دانلود مقاله دانه

دانلود مقاله دانه

دانلود مقاله دانه

دانلود-مقاله-دانهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏مقدمه
‏فرآیند ‏تولید مثل گیاهان گلدار ‏با ظهور ‏گل ‏آغاز ‏می‌شود و با تشکیل دانه پایان می‌یابد. پس از لقاح تخمک به دانه و دیواره تخمدان به ‏صورت تغییر شکل می‌یابند دانه بر اثر پاره شدن یا خراب شدن ‏میوه ‏آزاد ‏می‌شود.
‏اجزای دانه رسیده
‏مغز دانه
‏جنین دارای ‏مواد اندوخته ‏است که هنگام رویش دانه مورد ‏استفاده قرار می‌گیرد. مجموعه جنین و بافتهای اندوخته همراه آن مغز دانه را بوجود ‏می‌آورد.
۳
‏پوشش دانه
‏پوششهای تخمک در بیشتر دانه‌ها سخت و محکم می‌شوند و پوست دانه ‏را تشکیل می‌دهند پوست دانه معمولا نازک است مثل لوبیا سبز اما ممکن است به صورت ‏ضخیم شده مانند فندق برزیلی.
‏آندوسپرم
‏یاخته آندوسپرم از ترکیب هسته ثانویه با یکی از دو یاخته نر در ‏کیسه جنینی تشکیل می‌شود. یاخته آندوسپرم نخستین به سرعت تقسیم می‌شود و بافت ‏آندوسپرم را بوجود می‌آورد. این بافت با مصرف کردن خورش رشد کرده و از مواد ‏ذخیره‌ای سرشار می‌شود. که این مواد بعدها به مصرف تغذیه جنین می‌رسد.
‏جنین
‏پس از انجام لقاح ، یاخته تخم برای مدتی بدون فعالیت باقی می‌ماند. ‏زیرا شروع ‏تقسیم ‏آن به رشد ‏آندوسپرم وابسته است. از تقسیمات ابتدایی تخم ۸ – ۴ یاخته بوجود می‌آید. که به ‏دنبال هم قرار دارند. این مرحله را مرحله رشته‌ای شکل پیش جنین گویند. در این مرحله ‏یاخته مجاور سفت رشد طولی حاصل می کند و بقیه یاخته‌های رشته‌ای را به درون ‏آندوسپرم می‌راند. هم زمان با این تغییرات دورترین یاخته را از سفت تقسیم می‌شود. ‏از تقسیمات این یاخته جنین کروی به وجود می آید.
‏از این مرحله به بعد تفاوتی ‏در ساختار دانه‌های تک لپه‌ای و دو لپه‌ای ایجاد می‌شود و آن داشتن یک یا دو لپه ‏است. نوک ساقچه گیاهک دو لپه‌ایها از دو لپه پوشیده شده است حال آن که در تک ‏لپه‌ای‌ها فقط یک لپه در یک طرف ساقه چه جنین دیده می‌شود. در اغلب دو لپه‌ای‌ها ،

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x