تولید برق (ورد)

تولید برق (ورد)

تولید برق (ورد)

تولید-برق-(ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏مقدمه
‏نیروگاه حرارتی جهت تولید ‏انرژی ‏الکتریکی ‏بکار می‌رود که در عمل پره‌های توربین بخار توسط فشار زیاد بخار آب ، ‏به حرکت در آمده و ژنراتور را که با توربین کوپل شده است، به چرخش در می‌آورد. در ‏نتیجه ژنراتور انرژی الکتریکی تولید می‌کند. نیروگاه حرارتی به مقدار زیادی آب نیاز ‏دارد. در نتیجه در محلهایی که آب به فراوانی یافت می‌شود، ترجیحا از این نوع ‏نیروگاه استفاده می‌شود. چون انرژی الکتریکی را به روشهای دیگری ، مثل انرژی آب در ‏پشت سدها (‏توربین آبی) ‏، ‏انرژی ‏باد (‏توربین بادی) ، انرژی سوخت (توربین گازی) و ‏انرژی اتمی ‏هم می‌توان تهیه کرد. سوخت ‏نیروگاه حرارتی شامل ، فروت و یا ‏گازوئیل طبیعی ‏است.
‏۳
‏مشخصات فنی نیروگاه
‏سوخت
‏سوخت اصلی نیروگاه ، سوخت سنگین (مازوت) می‌باشد که توسط تانکرها حمل ‏و از طریق ایستگاه تخلیه سوخت در سه مخزن ۳۳۰۰۰ متر مکعبی ذخیره می‌گردد. سوخت راه ‏اندازی ، سوخت سبک (گازوئیل) است که در یک مخزن ۴۳۰ متر مکعبی نگهداری می‌شود.
‏آب
‏آب مصرفی نیروگاه ، جهت تولید بخار و مصرف برج خنک کن و سیستم آتش ‏نشانی ، از طریق چاه عمیق تامین می‌گردد.
‏سیستم خنک کن
‏برج خنک کن نیروگاه از نوع تر می‌باشد و ۱۸ عدد فن (خنک کن) ‏دارد که هر یک دارای الکتروموتوری به قدرت ۱۳۲kw ‏و سرعت سرعت ۱۴۱RPM ‏می‌باشد و ‏بوسیله دو عدد پمپ توسط لوله‌ای به قطر ۵.۲ متر آب مورد نیاز خنک کن تامین می‌گردد. ‏دمای آب برگشتی در برج خنک کن ۲۹.۶ درجه سانتیگراد و دمای آب خروجی از برج ۲۱.۶
‏۳
‏درجه سانتیگراد می‌باشد.
‏سیستم تصفیه آب
‏سیستم تصفیه آب جهت برج خنک کن
‏آب لازم جهت برج خنک کن بایستی فاقد املاحی ‏باشد که سریعا در لوله‌های کندانسور رسوب می‌کنند (از قبیل بی‌کربناتها). این املاح ‏با افزودن کلرورفریک ، ‏آب آهک ‏و ‏آلومینات سدیم ‏گرفته می‌شود و سپس رسوبات ‏جمع شده توسط یک جاروب جمع کننده به بیرون منتقل می‌شوند. به این آب که بدون سختی ‏بی کربنات باشد، آب نرم می‌گویند. آب نرم وارد دو استخر ذخیره شده و از آنجا توسط ‏پمپهایی جهت تامین کمبود آب به برج خنک کن فرستاده می‌شود. برای از بین بردن ‏خزه ‏و ‏جلبک ‏در این ‏استخر ، سیستم تزریق کلر طراحی شده است.
‏سیستم تصفیه آب جهت تولید بخار
‏چون آب مورد نیاز برای تولید بخار و جبران ‏کمبود سیکل آب و بخار بایستی کیفیت بسیار بالایی داشته باشد، لذا برای این منظور از ‏یک سیستم مشترک برای هر دو واحد استفاده می‌شود. بعد از اینکه مقداری از سختی آب ‏گرفته شد، وارد سه دستگاه فیلتر شنی می‌شود، سپس به مخزن ذخیره وارد و از آنجا توسط ‏سه عدد پمپ به طرف فیلتر کربنی فعال فرستاده می‌شود، تا کلر موجود در آب بوسیله ‏زغال فعال جذب شود. بعد از این فیلتر یک مبدل حرارتی در نظر گرفته شده که دمای آب ‏را در ۲۵ درجه سانتیگراد ثابت نگه می‌دارد
‏۵
.
‏سپس این آب وارد دو دستگاه فیلتر ۵ ‏میکرونی شده و ذراتی که قطر آنها بیشتر از ۵ میکرون می‌باشند، توسط این فیلترها ‏جذب و وارد دو دستگاه ریورس اسمز می‌گردد. در این دستگاه ۹۰% املاح محلول در آب ‏گرفته می‌شود. آب پس از این مرحله وارد مخزن زیرزمینی می‌گردد. سپس توسط سه پمپ به ‏فیلترهای کاتیونی و آنیونی وارد شده و پس از تنظیم PH ‏و کنترل از نظر شیمیایی به ‏مخازن ذخیره آب وارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
‏بویلر
‏بویلر نیروگاه دارای درام بالائی و پائینی بوده و به صورت گردش ‏اجباری توسط سه عدد پمپ سیرکوله (Boiler Circulation Watepump) ‏و کوره ، تحت ‏فشار می‌باشد. درام بالایی معمولا به وزن ۱۱۰ تن در ارتفاع ۵۰.۶ متری و ضخامت جداره ۱۱ ‏سانتیمتر می‌باشد. بویلر دارای ۱۶ مشعل هست که در چهار طبقه و در چهار گوشه با ‏زاویه ثابت قرار گرفته‌اند. مشعلهای ردیف پائین برای هر دو سوخت مازوت و گازوئیل ‏بکار می‌رود.
‏توربین
‏نیروگاه از نوع ترکیب متوالی در یک امتداد (Tadem Compound) ‏و ‏دارای سه سیلندر فشار قوی ، فشار متوسط و فشار ضعیف می‌باشد که توربین فشار قوی و ‏فشار متوسط در یک پوسته قرار گرفته و در پوسته دیگر توربینهای فشار ضعیف قرار ‏دارند. توربین فشار قوی ۸ طبقه و توربین فشار متوسط ۵ طبقه و توربین فشار ضعیف با

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x