تحقیق سیستم ایمنی و بیش تمرینی

تحقیق سیستم ایمنی و بیش تمرینی

تحقیق سیستم ایمنی و بیش تمرینی

تحقیق-سیستم-ایمنی-و-بیش-تمرینی

توضیحات:
تحقیق با موضوع سیستم ایمنی و بیش تمرینی، در قالب doc و در ۲۸ صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن:
بدن انسان مجموعه ای از سیستم های مختلف است.این سیستمها هر کدام وظیفه مشخصی دارند سیستم ایمنی که مورد بحث است، نقش محافظت و دفاع بدن را در مقابل عوامل بیماریزا به عهده دارد. سیستم ایمنی بدن تحت عنوان علم ایمونولوژی یا ایمنی شناسی مورد بحث قرار می گیرد. در این فصل ابتدا به بررسی زمینه نظری موضوع می پردازیم و سپس تحقیقات صورت گرفته در زمینه موضوع، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
الف ) زمینه نظری موضوع
ایمونولوژی شاخه نسبتاً جوانی از علم پزشکی است واکثر یافته های مهم این رشته در آغاز قرن اخیر و در جریان تحقیقات گسترده میکروب شناسان بر روی باکتریها و بیماریهای عفونی حاصل شده ا ست (آقا سید عبدا…،۱۳۷۳).
واژه ایمنی به تمام مکانیسمهای مورد استفاده در بدن جهت محافظت در برابر عوامل محیطی بیگانه اطلاق می شود.این عوامل ممکن است میکروارگانیسمها با فرآوردهای آنها، غذا، مواد شیمیایی، داروها، گرده گیاهان، مو و پشم حیوانات باشند. ایمنی ممکن است ذاتی یا اکتسابی باشد ( عسگری،۱۳۷۳).
سیستم ایمنی بدن یک خط دفاعی درمقابل هجوم با کتری ها، ویروس ها و سلولهای سرطانی فراهم می کند.این سیستم به اعمال سلولها تخصص یافته مثل( لنفوسیتها و ماکروفاژها ) و پادتنها بستگی دارد.وظیفه این سلولها و پادتن ها به طور عمده کاهش یا خنثی کردن عمل مهاجمین بیگانه است که ممکن است باعث بیماری شوند

فهرست مطالب:
زمینه های نظری و موضوع تحقیق
ایمنی ذاتی
ایمنی اکتسابی
سیستم ایمنی و بیش تمرینی
ب: تحقیقات انجام گرفته درخصوص موضوع تحقیق
خلاصه
منابع

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x