دانلود فایل رطبه بندی دانه چیست

دانلود فایل رطبه بندی دانه چیست

دانلود-فایل-رطبه-بندی-دانه-چیست

دانلود فایل رطبه بندی دانه چیست

فرمت فایل دانلودی: word
فرمت فایل اصلی:
حجم فایل: ۱۶۵
دسته بندی: مدرسه فایل(بانک فایل معلمان)
برچسب: دانلود فایل رطبه بندی دانه چیست,دانلود فایل رطبه بندی معلمان نمونه,دانلود فایل بروز ۱۴۰۳

بخشی از متن:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمت فایل word

تعدادصفحات ۱۰

شرح حال

سنجد

 قسمت‌های مورد استفاده سنجد، میوه، هسته، برگ و گل آن می‌باشد. سنجد ضد التهاب، ضد میکروب و تب‌بُر است. در درمان تب (خصوصاً گل آن)، کمک به درمان عفونت‌های گوارشی، سرفه و بیماری‌های التهابی و پیش‌گیری از سرطان به کار می‌رود. آرد سنجد برای اسهال مفید است؛ زیرا قابض می‌باشد.امام علی علیه‌السلام تب داشتند، پیامبر به دیدن ایشان رفتند و ایشان را به خوردن سنجد سفارش کردند. امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «گوشت سنجد، موجب رویش گوشت، استخوانش  موجب رویش استخوان، و پوستش موجب رویش پوست است. علاوه بر این، کلیه‌ها را گرم می‌کند؛ معده را پاک‌سازی می‌کند؛ از بواسیر و خروج غیر ارادی ادرار جلوگیری می‌کند؛ ساق پا را قوی می‌سازد و جذام را از بین می‌برد».

عدس:عدس گوشت نباتی است. ابوالعلاء معری شاعر معروف که گیاه‌خوار بود به جای گوشت، عدس می‌خورد. عدس برای افرادی که زیاد کار می‌کنند و یا زیاد ضعیف‌اند مفید است ولی در عین حال عدس مضاری هم دارد یعنی مولد سود است و خون را غلیظ می‌کند، نفاخ و دیر هضم است، خواب پریشان می‌آورد و برای قوه بینایی زیان دارد. عدس، تن را فربه می‌کند و برای اعصاب مضر است، مصلح آن روغن و ترشی است.اگر در خوردن عدس زیاده‌روی شود خطر ابتلا به مرض قولنج و استسقاء پیش می‌آید. افرادی که مبتلا به بواسیر هستند نباید عدس بخورند. عدس دارای آهن و کلسیم و فسفر و ویتامین «ب» است و دارای طبیعتی معتدل است. عدس پخته مقوی معده ولی نفاخ است، برای از بین بردن نفخ آن باید عدس پخته را با سرکه خورد. برای تسکین سرفه و درد سینه آب عدس پخته مفید است. 

عنّاب

 عناب حرارت بدن را فرو می‌نشاند. فشار خون را کم می‌کند. سینه، گلو و شکم را نرم می‌سازد. خون را صاف و پاک می‌کند. نفاخ و دیر هضم است. شهوت را کم و غرائز جنسی را ضعیف می‌کند. خوردن سائیده عناب با هسته، برای زخم معده و ورم روده سودمند است. از دوستان کبد، کلیه و مثانه می‌باشد و درد آن‌ها را از بین می‌برد. جوشانده عناب با عرق کاسنی یا سنجبین برای بیماری‌های وبا و حصبه مفید بوده و از فشار صفرا و 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x