مقاله در مورد سیستم عامل لینوکس

دانلود مقاله در مورد سیستم عامل لینوکس

مقاله در مورد سیستم عامل لینوکس

مقاله در مورد سیستم عامل لینوکس

دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل ۳۰ کیلو بایت
تعداد صفحات ۴۹
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مقاله در مورد سیستم عامل لینوکس

لینوکس یک سیستم عامل چند کاربره و چند وظیفه ای است که روی سخت افزارهای مختلف اجرا می شود.

نسخه اول لینوکس توسط یک دانشجوی فنلاندی به نام لینوکس توروالدز ارایه شد. توروالدز این نسخه را در وب برای سایر برنامه نویسان ارسال کرد تا از آن استفاده کنند و آن را بهبود بخشند. توروالدز خود این سیستم عامل را بر اساس یک سیستم دانشگاهی به نام MINIX توسعه داد. این سیستم عامل توسط آقای تنن بام به عنوان یک سیستم عامل آموزشی ایجاد شده بود.

نسخه تجاری:

در حال حاضر، شرکت های زیادی روی سیستم عامل لینوکس کار می کنند. برای مثال شرکت RED HAT یکی از شرکت های مهم توزیع کننده لینوکس به شمار می رود. لازم به ذکر است که RED HAT LINUX 7 آخرین گونه ارایه شده توسط این شرکت می باشد. از ویژگی های این گونه می توان به نصب آسان و نیز امکانات مدیریتی سیستم اشاره نمود. در حال حاضر، شرکت های دیگری نیز گونه های تجاری لینوکس را توزیع می کنند که اسامی تعدادی از این شرکت های عبارت است از:

caldera corel slackware debian mandark turbolinux easylinux

افزون بر این، بسیاری از شرکت های سخت افزاری، مانند: ibm compac محصولات و خدمات مرتبط با لینوکس را ارایه می دهند. شرکت ibm اعلام کرده است که تمامی محصولاتش را با لینوکس سازگار می کند. همچنین شرکت intel نیز اعلام کرده است که سرورهای اینترنتی مبتنی بر سخت افزار intel را با سیستم عامل لینوکس عرضه می کند. در حال حاضر بسیاری از شرکت های کامپیوتری دست به فروش کامپیوترهایی زده اند که لینکس را به عنوان سیستم عامل اولیه خود دارند. از جمله پیشتازان جدید سیستم عامل لینوکس می توان به شرکت های بزرگی چون sun oracle اشاره کرد. شرکت borland نیز در تلاش برای ارایه محصول کاربردی interbase روی سیستم عامل لینوکس است.

همکاری در فروش فایل  بهترین سایت فروش پاورپوینت

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x