دانلود مقاله هدایه‌المقلدین احکام تقلید ۴۵ ص

دانلود مقاله هدایه‌المقلدین احکام تقلید ۴۵ ص

دانلود مقاله هدایه‌المقلدین احکام تقلید ۴۵ ص

دانلود-مقاله-هدایه‌المقلدین-احکام-تقلید-45-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏«‏هدایه‏‌‏المقلدین‏»
‏احکام تقلید
‏مسأله۱- دختران و پسران که به تکلیف شرعی می‏‌‏رسند اجب است از مجتهد جامع الشرایط تقلید نمایند و نشانه بلوغ در مسأله ۲۱ آورده شده است.
‏مسأله ۲- از مجتهدی باید تقلید نمود که جامع‏‌‏الشرایط یعنی مرد و عادل باشد تقلید سید در‏ ‏اولویت است. البته مجتهد اعلم را نمی‏‌‏توان شناسایی نمود مگر اینکه بگوییم فلان مجتهد در حج، تجارت، جهانی، نکاح … اعلم است البته مجتهد جوانی که مسائل روز جامعه را بیشتر لمس می‏‌‏کند در اولویت قرار دارد.
‏مسأله ۳- در محافل عروسی، ولیمه دادن و‏ ‏شادی کردن مستحب است و حتی در غیر عروسی هم ادخان سرور در قلب مسلمانان نمودن اجر معنویی بالایی دارد و نباید از اسلام چهره خشونت نشان داد که سبب فرار جوانان از اسلام شود، البته جوانان عزیز هم لازم است بدانند که اجرای قوانین شرع اسلام برای حفظ و حراست خوشان و اجر آخرت ضروری است.
‏مسأله۴- رقص‏ زن‏ برای زن و مرد برای مرد جائز است، البته بانوان محترم متوجه مسائل شرعی آن و‏ ‏حفظ خود از نامحرم و یا حفظ خود از فیلمبرداری که مقدمه‏‌‏ای برای رسیدن فیلم به دست نامحرم است باشند، البته ما از سن ۲۲ سالگی که اجازه اجتهاد خود را کتباً از مرحوم آیت‏‌‏الله صاحب عنایه الاصول فی شرح کفایه الاصول دریافت کردیم تاکنون دلیل فقهی بر حرمت رقص نیافتیم، مگر اینکه مقدمه‏‌‏ای برای لهو و لعب و محرمات دیگر که موجب انحراف نسل جوان باشد که در آن صورت جایز نیست.
‏مسأله ۵- لاک زدن روی ناخن مانع از وضوء است، اما اگر یک ناخن روی پا، پاک شود برای مسح کافی است.
‏مسأله ۶- لباس سیاه مکروه است، مگر در عمامه و‏ ‏عبا، و منظور از پوشش و حجاب حفظ و حراست و قداست بانوان و جلوگیری از طعمه شدن و سستی نظام خانواده است.
‏مسأله ۷- دیدن موی سر زنهای مسن و همچنین زنان صاحب کتاب و اقلیتهای مذهبی مانند خبرنگاران خارجی برای نامحرم بدون قصد شهوت جایز است.
‏مسأله ۸- دیدن فیلمهای داخلی و خارجی و رویت زنهای بی حجاب از تلویزیون، ویدئو و… بدون قصد شهوت حکم نظر به نامحرم راندارد.
‏مسأله ۹- ما در بررسی آیه شریفه ، و روایات دلیل فقه بر حرمت تراشیدن ریش ندیدیم و حتی مدتها بحث خارج فقه ما در این مبحث بود اما چون سیره متشرعین داشتن محاسن بوده است احتیاط سبیل نجات است.
‏مسأله ۱۰- موسیقی اگر مقدمه‏‌‏ای برای فسادهای بعدی مثل مخلوط شدن مرد و زن و کارهای مهیج نباشد جایز است مگر اینکه در نزد عرف متشرع به عنوان لهو لعب محسوب شود. به خصوص در عروس‏ی‏‌‏‌‏های مؤ‏منین با حفظ حرمت شرع انور شاد باشند و مستحبات زیادی از جمله ولیمه دادن و شاد بودن در عروسی‏‌‏ها وارد شده است و توصیه ما به خانواده‏‌‏های مومنه این است که با سلیقه‏‌‏های غیرکارشناسی فقهی خود موجب بی‏‌‏توجهی جوانان نسبت به اسلام عزیز نشوند.
‏مسأله ۱۱- پسران و دختران به خصوص تحصیل کرده‏‌‏های عزیز را توصیه به حفظ نمازهای واجب و حتی مستحب به خصوص نمازهای شب می‏‌‏نمایم که نماز ستون دین و موجب قبولی اعمال دیگر است و همچنین محافظت از نمازهای مقدمه اقدام به معروف ودوری از منکر می شود. مثلاً برای وضو: آب غصبی نباشد و یا ملک و زمین مال غیر نباشد، البته در نماز و سایر عبادات مثل غسل، وضو، روزه، حج، خمس و … قصد قربت شرط است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x