دانلود مقاله عدسی چشمCrystalin Lens 18 ص

دانلود مقاله عدسی چشمCrystalin Lens 18 ص

دانلود مقاله عدسی چشمCrystalin Lens 18 ص

دانلود-مقاله-عدسی-چشمcrystalin-lens-18-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏عدسی چشمCrystalin‏ Lens
‏تعریف ‏چَشم‏:
‏چَشم یا چـِشم عضو بارز اولین حس از ‏حواس پنجگانه‏ یعنی بینایی است. در ‏زبان پهلوی‏ هم این واژه به همین گونه به کار می‌رفته‌است.
‏انواع گوناگونی از اندام‌های حساس به ‏نور‏ در موجودات زنده یافت می‌شود. ساده‌ترین انواع چشم‌ها تنها توان تشخیص وجود نور در پیرامون را دارند در صورتی‌که چشم‌های پیچیده‌تر قادرند شکل‌ها و ‏رنگ‌ها‏ را نیز از هم بازشناسند.
‏۳
‏عدسی چشم :
‏عدسی عضوی است محدب الطرفین ، قابل انعطاف، بدون رگ و شفاف با قطر‏ ‏۹ میلیمتر و ضخامت ۴میلیمتر که ما بین مایع زلالیه و زجاجیه چشم قرار دارد. و توسط زنولها به شیارهای بین جسم مژگانی اتصال دارد.عدسی در پشت مردمک واقع شده است و عمل تطابق و متمرکز کردن نور بر روی شبکیه را انجام می‌دهد.
‏در هنگام مطالعه، عدسی با تغییر انحنا خود این امکان را ایجاد می‌نماید که بتوانیم ‏اجسام نزدیک را بخوبی ببینیم. این قابلیت از سن‏ ‏۴۰ تا ۴۵سالگی به بعد، کاهش می‌یابد و بنابراین ‏پیر چشمی ‏عارض می‌گردد، بدین معنا که برای دید نزدیک و مطالعه نیاز به عینک جداگانه خواهد بود. هرگاه فردی به نزدیک نگاه می‌کند، انقباض عضله سیلیاری، کشش عدسی را کم می‌کند و لذا عدسی کروی‌تر شده و قدرت انکساری بیشتری پیدا می‌کند و تصویر جسم نزدیک را بر شبکیه می‌اندازد (عمل تطابق). در نگاه به دور عکس این حالت اتفاق می‌افتد. با پیر شدن و کاهش حالت ارتجاعی عدسی ، قدرت تطابق آن کاهش می‌یابد و فرد تار می‌بیند.این همان حالتی است که به آن پیر چشمی گفته می شود.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x