تحقیق انواع بسته های نرم افزاری در محیط لینوکس ۲۳ ص

تحقیق انواع بسته های نرم افزاری در محیط لینوکس ۲۳ ص

تحقیق انواع بسته های نرم افزاری در محیط لینوکس ۲۳ ص

تحقیق-انواع-بسته-های-نرم-افزاری-در-محیط-لینوکس-23-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏انواع بسته های نرم افزاری در محیط لینوکس
‏بسته‌های نرم‌افزاری کار نصب نرم‌افزارهای کاربردی را در لینوکس آسان کرده‌اند. دیگر لازم نیست برای نصب هر نرم‌افزار، کاربر کدهای منبع را دریافت کرده، آنها را کامپایل نموده و نصب کند. کاری که بسیاری از کاربران از انجام آن ناتوان هستند.
‏همانطور که متوجه شدید، بسته‌های نرم‌افزاری حاوی برنامه‌های قابل اجرا و آماده برای نصب هستند. ممکن است در اینترنت به انواع مختلفی از بسته‌های نرم‌افزاری برخورد نمایید که البته همه آنها حاوی نرم‌افزارهای آماده برای نصب نیستند که جلوتر درباره آنها توضیح خواهم داد. پر کاربردترین بسته‌های آماده نصب نرم‌افزارهای کاربردی، بسته‌های نوع rpm‏ و deb‏ هستند. در این مقاله ما به بررسی بسته‌های نرم‌افزاری با فرمت rpm‏ و مدیریت آنها خواهیم پرداخت و در مقاله جداگانه‌ای، مدیریت بسته‌های deb‏ را که مخصوص لینوکس‏ debian‏ و توزیع‌های مبتنی بر آن است را بررسی خواهیم کرد.
‏در سیستم عامل لینوکس (Redhat‏) ‏برای خواندن دیسک (فلاپی) یا CD-Rom‏ ‏ابتدا باید فلاپی یا CD‏ مورد نظر را Mount‏ (اتصال) کنیم. برای این کار بر روی ناحیه‏‌‏ی خالی میز کار (Desktop‏) راست کلیک کرده، از منوی ظاهر شده گزینه Mount‏ سپس اگر فلاپی ‏دیسک داشتیم، گزینه فلاپی (دیسک) و اگر CD-Rom‏ داشتیم، گزینه فوق را انتخاب می‏‌‏کنیم. برای نصب Package‏ ‏یا بسته‏‌‏های نرم‏‌‏افزاری ابتدا باید CD‏ مورد نظر را Mount‏ کنیم که اگر به صورت Auto Run‏ باشد، به صورت خودکار اجرا می‏‌‏شود، در غیر این صورت باید مراحل نصب را طی کرد.
‏۲
‏برای نصب در محیط متنی باید دستوراتی را در پنجره Terminal‏ برای نصب Package‏ تایپ کرده که در این تحقیق به بررسی ‏این‏ روش می‏‌‏پردازیم.
‏دلایل استفاده از محیط متنی در لینوکس
‏برخی دستورات و فرامین ‏پایه‏‌‏ای سیستم‏‌‏های عامل، از جمله پیکربندی اولیه‏‌‏ی سیستم‏‌‏ها و حتی شبکه‏‌‏های کامپیوتری را هنوز هم فقط در محیط متنی می‏‌‏توان به اجرا درآورد.
‏اصولاً کار در خط فرمان ‏به دلیل اجتناب از بکارگیری رابط‏‌‏های گرافیکی که حجم بالایی از منابع سیستم، از جمله حافظه را اشغال می‏‌‏کنند، بسیار بیشتر و کم‏‌‏خطرتر است.
‏در واقع کلیه‏‌‏ی برنامه‏‌‏های اجرایی در محیط گرافیکی به نحوی پس از اخذ دستورات ویژوال یا بصری از کاربر همان فرامین متنی را برای انجام عملیات خود در پس زمینه اجرا می‏‌‏کنند و چه بسا به دلیل ایرادات موجود در نرم‏‌‏افزارها، گاهی این دستورات را به کندی اجرا شده و یا آنها را به درستی نیز اجرا نمایند.
Shen‏ ‏کار در محیط فرمان متنی و اجرای دستورات در محیط‏‌‏هایی از جمله نیازهای اصلی مدیران سیستم و کاربران پیشرفته کامپیوار ‏است و هیچگاه به کلی منسوخ نخواهد شد.
KDE‏ ‏برخی سیستم‏‌‏های عامل همچون لینوکس ‏با وجود توسعه چشمگیر رابط‏‌‏های گرافیکی نظیر GNOME‏ و … هنوز به فرامین متنی وابسته و بدون داشتن ‏این فرامین نمی‏‌‏توان از این سیستم‏‌‏ها بطور کامل و موثر بهره برد.
‏۳
‏درک نامگذاری و فرمت بسته های نرم‌افزاری‏
‏وقتی بسته ای را از اینترنت دانلود می‌کنید، می‌بینید که از یک نام، تعدادی شماره، نقطه، gz‏ و tar‏ تشکیل شده است. خوب اینها چه معنی دارند؟ ابتدا این اعداد و حرفها پیچیده به نظر می‌رسند در صورتی که اگر برایتان شرح داده شوند، بسیار ساده هستند. پس از مدتی به این شیوه نامگذاری عادت خواهید کرد. بیشتر بسته های نرم‌افزاری لینوکس از قاعده نامگذاری GNU‏ استفاده می‌کنند. مثال‌های زیر فرمت‌های گوناگون بسته های نرم‌افزاری را نشان می‌دهد:
mycoolapp-4.2.3.i386.rpm
mycoolapp-4.2.3.tar.gz
mycoolapp-4.2.3.src.tar.gz
mycoolapp-4.2.3.bin.SPARC.tar.gz
mycoolapp-4.2.3.bin.ELF.static.tar.gz
‏این مثالها بسته های مختلف یک نرم‌افزار هستند. نام این بسته نرم‌افزاری mycoolapp‏ است. پس از نام بسته ، شماره نسخه آن که ۴.۲.۳ است قرار دارد. اولین شماره شماره اصلی یا major‏، دومین شماره شماره فرعی یا minor‏ و آخرین شماره شماره وصله یا patch‏ است. پس از شماره نسخه، نقطه ای قرار دارد که بعد از آن بخش های انتخابی قرار دارند که نشانگر محتوای بسته و چگونگی فشرده سازی آن هستند.
‏۴
‏خط نخست یک بسته نرم‌افزاری rpm‏ را نشان می‌دهد. rpm‏ مخفف Redhat Package Manager‏ است. i386‏ که قبل از rpm‏ قرار دارد، نشان دهنده این است که بسته حاوی نرم‌افزار اجرایی برای کامپیوترهای PC‏ معمولی است. فرمت rpm‏ که ابتدا توسط Redhat‏ ارائه شد، اکنون تبدیل به یک استاندارد برای پخش بسته های نرم‌افزاری لینوکس شده است. ببیشتر توزیع‌های لینوکس مانند ردهت، زوزه، ماندریک و… از این سیستم بسته بندی نرم‌افزار استفاده می‌کنند.
rpm‏ در مقابل کد منبع
‏بسته هایی که بصورت فرمت rpm‏ ارائه می‌شوند به سادگی قابل نصب بوده و برداشتن آنها نیز به سادگی امکان پذیر است. برای مدیریت بسته‌های rpm‏ هم ابزارهای گرافیکی و هم ابزارهای متنی وجود دارند. در صورتی که در دنیای لینوکس تازه کار هستید، همیشه سعی کنید از این فرمت برای دریافت نرم‌افزارها استفاده نمایید.
‏- RPM‏: نصب نرم‌افزارها با استفاده از بسته‌های rpm‏ بسیار آسان است. برای نصب یک بسته rpm‏ شما نیازی به دانستن اطلاعاتی در مورد makefile‏ ها و کامپایلرها ندارید. همانطور که در بالا نیز اشاره کردم، ابزارهایی نیز برای مدیریت این بسته‌ها فراهم آمده است. هنگامی که یک بسته rpm‏ را نصب می‌کنید، ابزارهای rpm‏ سایر نرم‌افزارهای احتمالی مورد نیاز این بسته را نیز بررسی کرده و در صورت نیاز به نصب بسته دیگری به شما اعلام می‏‌‏کنند.

 

دانلود فایل

 

دانلود فایل

  • کنکور را داشته باشد.


    مزایای بسته آموزشی:
    – تدریس جامع کلیه مطالب مربوط به عناوین نامبرده
    – حل و تحلیل مثال های مهم کتاب
    – حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب
    – ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
    – استفاده از جدول، نمودار و تصاویر آموزشی و رنگی زیبا جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
    – قابل پخش بودن ویدئوها با کامپیوتر، لب تاب و تلویزیون


    ویژگی های بسته آموزشی:
    – تعداد سرفصل های تدریس شده: ۴
    – زمان آموزش: ۹۷ دقیقه
    – تعداد صفحات جزوه: ۱۰
    – حجم فایل اصلی: ۱۲۳ مگابایت


    سرفصل های آموزشی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز

    سرفصل کامل تمام دروس فصل ۵ فیزیک ۳ ریاضی و فصل ۴ فیزیک ۳ تجربی به صورت زیر است:

    القای الکتزومغناطیسی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز
    القاگرها و اثر خودالقایی
    القای متقابل- انرژی ذخیره شده در القاگر
    جریان متناوب
    مبدل ها (ترانسفورماتورها)

    جزوات و فیلم های آموزشی سایر عناوین و دروس مربوط به کتاب حاضر و سایر کتاب ها را می توانید از همین سایت دانلود کنید.
  • دانلود فایل

  • مروری بر روش خودکار شناسایی سرویس های نرم افزاری (پاورپوینت )
  • You may also like...

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x