دانلود مقاله دانه چیست

دانلود مقاله دانه چیست

دانلود مقاله دانه چیست

دانلود-مقاله-دانه-چیستلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲
‏دانه چیست؟
‏دانه قسمت بسیار کوچک گیاه ‏است. گیاه جدید از دانه به وجود می آید. دانه پوشش سفت‏ ‏ و محکمی دارد که از آن ‏محافظت میکند. اگر نخود یا لوبیا و یا تخم گلی را کاشته باشید، دیده اید که پس از ‏مدتی گیاهی از آن رشد میکند. پس دانه مهمترین قسمت گیاه است، زیرا گیاه از طریق ‏دانه تولید مثل میکند و تکثیر میشود. بسیاری از گیاهان جدید از دانه ها می رویند .‏هر گیاه دانه مخصوص به خود را تولید میکند. دانه ها به روشهای مختلف از گیاهان جدا ‏میشوند تا برای رشد کردن نقطه ای را بیابند. یک گیاه تازه از مواد غذایی درون دانه ‏تغذیه میکند. سپس هنگامیکه برگها رشد کردند و مواد غذایی گیاه را تامین نمودند، ‏دانه خشک و پژمرده میشود.
 ‏شکل و اندازه دانه ها
‏شکل و اندازه دانه ها یکسان ‏نیستند، هر گیاهی دانه خاص خود را تولید میکند. بعضی از دانه ها کروی هستند و بعضی ‏به شکل تخم مرغ، گروهی دیگر از آنها سه گوشند. بعضی دیگر باریک و درازند و برخی به ‏شکل و اندازه یک عدس هستند. حتی رنگ دانه ها نیز تفاوت زیادی با هم دارند. کافی است
۲
‏به حبوباتی که در خانه دارید توجه کنید میبینید که رنگ دانه ها ممکن است ساده یکدست ‏، خالدار، راه راه یا سیاه و سفید باشد، همینطور اندازه و وزن دانه ها نیز متفاوت ‏است.
‏موارد استفاده از دانه ها
‏دانه ها استفاده زیادی برای ‏ما دارند. آنها بخشی از غذای ما و جانوران را تشکیل می دهند و علاوه بر آن مصارف ‏صنعتی فراوان نیز دارند.از بعضی از دانه ها پارچه تهیه میکنیم، و بسیاری ازسموم ‏حشره کش و خیلی از عصاره های طبیعی را نیز از آنها به دست می آوریم. بسیاری از دانه ‏ها مصرف طبیعی دارند، و خلاصه آن که بشربرای نیازهای روزمره اش چنان به دانه ها ‏وابسته است که یقینا زندگی بدون آنها برایش ممکن نیست.
‏قسمت های اصلی دانه
‏بچه های عزیز هر دانه ای را ‏با هر اندازه و شکل‏ ‏ و رنگی که داشته باشد، وقتی برش داده و خوب نگاه میکنیم ، ‏میبینیم که معمولا ازسه قسمت ‏اصلی ‏تشکیل شده است.
‏اول:پوسته خارجی است که ‏وظیفه اش حفاظت از دانه است و معمولا سخت و محکم میباشد( سختی و محکم بودن این ‏پوسته را هنگام شکستن تخمه هندوانه و یا زرد آلو حتما دید ه اید‏).

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x