارت امتیازی متوازن یکدیگر را پشتیبانی می کنند
۲-۳-۲-۱-   زمینه هایی پشتیبانی از نگاه کارت امتیازی متوازن
۲-۳-۲-۲-   زمینه هایی پشتیبانی از نگاه مدل EFQM
۲-۳-۲-۳-   ارائه چارچوبی جهت بررسی کارت امتیازی متوازن در  برابر معیار های مدل  EFQM  5-4-  فهرست منابع
۵-۴-۱- فهرست منابع فارسی
۵-۴-۱- فهرست منابع انگلیسی

 
بخشی از متن تحقیق:
۲-۱- کارت امتیازی متوازن (BSC)
۲-۱-۱-  استراتژی:
واژه‌ی استراتژی از واژه‌ی یونانی Stretegema به معنی فرمانده‌ی ارتش مرکب از Stratos به معنای ارتش و ago به معنای رهبر گرفته شده است. در بعضی از منابع ریشه‌ی واژه‌ی استراتژی را مفهوم Stratum به معنای راه، مسیر و یا بستر رودخانه دانسته‌اند. در برخی دیگر از منابع نیز این واژه را عطف به دانش و هنر یک ژنرال قدیمی یونانی به نام استراتگوس [۱] معرفی کرده‌اند. در هر حال مفهوم استراتژی ابتدا به معنی فن هدایت، تطبیق و هماهنگ‌سازی نیروها جهت نیل به اهداف جنگ در علوم نظامی به کار گرفته شده است. (داوری، دردانه و شانه‌ساز زاده، محمدحسن، (۱۳۸۰)، مدیریت استراتژیک – براین کوئین، جیمز و دیگران (۱۳۸۲)، مدیریت استراتژیک)

همه سازمان ها برای موفقیت، به مدیریت قوی ، منابع کافی، فرآیندهای ارزش ساز، نیروی انسانی کارآمد و … نیاز دارند، اما آیا هیچگاه از خود پرسیده ایم برای موفقیت چه نیازی به «استراتژی» وجود دارد؟ بعضاً ممکن است استراتژی همان برنامه بلندمدت تصور شود و وجود آن نشانه ای از دورنگری سازمان به شمار آید. امروزه عمر برخی از استراتژی ها کمتر از فاصله دو بهار است! علاوه بر این، ماهیت «استراتژی» با «برنامه» متفاوت است.

مفهوم استراتژی زاییده «فضای رقابتی» و «محدودیت منابع» است. رقابت و محدودیت منابع زیربنای فلسفه استراتژی به شمار می آیند. انسان در جهانی پر از محدودیت زندگی می کند. محدودیت منابع مالی، محدودیت های زمانی و محدودیت های قوای فکری برخی از وجوه بارز این شرایط هستند . صرف منابع محدود بر موضوعات غیراصلی، جریمه اش واگذاری میدان رقابتی به رقیبی است که منابع (محدود) خود را بر روی موضوعات اصلی متمرکز کرده است. موضوعاتی که نتیجه اش مزیت های بیشتری (نسبت به رقیب) را به همراه دارد. این مفهوم را می توان نوعی «اقتصاد مدیریتی » دانست که هدف آن به حداکثررسانی «منافع» در مقابل «هزینه» هاست. رویکرد استراتژی این امکان را ایجاد می کند تا با شناخت موضوعات اصلی و تمرکز بر منابع (محدود)، برای تحقق آن ها به بالاترین منافع ممکن در مقابل رقیب دست یافته شود…
دانلود فایل

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x