تحقیق تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی ۵۰ص

تحقیق تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی ۵۰ص

تحقیق تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی ۵۰ص

تحقیق-تجارت-الکترونیک-و-فروشگاه-اینترنتی-50صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏فروشگاه اینترنتی و تجارت در وب
‏ایجاد فروشگاه اینترنتی، تبلیغ و اطلاعات کامل محصولات یک شرکت به نمایش در می آید و مشتری با داشتن کارت پرداخت واسطه‏ ‏ویا کارت‌های‏ ‏اعتباری، پس از جستجو و انتخاب، در خواست خرید می کند. سایت واسطه پس از کسر مبلغ محصول از حساب وی، این درخواست را در وهله اول از طریق فکس و یا تلفن (در آینده از طریق کامپیوتر به صورت آنلاین و یا از طریق SMS‏ و یا تلفن گویا ) به ‏فروشنده ارجاع می دهد و فروشنده می بایست در مدت زمان توافق شده، کالا را برای مشتری ارسال نماید.
‏مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان
‏داشتن ویترینی قابل رویت در سرتاسر ایران و کشورهای منطقه
 ‏داشتن بازدید کنندگان بسیار (شرکتها، ادارات، موسسات، بنگاههای تجاری، متخصصان، ‏دانشجویان و …(
‏وسعت نامحدود فروشگاههای اینترنتی
‏در فروشگاههای سنتی به علت کمبود جا، امکان نگهداری تمامی محصولات بر اساس تنوع، ‏اندازه، ترکیبات و … وجود ندارد که این مسئله در فروشگاه اینترنتی کاملاٌ حل شده ‏است یعنی به دلیل عدم محدودیت در فضا، فروشنده می تواند سبد محصولات تولیدی خود را ‏به متنوع ترین شکل ممکن به همراه توضیحات کامل و بیان برتری های کیفی و فنی به زبان ‏ساده و با درج قیمت ها و عکس های زیبا در معرض دید مشتریان قرار دهد.
‏نداشتن محدودیت زمانی
‏فعالیت فروشگاههای سنتی محدود به ساعات و روزهای غیر تعطیل می باشد اما ‏فروشگاههای اینترنتی مطلقاٌ چنین محدودیتی نداشته و در تمامی ساعات شبانه روز و ‏تمامی روزهای سال در دسترس عموم بازدید کنندگان قرار دارد.
‏کاهش هزینه های جانبی وسود آوری بیشتر
‏۲
‏در فروش مستقیم محصولات به مشتریان در فروشگاه اینترنتی، هزینه هایی از قبیل ‏کارمزد، خواب سرمایه و سایر هزینه های جانبی کاهش یافته و بنابراین سود بیشتری عاید ‏فروشنده می شود.
‏پرداخت اینترنتی
‏پرداخت اینترنتی عبارت است از پرداخت توسط کارتهای پرداخت یا اعتباری، کسر از ‏موجودی خریدار و واریز به حساب فروشنده. تمامی مراحل فوق بصورت اینترنتی انجام می ‏پذیرد.
‏ه چه طریق می توانید مشتریان خود را راضی کنید؟
‏فروشنده می تواند با اختصاص بخش ناچیزی از سود حاصله در هر فروش آنلاین، ‏قیمت محصول خود را کاهش دهد تا مشتری بیشتری را جلب نماید.
‏فروشنده می تواند قیمت محصول را ثابت نگه داشته و در عوض از سود حاصله ‏هدایای زیبایی را از قبیل ملزومات جانبی کالای به فروش رفته خود، کالاهای کوچک تر و ‏ارزان قیمت تر و یا کالای مورد علاقه کودکان و یا هدایای تبلیغاتی را به همراه ‏محصولات خود برای مشتری ارسال نماید.
‏فروشنده با پرداخت هزینه ناچیز حمل کالا به محل مورد نظر مشتری، رضایت بیشتر ‏آنان را فراهم و کالای خود را در بازار و در مقایسه با محصولات مشابه، رقابتی تر می ‏نماید.
‏همچنین فروشنده با استفاده از امکانات سایت واسطه می تواند خدمات ثبت نام ‏آنلاین مشتریان برای پر کردن برگ گارانتی و حتی قسمی از خدمات مشتریان خود را انجام ‏داده و رضایت هر چه بیشتر آنان را تامین نماید.
‏مزایای خرید از فروشگاههای اینترنتی برای خریداران  
‏عدم برخورد به ترافیکنبودن آلودگی هوا
‏۳
 ‏عدم نیاز به رفتن به داخل طرح ترافیک
‏یافتن کالاها با قیمت پایینتر نسبت به فروشگاههای سنتی
‏قابلیت مقایسه قیمتها و مشخصات کالاها در کمترین زمان
‏امکان خرید در آرامش منزلامکان خرید در هر ساعت از شبانه روز
‏عدم مشکل حمل و نقل کالای خریداری شده
‏تحویل کالای خریداری شده درب منزل
‏بیمه بودن کالای خریداری شده
  ‏مزایای ‏ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان
‏حل مشکل حمل و نقل
‏در حال حاضر (VTE) ‏در حال مذاکره با شرکت پست، پیک بادپا، پست ۱۹۳ و چندین شرکت ‏فعال حمل و نقل خصوصی، در خصوص واگذاری حمل کالا به آنان می باشد. به این ترتیب ‏بزودی این امکان فراهم خواهد شد تا شرکت حمل طرف قرارداد با (VTE)‏، کالا را از محل ‏فروشگاه سنتی و یا انبار گرفته و به مشتری تحویل نماید.
‏بیمه
‏بر اساس مذاکرات در حال انجام با چند شرکت بیمه، کلیه کالاهای به فروش رفته از ‏طریق فروشگاه اینترنتی، مشمول بیمه خواهند بود تا هیچگونه خسارتی متوجه فروشنده و ‏خریدار نگردد.
‏امکان فروش قسطی
‏۴
‏در این مورد لازم به توضیح است که سایت واسطه در حال مذاکره با بزرگترین فروشنده ‏فروش قسطی ‏درایران جهت حل مشکلات فروش قسطی از قبیل مشکل پرداخت، نحوه قسط بندی، ‏ضمانت و … می باشد.
‏مزایای ‏استفاده ‏از ‏تجارت ‏الکترونیکی
‏به ‏طور ‏کلی ‏مزایای ‏استفاده ‏از ‏تجارت ‏الکترونیکی ‏را ‏می‌‏توان ‏به ‏پنج ‏دسته ‏تقسیم ‏کرد ‏که ‏شامل ‏بستر ‏ارتباطی، ‏از ‏بین ‏رفتن ‏واسطه‌‏ها، ‏افزایش ‏قدرت ‏خریداران ‏و ‏پیدایش ‏بازارهای ‏جدید ‏برای ‏تولید ‏کنندگان، ‏سفارشی ‏کردن ‏محصولات ‏درخواستی ‏و ‏خدمات ‏پشتیبانی ‏قوی ‏و ‏پیدایش ‏مؤسسات ‏اقتصادی ‏نو ‏پا ‏و ‏رقابت ‏سراسری ‏است.
‏۱- ‏بستر ‏مناسب ‏اطلاعاتی ‏و ‏ارتباطی
‏یکی ‏از ‏امکاناتی ‏که ‏اینترنت ‏در ‏اختیار ‏تجارت ‏و ‏بازرگانی ‏قرار ‏می‌‏دهد ‏اطلاعات ‏نسبتاً ‏کامل ‏و ‏گسترده‌‏ای ‏است ‏که ‏در ‏مورد ‏هر ‏کالا ‏چه ‏از ‏نظر ‏فنی ‏و ‏چه ‏به ‏لحاظ ‏تجاری ‏می‌‏توان ‏یافت. ‏امکانی ‏که ‏در ‏دنیای ‏واقعی، ‏ارزش ‏تجاری ‏بسیار ‏زیادی ‏دارد ‏اما ‏بدون ‏صرف ‏هزینه ‏و ‏زمان ‏زیاد ‏به‌‏دست ‏نمی‌‏آید. ‏ارزش ‏دیگر ‏تجارت ‏الکترونیکی ‏آن ‏است ‏که ‏امکان ‏ایجاد ‏ارتباط ‏با ‏همه ‏افرادی ‏که ‏برای ‏تکمیل ‏یک ‏فرآیند ‏بازرگانی ‏لازم ‏است ‏با ‏آن‌‏ها ‏تماس ‏گرفته ‏شود، ‏در ‏کوتاه‌‏ترین ‏زمان ‏از ‏طریق e-mail ‏،chat ‏و ‏روش‌‏های ‏دیگر ‏امکان‌‏پذیر ‏است.
‏۲- ‏حذف ‏نسبی ‏واسطه ‏ها
‏حذف ‏واسطه‌‏ها ‏یکی ‏دیگر ‏از ‏ارزشمندترین ‏دستاوردهای ‏تجارت ‏الکترونیکی ‏می ‏باشد ‏که ‏باعث ‏کاهش ‏بی‌‏سابقه ‏قیمت ‏کالاها ‏و ‏خدمات ‏در ‏جهان ‏شده ‏است. ‏براساس ‏برآوردهای ‏انجام ‏شده، ‏حذف ‏واسطه‌‏ها ‏و ‏ایجاد ‏ارتباط ‏مستقیم ‏بین ‏خریداران ‏و ‏فروشندگان ‏بین ‏۱۵ ‏تا ‏۵۰ ‏درصد ‏موجب ‏کاهش ‏قیمت ‏تمام ‏شده ‏کالاها ‏و ‏خدمات ‏برای ‏مشتریان ‏شده ‏است.
‏۳- ‏افزایش ‏قدرت ‏خریداران ‏و ‏پیدایش ‏بازارهای ‏جدید ‏برای ‏تولید ‏کنندگان ‏ارتباط ‏اینترنتی ‏فرصتی ‏را ‏در ‏اختیار ‏خریداران ‏قرار ‏می‌‏دهد ‏که ‏بتوانند ‏با ‏طیف ‏گسترده‌‏ای ‏از ‏تولیدکنندگان ‏در ‏سرتاسر ‏جهان ‏ارتباط ‏برقرارکنند ‏و ‏از ‏این ‏طریق ‏به ‏تقاضای ‏مورد ‏نظر ‏خود ‏از ‏بین ‏پیشنهاد‌‏های ‏مختلف ‏برسند ‏و ‏در ‏مقابل ‏فروشندگان ‏قدرت ‏چانه‌‏زنی ‏بیشتری ‏برای ‏کسب ‏امتیاز ‏و ‏مزایای ‏بیشتر ‏داشته ‏باشند. ‏در ‏صورتی‌‏که ‏در ‏دنیای ‏حقیقی ‏به ‏علت ‏محدودیت‌‏های ‏ناشی

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x