دانلود مقاله هارد دیسک

دانلود مقاله هارد دیسک

دانلود مقاله هارد دیسک

دانلود-مقاله-هارد-دیسکلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏هارد دیسک چگونه کار می کند؟
‏تقریبا هر کامپیوتر رومیزی و سرور دارای یک یا چند هارد دیسک میباشد. هر پردازنده ‏مرکزی و سوپرکامپیوتر در حالت عادی به صدها عدد از این هارد دیسک متصل است. امروزه ‏دستگاههای زیادی را می توان یافت که تا چندی پیش از نوار (Tape) ‏استفاده میکردند ‏ولی حال از هارد دیسک استفاده میکنند. این تعداد انبوه از هارد دیسکها یک کار را به ‏خوبی انجام میدهند. آنها اطلاعات دیحیتال را به یک فرم تقریباً همیشگی ذخیره ‏میکنند. آنها این توانایی را به کامپیوترها می دهند تا در هنگامی که برق میرود ‏اطلاعات خود را بیاد بیاورند.
‏اساس هارد ‏دیسک
‏هارد ‏دیسکها در دهه ۱۹۵۰ اختراع شدند. در ابتدا آنها دیسکهای بزرگی به ضخامت ۲۰ اینچ ‏بودند و فقط مقدار محدودی مگابایت اطلاعات میتوانستند ذخیره کنند. در ابتدا نام ‏آنها “دیسکهای ثابت یا ماندنی” (Fixed Disks) ‏یا وینچسترز (Winchesters) ‏یک اسم ‏رمز که قبلا برای یک محصول محبوب IBM ‏استفاده می شده.) بود. بعدا برای تشخیص هارد ‏دیسک از فلاپی دیسک نام هارد دیسک بر روی آنها گذاشته شد.
‏هارد دیسکها یک صفحه ‏گرد سخت (بشقاب) دارند که قادر است میدان مغناطیسی را نگه دارد، بر خلاف لایه ‏پلاستیکی انعطاف پذیری که در فلاپیها و کاستها دیده می شود.
‏در ساده ترین حالت ‏یک هارد دیسک هیچ تفاوتی با یک نوار کاست ندارد. هم هارد دیسک و هم نوار کاست از یک ‏تکنیک برای ذخیره کردن اطلاعات استفاده میکنند . این دو وسیله از مزایای عمده ذخیره ‏سازی مغناطیسی استفاده میکنند. میدان مغناطیسی براحتی پاک و دوباره نوشته می شود. ‏این میدان براحتی می تواند الگوی شار مغناطیسیای که بر روی میدان ذخیره شده را بیاد ‏بیاورد.
‏۲
‏نوار کاست در برابر هارد ‏دیسک
‏بیایید باهم نگاهی به بزرگترین تفاوتهای بین نوار کاست ‏و هارد دیسک داشته باشیم:
· ‏ماده مغناطیسی قابل ظبط در کاست بر روی یک نوار نازک ‏پلاستیکی روکش شده است. در یک هارد دیسک ماده مغناطیسی قابل ضبط روی یک صفحه ‏آلومینیومی یا شیشهای با دقت بالا، لایه بندی شده است، همچنین این صفحه به خوبی ‏صیقل داده شده تا هر گونه ناهمواری از بین برود.· ‏در نوار ‏کاست هِدِ ‏خواندن/نوشتن (Read/Write Head) ‏مستقیما با نوار در تماس است. در یک هارد دیسک هد ‏خواندن/نوشتن در بالای صفحه حرکت میکند و در حقیقت هیچ وقت با صفحه تماس ‏نمییابد.
‏در یک نوار کاست شما برای اینکه به یک نقطه خاص دسترسی داشته باشید ‏باید از دکمههای جلوبر (Fast-Forward) ‏و معکوس (Reverse) ‏استفاده کنید که این امر ‏در یک نوار طولانی می تواند زمان زیادی صرف کند. در یک هارد دیسک شما بطور تقریبی ‏میتوانید فورا به هر نقطه روی سطح دیسک حرکت کنید.
‏در یک نوار کاست، نوار با ‏سرعت ۲ اینچ در ثانیه (تقریبا ۵/۰۸ cm ‏در ثانیه) از بالای هد حرکت میکند ‏درحالی که ‏در هارد دیسک یک صفحه آن میتواند با سرعتی بالغ بر ۳۰۰۰ اینچ در ثانیه در زیر هد ‏چرخش کند.
‏در یک هارد دیسک اطلاعات در دامنههای مغناطیسی بی نهایت کوچکی در ‏مقایسه با نوار کاست ضبط میشوند. کوچک بودن این دامنهها بعلت دقت صفحه (بشقاب) و ‏سرعت هارد دیسک می باشد.
‏بعلت این تفاوتها یک هارد دیسک قادر است مقدار شگفت ‏انگیزی از اطلاعات را در فضای کوچکی ذخیره کند. یک هارد دیسک همچنین میتواند در ‏کسری از ثانیه به هرکدام از اطلاعات دسترسی داشته باشد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x