دانلود مقاله سیستم عامل لینوکس

دانلود مقاله سیستم عامل لینوکس

دانلود مقاله سیستم عامل لینوکس

دانلود-مقاله-سیستم-عامل-لینوکسلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏فصل اول
‏ ۱ـ۱ تاریخچه:
‏لینوکس یک سیستم عامل چند کاربره و چند وظیفه ای است که روی سخت افزارهای مختلف اجرا می شود.
‏نسخه اول لینوکس توسط یک دانشجوی فنلاندی به نام لینوکس توروالدز ارائه شد. توروالذر این نسخه را در وب برای سایر برنامه نویسان ارسال کرد تا از آن استفاده کنند و آن را بهبود بخشند. توروالدز خود این س یستم عامل را براساس یک سیستم دانشگاهی به نام MINX‏ توسعه داد. این سیستم عامل توسط آقای «تن بام» به عنوان یک سیستم عامل آموزشی ایجاد شده بود.
‏۲ـ۱ نسخه تجاری
‏در حال حاضر، شرکتهای زیادی روی سیستم عامل لینوکس کار می کنند. برای مثال شرکت Red Hat‏ یکی از شرکتهای مهم توزیع کننده لینکوس به شمار می رود. لازم بذکر است که Red Hat Linx 7‏ آخرین گونه ارائه شده توسط این شرکت می باشد.
‏از ویژگیهای این گونه می توان به نصب آسان و نیز امکانات مدیریتی سیستم اشاره نمود. در حال حاضر، شرکتهای دیگری نیز گونه های تجاری لینوکس را توزیع می کنند که اسامی تعدادی از این شرکتها عبارت است از:
Caldera , Corel , Slackware , Debian , Mandarke , Turbolinux , Easy linux
‏۳
‏از جمله پیشتازان جدید سیستم عامل لینوکس می توان به شرکتهای بزرگی چون‏ SUN ‏ و ORACLE‏ اشاره کرد. شرکت Borland‏ نیز تلاش برای ارائه محصول کاربردی Intebase‏ روی سیتسم عامل لینوکس است.
‏۳ـ ۱ میزان افزایش استفاده از سیستم عامل لینوکس
‏موارد بسیاری باعث محبوبیت لینوکس گردیده است. از جمله: پشتیبانی از پروتکل SMB‏ و فایل سیستم CIFS‏ (که باعث راحتی کار با ماشین های ویندوزی می شود)، وجود برنامه هایی نظیر X-win32‏ که امکالن اجرای برنامه ها را روی ماشین لینوکس و نیز مشاهده آنها روی ماشین ویندوزی را می دهد. همچنین، امکاناتی نظیر پشتیبانی از فایل سیستمهای DOS‏ ، NTFS‏ ، VFST‏ باعث شده است که میزان استفاده از لینوکس بیشتر شود.
‏شرکت COREL‏ نیز این امکان را فراهم آورده است تا برنامه های کاربردی ویندوز بطور کامل از یک اتصال روی لینوکس اجرا شوند. IDC‏ پیش بینی می کند تا سال ۲۰۰۲ نسخه های لینوکس حدود ۲۵% افزایش فروش را نشان دهند.
‏۴ـ۱ دلایل استفاده از سیستم عامل لینوکس
‏کنترل: کاربران، کنترل کاملی بر وظیفه مندی سیستم دارند و می توانند مشخصه ها و قابلیت های مورد علاقه و نیاز خود را اضافه کنند، اشکالات را بیابند و بدون نیاز به نرم افزارهای ارتقا دهنده خود را انجام دهند.
‏انعطاف پذیری: سیستم عامل لینوکس، با پشتیبانی طیف وسیعی از پروتکل های شبکه های LAN ‏ ، WAN ‏ و فایل سیستمهای مختلف، امکان ارتباط لینوکس با سایر سیستمهای عامل را فراهم کرده است. همچنین، با استفاده از برنامه های ماشین مجازی، لینوکس قادر می باشد تا سیستمهای عامل مختلفی را شبیه سازی کند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x