امنیت و دستیابی به اطلاعات در لینوکس (دانلود رایگان)

امنیت و دستیابی به اطلاعات در لینوکس (دانلود رایگان)

امنیت و دستیابی به اطلاعات در لینوکس (دانلود رایگان)

امنیت-و-دستیابی-به-اطلاعات-در-لینوکس-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏۵۸
‏۱
‏ امنیت و دستیابی به اطلاعات در UNIX
‏مسئله امنیت و دستیابی به اطلاعات از وظائف مدیر سیستم UNIX‏ است که باید آن را انجام دهد. در این فصل ساختار امنیتی و مسئله PASSWORD‏ ( کلمه عبور) مورد بررسی قرار می گیرد. هم چنین امکان دسترسی به فایلها از طریق استفاده کنندگان سیستم نیز بحث خواهد شد.
‏سیستم امنیتی UNIX
‏سیستم UNIX‏ دارای سیستم امنیتی از پیش ساخته ای است . در سطح LOGIN‏ ( ورود به سیستم ) ، یا پرسش PASSWORD , USER ID‏ مسئله امنیت حاصل می شود.
‏هر USER ID‏ در سیستم منحصر به فرد است. هر فردی دارای USER ID‏ خاص خودش می باشد. با توجه به اینکه هر فردی با وارد شدن به سیستم می تواند USER ID‏ را بدست آورد، درخواست کلمه عبور نیز موجب بالا رفتن سطح امنیت می شود. باید از کلمات عبور مراقبت کامل شود. هیچ کس توانایی پیدا کردن کلمه عبور شما را ندارد.
‏قوانین PASSWORD
‏هنگام ورود به UNIX‏ از شما کلمه عبور خواسته شده و شما آن را وارد می کنید. کلمه عبور را باید تناوباً تغییر داده و در جای مناسبی قرار دهید، اگر این کلمه را از دست دهید، مدیر سیستم برایتان یکی دیگر ایجاد خواهد کرد. پس از آن ، می توانید کلمه عبورتان را تغییر دهید، همانند فرامین و نام فایلهای UNIX‏ ، کلمات عبور نیز به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند.
‏حداقل طول این کلمه شش کاراکتر است، سعی کنید که کلمه عبورتان ، شماره تلفن ، شماره شناسنامه یا چیز قابل حدس نباشد. می توانید آن را با استفاده از ترکیب حروف بزرگ و کوچک پیچیده تر کنید، برای مثال shOoteRs‏ بهتر از shooters‏ است. توجه کنید که هنگام تایپ کردن کلمه عبور آن را روی مانیتور نمی بینید.
‏تغییر password
‏۵۸
‏۲
‏وقتی وارد سیستم شدید می توانید با استفاده از فرمان password‏ کلمه عبورتان را تغییر دهید، مثال :
‏$ password
changing password for carson
old‏ password
type new password‏:
Re‏ – enter new password
‏$
‏سیستم در ابتدا نام user‏ را نشان می دهد ( carson‏ ) ، سپس کلمه عبور قدیمی را درخواست می کند. در صورتی که درست وارد کرده باشید، کلمه عبور جدید از شما می خواهد. در صورتی که طول آن زیاد باشد، unix‏ فقط ۸ کاراکتر اول را انتخاب می کند. برای اطمینان از نام کلمه عبور ، دوباره از شما می خواهد که آن را تایپ کنید.
‏پس از وارد کردن کلمه جدید، فوراً سیستم را logoff‏ کرده و مجدداً با کلمه عبور جدید وارد آن شوید.
‏امنیت فایل و دایرکتوری
‏علاوه بر وجود کلمه عبور جهت حفاظت از دسترسی غیر مسئولانه به اطلاعات سیستم ،‌ unix‏ از دسترسی غیرمجاز به فایلها و دایرکتوری ها نیز جلوگیری می کند. استفاده کنندگان مختلف دارای انواع گوناگون دسترسی هستند، در این بخش درباره انواع استفاده کنندگان و دسترسی ها مطالبی فرا خواهید گرفت.
‏انواع استفاده کنندگان
‏در ارتباط با دسترسی به فایل سه نوع استفاده کننده وجود دارد، اولین نوع owner‏ است که ایجاد کننده فایل یا دایرکتوری می باشد، اگر با استفاده از فرمان mddir‏ دایرکتوری و فایل ایجاد کنید، شما صاحب ( owner‏ ) آنها هستید. دومین نوع استفاده کننده group‏ ( گروه ) استو. هر استفاده کننده در یک گروه مشخص قرار دارد که دارای یک یا چندین عضو است. اعضاء گروه اغلب در یک پروژه با دیپارتمان یکسان کار می کنند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x