دانلود مقاله نقاش محمود فرشچیان

دانلود مقاله نقاش محمود فرشچیان

دانلود مقاله نقاش محمود فرشچیان

دانلود-مقاله-نقاش-محمود-فرشچیانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏محمود فرشچیان
‏محمود فرشچیان‏ یکی از مشهورترین نقاشان معاصر ایرانی است.
‏ زندگی
‏تندیس استاد فرشچیان در روبه‌روی موزه فرشچیان، مجموعه فرهنگی سعدآباد
‏فرشچیان متولد ‏۴ بهمن‏ ‏۱۳۰۸‏ در ‏اصفهان‏ است. پدر فرشچیان که نماینده فرش اصفهان بود با دیدن استعداد فرزندش، وی را به کارگاه نقاشی استاد حاج میرزا آقا امامی برد.
‏فرشچیان پس از آموزش نزد استاد امامی و بهادری و دانش‌آموختگی از مدرسه هنرهای زیبای اصفهان، برای گذراندن دوره هنرستان هنرهای زیبا به اروپا سفر کرد و چندین سال به مطالعه‏ٔ‏ آثار هنرمندان غربی در موزهها پرداخت. بنا بر گفته وی در موزه‌های اروپا، اول کسی بود که وارد موزه می‌شد با بسته‌ای از کتاب و قلم، و در نهایت آخر از همه، خود او بود که از موزه خارج می‌شد.
‏۲
‏پس از بازگشت به ایران، فرشچیان کار خود را در اداره کل هنرهای زیبای تهران آغاز کرد و به مدیریت اداره ملی و استادی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزیده شد.
‏محمود فرشچیان، هم اکنون در ‏نیوجرسی‏ آمریکا ساکن است و سفرهای دوره‌ای و فصلی به ایران دارد.
‏فیلم مستندی نیز با عنوان ‏عشق‌پرداز‏ به کارگردانی ‏محمد هادی کاویانی‏، با حضور استاد ‏عزت الله انتظامی‏، ‏پرویز پورحسینی‏ و با صدای ‏زیبا بروفه‏ در نکوداشت او ساخته شده‌است که در آیین رونمایی کتاب پنجم استاد به نمایش در آمد. آخرین و پنجمین جلد از کتاب آثار “محمود فرشچیان” شامل تازه‌ترین آثار این هنرمند از سوی انتشارات گویا شامل ۱۵۰ اثر نگارگری و طراحی از تازه‌ترین آثار محمود فرشچیان در ۲۵۸ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه در سال ۱۳۸۷ منتشر شده‌ است. ‏ناصر میرباقری‏ ناشر این کتاب درباره ویژگی‌های این کتاب گفته‌است که این کتاب در قطع رحلی سلطانی در ۸ رنگ، در جلدهای مختلف چرمی، گالینکور با قاب مخصوص به خود روانه بازار شده که برای اولین بار در کتاب‌های آثار فرشچیان از رنگ متالیک نیز استفاده شده است‏[۱]

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x