دانلود مقاله در مورد روش تحقیق زنان و پرده نشینی ۵۰ص

دانلود مقاله در مورد روش تحقیق زنان و پرده نشینی ۵۰ص

دانلود مقاله در مورد روش تحقیق زنان و پرده نشینی ۵۰ص

دانلود-مقاله-در-مورد-روش-تحقیق-زنان-و-پرده-نشینی-50صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏مقدمه :
‏شکست امپریالیست جهانی به ویژه آمریکا برای خاموش ساختن شعله های فروزان انقلاب اسلامی به با انواع حیله ها و توطئه های سیاسی ، نظامی ، اقتصادی و فرهنگی و با مساعدت ویاری ایادی داخلی اش همراه بود‏ه ‏ آنها را از ضربه پذیری سریع انقلاب مایوس ساخته‏ ،‏ به فکر سرمایه گزاری بلند مدت جهت مقابله با انقلاب و تمهید شرایط و لوازم بازگشت مجدد به این مرز و بوم وا داشت . ‏بخشی از سرمایه گذاری بلند مدت استکبار به اشاعه و گسترش فساد ، بدحجابی ، مواد مخدر ، بی بندوباری‏ و دامن زدن به مصرف هر چه بیشتر کالاهای مصرفی و غیر ضروری در جامعه به ویژه در بین نسل جوان اختصاص یافته ، تا از این طریق نیروهای جوان و مقاوم جامعه را نابود و زمینه‏ ی‏ سلطه‏ ی ‏ دوباره ‏ی ‏خویش را فراهم سازد . ‏( رزاقی ، ۱۳۷۱ ، صفحه ۱۱ )‏
‏پوشش و آراستگی و بررسی حجاب این سمبل عفت و پاکدامنی جلوه‏ ی ‏ زیبای دیگری از اهتمام دانشگاه های آزاد اسلامی در زمینه تبیین و گسترش احکام اسلامی در جامعه‏ ی ‏ دانشگاهی است . در دنیای امروز که به نام روشنفکری و تجدد می کوشند زنان و دختران ما را از پس پرده عفت و حیا بیرون کشند و وسیله‏ ی ‏کامیابی شهوت پرستان خود کامه قرار دهند و در تلاشند با ترویج فرهنگ برهنگی و زیست عروسکی نیروهای فعال و پر توان جامعه و منابع و ذخایر مادی و معنوی آنان را به یغما برند . حجاب ارتجاع و کوته فکری ولی خودنمایی و تبرج که زمینه‏ ی ‏ بسیاری از بی بندو بار‏ی ها و انحرافات‏ ‏است ارضاء حس ذاتی و فطری بشر قلمداد می گردد اما اسلام دین فطرت است و طبق سرشت زن که علاقه‏ ی ‏ خاصی به زیبایی و جلوه نمایی دارد مقرر داشت که زنان از زینتها ولباسهای زیبا و جواهرات استفاده کنند و نظافت و آرایش برای همسر را از وظایف و حقوق همسری قرار داده است ‏ ،‏آراستگی را در چاچوب محیط خانواده تحسین و تمجید نموده و اینگونه با حفظ شان و منزلت زن غریزه ذاتی و فطری او را پاسخ داده است . اگر همین غری‏ض‏ه ‏ی ‏عشق به زیبایی ، خود آرایی و خود نمایی ، گامی فراتر از خانواده نهاده و از حدود و مرزهایی که شرع معین کرده خارج شود و به معابری که مملو از نگاههای
‏۲
‏ آلوده ‏ و شهوت انگیز شیادان است کشیده شود‏ .‏ آدمی را می فریبد ، غریزه را تحریک می کند و در غیر جای خود شعله ور می سازد تا بنیان عفت و پاکی را بسوزاند .
(WWW.Kiau.ac.ir/persian/mfarhangi/Heiab1.htm)
‏ ‏(‏نویسنده : همایش سراسر‏ی‏ بود دبیر همایش حجاب : معصومه محمدی ‏)
‏بیان مساله‏ :
‏دانشگاه ها از جمله مراکز حساس و مهمی هستند که در مصالح و مفاسد استقلال و یا وابستگی کشور نقش بسیار موثر و مفیدی داشته اند . اغلب مسئولان ،کارشناسان و کارگز‏ار‏ان جامعه از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی انتخاب و انتصاب می شوند . امروزه یکی از عوامل مهم انحطاط و انحراف مردم اکثر کشورهای تحت سلطه وابستگی و فساد حاکم بر سیستم دانشگاهی این کشورها می باشد . دانشگاهها از اولین مراکز یورش فرهنگ ضد اسلامی ضد اخلاقی و مادیگری بوده اند . استعمار گران همواره حکام و سلاطین مزدور و متخصصین و کارشناسان وابسته محلی خود را از میان تحصیل کرده های دانشگاهها انتخاب می کنند . ضمنا مهاجرت جوانان روستایی و شهرستانی به شهرهای بزرگ جهت ادامه تحصیل در دانشگا‏هها ‏ و به تبع آن ا‏صطکات ‏فکری فرهنگی و اخلاقی در بین آنان از یک سو و عدم نظارت و کنترل اولیا و احساس رهایی از نظارت همگانی که در محل سکونت سابق وجود داشت از سوی دیگر از جمله عواملی هستند که بعضی از دانشجویان مهاجر را در گرایش به انحرافات اجتماعی و مفاسد اخلاقی ‏تهدید ‏ و یا تشویق می کند . ‏ ‏( رزاقی ، ۱۳۷۱ ، ص ۳۱ ، ص ۳۲ ، ص ۳۳ )
‏آیا اسلام طرفدار پرده نشینی زن است ؟
‏همچنان که لغت حجاب بر این معنی دلالت می کند یا اسلام طرفدار این است که زن در حضور مرد بیگانه بدن خود را بپوشاند بدون ‏آنکه مجبور باشد از اجتماع کناره گیری کند و در صورت دوم حدود و پوشش چقدر است آیا چهره و دو دست تا مچ نیز باید پوشیده شود
‏۳
‏ ؟‏ یا ماورای چهره و دو دست باید پوشیده شود . اما چهره و دو دست تا مچ پوشیدنش لازم نیست آیا در اسلام مسئله ای به نام حریم عفاف وجود دارد یا نه ؟ یعنی آیا در اسلام مسئله سومی که نه پرده نشینی و محبوسیت و نه اختلاط باشد وجود دارد یا خیر و به عبارت دیگر آیا اسلام طرفدار جدا بودن مجامع زنان و مردان است یا نه ؟‏ ‏( استاد مطهری ، ۱۳۶۸ ، ص ۷ )
‏این فکر که زن فقط و فقط در کنج خانه محبوس بماند و حتی با حفظ حریم و رعایت عفاف هم از علم و‏ از ‏ هر کمالی الزاما باید محروم بماند و کاری جز اطفاء شهوت مرد و خدمتکاری او ندارد که علاوه بر اینکه با اسلام جور نمی آید بر ضد عواطف انسانی است . ‏( استاد مطهری ، ۱۳۶۸ ، ص ۶۶ )
‏شرافت زن اقتضا می کند که هنگامی که از خانه بیرون می رود متین و سنگین و با وقار باشد‏ ، ‏ در طرز رفتار و لباس پوشیدنش هیچ گونه عمدی که باعث تحریک شود به کار نبرد عملا مردم را به سوی خود دعوت نکند‏ ،‏ زباندار لباس نپوشد ، زباندار راه نرود ، زباندار و معنی دار به سخن خود آهنگ ندهد‏ .‏ چه آنکه گاهی اوقات ژست ها سخن می گویند ‏،‏ راه رفتن انسان سخن می گوی‏ن‏د‏ ،‏ طرز حرف زدنش یک حرف دیگری می زند . ‏( استاد مطهری ، ۱۳۶۸ ، ص ۲۹و ۲۸ )
‏آنچه امروزه امنیت اجتماعی جامعه را به مخاطره انداخته و بیم آن می رود که اساس و شالوده‏ ی ‏ فرهنگ اصیلمان را متزلزل سازد پدیده ی بدحجابی است که در نوع خود در تاریخ ۲۶ ساله‏ ی ‏ انقلاب اسلامی بی سابقه بود و نیازی به یک آسیب شناسی کلی دارد و استفاده از راهکارها وشیوه های نوین را می طلبد‏ .‏ در این میان مسئولیت خطیر جامعه‏ ی ‏دانشگاهی ‏، صاحبنظران و اندیشمندان مسلمان و حوزه های علمیه ، بیشتر احساس می شود که لازم است با تحرکی تازه در این زمینه وظیفه اطلاع رسانی و تعلیمی خود را به خوبی به انجام رسانند . عدم تهیه و تدوین طرح و برنامه های جامع و متنوع و جذاب در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی مسئله حجاب و پوشش را با چالش جدی مواجه نموده است .
‏ www. Kiau.ac . ir/Persian/ mfarhangi / Heiab1.html)‏)
‏( نویسند‏ه : ‏ همایش سراسری است .)
‏۴
‏ضرورت انجام تحقیق ‏:
‏دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به خوبی دریافته اند که غارت و چپاول منابع و منافع مادی و معنوی ملل و ممالک جهان خصوصا کشورهای اسلامی موکول به تحریف و ت‏ع‏میق فرهنگ و ارزشهای ملی و مذهبی و تحمیل عادات و طرز تفکر و طرز زندگی و قالبهای غربی و بالاخره اشاعه فساد و تباهی و بی تفاوتی در بین مردم بویژه جوانان دختر و پسر آن سازمان می باشد . دقیقا به همین دلیل استکبار جهانی پس از تحمل شکست های پی در پی علی رغم به کار گیری توطئه های گوناگون سیاسی نظامی و اقتصادی اکنون تهاجم فرهنگی همه جانبه ای را علیه جمهوری اسلامی به عنوان مرکز ثقل تحولات و تحرکات اسلامی در سراسر جهان تدارک می بیند . اگر چه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بازگشت به فرهنگ فاسد و منحط غربی در جامعه انقلابی و اسلامی ما محکوم و محال است و تحقق چنین چیزی ممکن نیست لکن قبل از آنکه دامنه این آفت خطرناک ‏ ( ‏هر چند به طور محدود‏ )‏ پیکره اجتماع را در برگرفته و دسته دسته جوانان بی گناه و کم تجربه و غافل را به سوی منجلاب فساد و آلودگی و از جمله بی حجابی سوق دهد می بایست با این هجوم فرهنگی استعمار برخوردی جدی و مستمر به عمل آید . با انجام این تحقیق مشخص می شود حجاب به صورت زندانی کردن زن و محروم ساختن او از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی نیست ، بلکه اسلام می خواهد جوانان ما را در دانشگاههای آزاد اسلامی خصوصا زنان ما هم‏ م‏انند مردان با حفظ حریم و حجاب مناسب در تمام فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی شرکت کنند .
‏فرضیات تحقیق :
‏حجاب در دانشگاه توسط دانشجویان رعایت می شود .
‏مفاهیم و اصط‏لا‏حات ( تعریف عملیاتی واژه ها ) :
‏میزان ( balance‏ )‏ معنای لغوی میزان : ترازو ، اندازه ، مقدار .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x