تحقیق جک هیدرولیک چیست؟ ( ورد)

تحقیق جک هیدرولیک چیست؟ ( ورد)

تحقیق جک هیدرولیک چیست؟ ( ورد)

تحقیق-جک-هیدرولیک-چیست؟-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

۱
‏جک‏ ‏هیدرولیک‏
‏دید‏ ‏کلی‏
‏مایعات‏ ‏تقریبا‏ ‏تراکم‏ ‏ناپذیر‏ ‏هستند‏. ‏این‏ ‏ویژگی‏ ‏سبب‏ ‏شده‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏مایعات‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏وسیله‏ ‏مناسبی‏ ‏برای‏ ‏تبدیل‏ ‏و‏ ‏انتقال‏ ‏کار‏ ‏استفاده‏ ‏شود‏. ‏بنابراین‏ ‏می‌توان‏ ‏از‏ ‏آنها‏ ‏برای‏ ‏طراحی‏ ‏ماشینهایی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏عین‏ ‏سادگی‏ ‏،‏ ‏با‏ ‏نیروی‏ ‏محرک‏ ‏خیلی‏ ‏کم‏ ‏بتواند‏ ‏نیروی‏ ‏مقاوم‏ ‏فوق‏ ‏العاده‏ ‏زیادی‏ ‏را‏ ‏جابجا‏ ‏نماید،‏ ‏استفاده‏ ‏نمود‏.
‏جک‏ ‏هیدرولیک‏ ‏چیست؟‏
‏جک‏ ‏هیدرولیک‏ ‏وسیله‌ای‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏نیرویی‏ ‏بر‏ ‏روغن‏ ‏موجود‏ ‏در‏ ‏یک‏ ‏استوانه‏ ‏کوچک‏ ‏وارد‏ ‏می‌شود‏. ‏این‏ ‏نیرو‏ ‏سبب‏ ‏می‌شود‏ ‏که‏ ‏روغن‏ ‏غیر‏ ‏قابل‏ ‏تراکم‏ ‏به‏ ‏استوانه‏ ‏بزرگ‏ ‏منتقل‏ ‏شود‏. ‏روغن‏ ‏به‏ ‏پیستون‏ ‏استوانه‏ ‏بزرگ‏ ‏فشار‏ ‏می‌آورد‏ ‏و‏ ‏باعث‏ ‏بلند‏ ‏شدن‏ ‏بار‏ ‏روی‏ ‏استوانه‏ (‏مثلا‏ ‏ماشین‏) ‏می‌شود‏. ‏مکانیزم‏ ‏کار‏ ‏ماشینهای‏ ‏جرثقیل‏ ‏،‏ ‏و‏ ‏غیره‏ ‏نیز‏ ‏چنین‏ ‏می‌باشد‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏عین‏ ‏سادگی‏ ‏،‏ ‏کار‏ ‏مفید‏ ‏زیادی‏ ‏با‏ ‏بازده‏ ‏بالا‏ ‏انجام‏ ‏می‌دهد‏.
‏در‏ ‏ساختمان‏ ‏جک‏ ‏هیدرولیک‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏واقعیت‏ ‏استفاده‏ ‏می‌شود‏ ‏که‏ ‏روغن‏ ‏تقریبا‏ ‏تراکم‏ ‏ناپذیر‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏نیروی‏ ‏وارد‏ ‏بر‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏منتقل‏ ‏می‌کند‏. ‏فشار‏ ‏وارد‏ ‏بر‏ ‏پیستون‏ ‏کوچک‏ ‏عینا‏ ‏به‏ ‏پیستون‏ ‏بزرگ‏ ‏منتقل‏ ‏می‌شود‏ ‏و‏ ‏آنرا‏ ‏به‏ ‏طرف‏ ‏بالا‏ ‏می‌راند‏.
‏مزیت‏ ‏مکانیکی‏ ‏جک‏ ‏هیدرولیک‏
‏دسته‏ ‏جک‏ ‏نیز‏ ‏یک‏ ‏اهرم‏ ‏نوع‏ ‏دوم‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏مزیت‏ ‏مکانیکی‏ ‏مخصوص‏ ‏به‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏دارد‏. ‏دسته‏ ‏اهرم‏ ‏نیروی‏ ‏محرک‏ ‏را‏ ‏افزایش‏ ‏می‌دهد‏. ‏بر‏ ‏جک‏ ‏هیدرولیک‏ ‏نیروی‏ ‏مفید‏ ‏دسته‏ ‏وارد‏ ‏می‌شود‏ ‏و‏ ‏جک‏ ‏این‏ ‏نیرو‏ ‏را‏ ‏افزایش‏ ‏می‌دهد‏. ‏از‏ ‏اینرو‏ ‏مزیت‏ ‏مکانیکی‏ ‏کل‏ ‏دستگاه‏ ‏برابر‏
۲
‏مزیت‏ ‏مکانیکی‏ ‏این‏ ‏دو‏ ‏قسمت‏ ‏می‌باشد‏.
‏آیا‏ ‏جک‏ ‏هیدرولیک‏ ‏مقدار‏ ‏کار‏ ‏را‏ ‏افزایش‏ ‏می‌دهد؟‏
‏دستگاهی‏ ‏وجود‏ ‏ندارد‏ ‏که‏ ‏بتواند‏ ‏مقدار‏ ‏کار‏ ‏را‏ ‏افزایش‏ ‏دهد‏. ‏هر‏ ‏مقدار‏ ‏روغن‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏استوانه‏ ‏کوچک‏ ‏خارج‏ ‏شود،‏ ‏همان‏ ‏مقدار‏ ‏وارد‏ ‏استوانه‏ ‏بزرگ‏ ‏می‌شود‏. ‏در‏ ‏هر‏ ‏دو‏ ‏استوانه‏ ‏این‏ ‏حجم‏ ‏روغن‏ ‏برابر‏ ‏است‏ ‏با‏ ‏حاصلضرب‏ ‏سطح‏ ‏مقطع‏ ‏استوانه‏ ‏در‏ ‏فاصله‌ای‏ ‏که‏ ‏پیستون‏ ‏جابجا‏ ‏می‌شود‏. ‏چون‏ ‏این‏ ‏حجمها‏ ‏باهم‏ ‏برابرند،‏
‏کاربردهای‏ ‏جک‏ ‏هیدرولیک‏
‏در‏ ‏بلند‏ ‏کردن‏ ‏ماشین‌آلات‏ ‏سنگین‏ ‏،‏ ‏ماشینهای‏ ‏کمپرسور‏ ‏،‏ ‏جرثقیلها‏ ‏،‏ ‏پالایشگاهها‏ ‏،‏ ‏حفاریهای‏ ‏زیر‏ ‏زمینی‏ ‏،‏ ‏برج‏ ‏سازی‏ ‏و‏ ‏معماری‏ ‏،‏ ‏کلیه‏ ‏وسایل‏ ‏نقلیه‏ ‏و‏ ‏غیره‏ ‏از‏ ‏خود‏ ‏این‏ ‏وسیله‏ ‏بسیار‏ ‏ساده‏ ‏و‏ ‏مفید‏ ‏یا‏ ‏مکانیزم‏ ‏کارش‏ ‏استفاده‏ ‏می‌شود‏.
‏کاربرد‏ ‏سیستم‏ ‏های‏ ‏هیدرولیک‏ ‏در‏ ‏طراحی‏ ‏خودروها‏ ‏با‏ ‏جایگزینی‏ ‏ترمز‏ ‏هیدرولیکی‏ ‏بجای‏ ‏ترمزهای‏ ‏مکانیکی‏ ‏نوع‏ ‏کابلی‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏اهرمی‏ ‏آغاز‏ ‏شد‏. ‏در‏ ‏این‏ ‏سیستم‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏قابلیت‏ ‏های‏ ‏انعطاف‏ ‏پذیری‏ ‏مایعات‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏ایجاد‏ ‏فشار‏ ‏روی‏ ‏مایع‏ ‏امکان‏ ‏انتقال‏ ‏نیروی‏ ‏ترمز‏ ‏به‏ ‏تمام‏ ‏چرخها‏ ‏بوجود‏ ‏آمد‏. ‏بعدها‏ ‏از‏ ‏سیستم‏ ‏هیدرولیک‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏روش‏ ‏مشابهی‏ ‏با‏ ‏ترمزهای‏ ‏هیدرولیکی‏ ‏در‏
۳
‏مکانیزم‏ ‏کلاچ‏ ‏خودروها‏ ‏استفاده‏ ‏شد‏. ‏در‏ ‏ادامه‏ ‏روند‏ ‏توسعه‏ ‏تکنولوژی‏ ‏در‏ ‏ساخت‏ ‏خودروها،‏ ‏کاربرد‏ ‏هیدرولیک‏ ‏وسعت‏ ‏بیشتری‏ ‏یافت‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏سیستم‏ ‏های‏ ‏دیگر‏ ‏خودرو‏ ‏مانند‏ ‏جذب‏ ‏کننده‏ ‏ضربات‏ (‏کمک‏ ‏فنر‏)‏،‏ ‏فرمانهای‏ ‏هیدرولیکی‏ ‏و‏ ‏گیربکس‏ ‏اتوماتیک‏ ‏بکار‏ ‏گرفته‏ ‏و‏ ‏متداول‏ ‏شد‏.
‏ایده‏ ‏بکارگیری‏ ‏سیستم‏ ‏هیدرولیک‏ ‏در‏ ‏مکانیزم‏ ‏تعلیق‏ ‏خودروها‏ ‏اولین‏ ‏بار‏ ‏در‏ ‏سال‏ ۱۹۵۲ ‏در‏ ‏شرکت‏ ‏خودرو‏ ‏سازی‏ ‏سیتروئن‏ ‏مطرح‏ ‏شد‏. ‏طراحان‏ ‏شرکت‏ ‏سیتروئن‏ ‏در‏ ‏طراحی‏ ‏و‏ ‏ساخت‏ ‏سیتروئن‏ ‏مدل‏ DS‏۱۹ ‏از‏ ‏تمام‏ ‏مکانیزم‏ ‏های‏ ‏هیدرولیکی‏ ‏که‏ ‏تا‏ ‏آن‏ ‏زمان‏ ‏ابداع‏ ‏شده‏ ‏بود‏ ‏استفاده‏ ‏کردند‏. ‏آنها‏ ‏در‏ ‏طرح‏ ‏این‏ ‏خودرو‏ ‏بجای‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏سیستم‏ ‏های‏ ‏هیدرولیکی‏ ‏متعدد‏ ‏و‏ ‏مستقل‏ ‏برای‏ ‏هر‏ ‏کدام‏ ‏از‏ ‏مکانیزم‏ ‏ها،‏ ‏اقدام‏ ‏به‏ ‏طراحی‏ ‏یک‏ ‏سیستم‏ ‏هیدرولیکی‏ ‏مرکزی‏ ‏نمودند‏. ‏به‏ ‏این‏ ‏ترتیب‏ ‏از‏ ‏نصب‏ ‏پمپ،‏ ‏مخزن‏ ‏و‏ ‏روغن‏ ‏و‏ ‏مکانیزم‏ ‏های‏ ‏جداگانه‏ ‏خودداری‏ ‏کرده‏ ‏و‏ ‏یک‏ ‏مجموعه‏ ‏مشترک‏ ‏و‏ ‏اصلی‏ ‏جایگزین‏ ‏تجهیزات‏ ‏فوق‏ ‏گردید‏. ‏این‏ ‏سیستم‏ ‏هیدرولیک‏ ‏مرکزی‏ ‏و‏ ‏مشترک‏ ‏چندین‏ ‏زیر‏ ‏مجموعه‏ ‏که‏ ‏هر‏ ‏کدام‏ ‏عمل‏ ‏مستقلی‏ ‏در‏ ‏خودرو‏ ‏انجام‏ ‏می‏ ‏دادند‏ ‏را‏ ‏تغذیه‏ ‏می‏ ‏کرد‏. ‏این‏ ‏طرح‏ ‏باعث‏ ‏آسانتر‏ ‏شدن‏ ‏طراحی‏ ‏و‏ ‏یکپارچگی‏ ‏بیشتر‏ ‏خودرو‏ ‏گردید‏. ‏میزان‏ ‏قابل‏ ‏توجه‏ ‏توان‏ ‏هیدرولیکی‏ ‏که‏ ‏توسط‏ ‏موتور‏ ‏برای‏ ‏سیستم‏ ‏هیدرولیک‏ ‏این‏ ‏خودرو‏ ‏در‏ ‏نظر‏ ‏گرفته‏ ‏شده‏ ‏بود‏ ‏به‏ ‏طراحان‏ ‏آزادی‏ ‏عمل‏ ‏و‏ ‏ابتکار‏ ‏بیشتری‏ ‏می‏ ‏داد‏. ‏در‏ ‏اینجا‏ ‏بود‏ ‏که‏ ‏ایده‏ ‏بکارگیری‏ ‏سیستم‏ ‏هیدرولیک‏ ‏در‏ ‏مکانیزم‏ ‏تعلیق‏ ‏نه‏ ‏فقط‏ ‏بعنوان‏ ‏ضربه‏ ‏گیر‏ (‏کمک‏ ‏فنر‏) ‏بلکه‏ ‏بعنوان‏ ‏یک‏ ‏سیستم‏ ‏تعلیق‏ ‏کاملاً‏ ‏هیدرولیکی‏ ‏شکل‏ ‏گرفت‏. ‏طراحان‏ ‏سیتروئن‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏فکر‏ ‏افتادند‏ ‏که‏ ‏می‏ ‏توانند‏ ‏بجای‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏روشهای‏ ‏متداول‏ ‏در‏ ‏سیستم‏ ‏تعلیق،‏ ‏یعنی‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏انواع‏ ‏فنرها‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏میله‏ ‏های‏ ‏پیچشی‏ ‏که‏ ‏تا‏ ‏آن
۵
‏ ‏زمان‏ ‏بکار‏ ‏می‏ ‏رفت،‏ ‏سیستم‏ ‏هیدرولیکی‏ ‏جدیدی‏ ‏را‏ ‏جایگزین‏ ‏کنند‏ ‏که‏ ‏ضمن‏ ‏تحمل‏ ‏بار‏ ‏خودرو‏ ‏عمل‏ ‏ضربه‏ ‏گیری‏ ‏را‏ ‏نیز‏ ‏انجام‏ ‏دهد‏.
‏این‏ ‏یک‏ ‏طرح‏ ‏آزمایشی‏ ‏بود‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏سال‏ ۱۹۵۵ ‏روی‏ ‏خودروی‏ ‏سیتروئن‏ ‏مدل‏ DS‏۱۹ ‏نصب‏ ‏گردید‏. ‏این‏ ‏روش‏ ‏بطور‏ ‏باورنکردنی‏ ‏باعث‏ ‏نرمی‏ ‏خودرو‏ ‏و‏ ‏بی‏ ‏تکان‏ ‏شدن‏ ‏رانندگی‏ ‏شده‏ ‏بود‏ ‏و‏ ‏ویژگی‏ ‏را‏ ‏بوجود‏ ‏آورده‏ ‏بود‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏هیچ‏ ‏وجه‏ ‏با‏ ‏روشهای‏ ‏متداول‏ ‏سیستم‏ ‏تعلیق‏ ‏قابل‏ ‏تصور‏ ‏نبود‏. ‏جالب‏ ‏ترین‏ ‏ویژگی‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏خودرو‏ ‏امکان‏ ‏تغییر‏ ‏و‏ ‏تنظیم‏ ‏ارتفاع‏ ‏بود‏. ‏برای‏ ‏این‏ ‏کار‏ ‏با‏ ‏تنظیم‏ ‏حجم‏ ‏روغن‏ ‏ارسالی‏ ‏به‏ ‏جک‏ ‏های‏ ‏هیدرولیکی‏ ‏که‏ ‏جایگزین‏ ‏فنر‏ ‏شده‏ ‏بودند‏ ‏امکان‏ ‏بالا‏ ‏و‏ ‏پایین‏ ‏بردن‏ ‏اتاق‏ ‏خودرو‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏سطح‏ ‏جاده‏ ‏بوجود‏ ‏آمده‏ ‏بود‏. ‏از‏ ‏ویژگیهای‏ ‏دیگر‏ ‏این‏ ‏خودرو‏ ‏تراز‏ ‏اتوماتیک‏ ‏سطح‏ ‏ماشین‏ ‏هنگام‏ ‏قرار‏ ‏گرفتن‏ ‏در‏ ‏سطوح‏ ‏ناهموار‏ ‏بود‏ ‏و‏ ‏این‏ ‏عمل‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏موقعیت‏ ‏بازوهای‏ ‏سیستم‏ ‏تعلیق‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏بدنه‏ ‏و‏ ‏تغییر‏ ‏اتوماتیک‏ ‏حجم‏ ‏روغن‏ ‏در‏ ‏جک‏ ‏های‏ ‏خودرو‏ ‏انجام‏ ‏می‏ ‏گردید‏.
‏طراحان‏ DS‏۱۹ ‏به‏ ‏مرور‏ ‏زمان‏ ‏تغییرات‏ ‏زیادی‏ ‏در‏ ‏سیستم‏ ‏هیدرولیک‏ ‏نمونه‏ ‏اولیه‏ ‏ایجاد‏ ‏کردند‏ ‏ولی‏ ‏آنچه‏ ‏که‏ ‏اهمیت‏ ‏داشت‏ ‏بکارگیری‏ ‏روش‏ ‏کاملاً‏ ‏جدیدی‏ ‏از‏ ‏کاربرد‏ ‏هیدرولیک‏ ‏در‏ ‏خودرو‏ ‏بود‏ ‏که‏ ‏قبلاً‏ ‏هرگز‏ ‏انجام‏ ‏نشده‏ ‏بود‏.
‏ ‏اصول‏ ‏کار‏ ‏سیستم‏ ‏تعلیق‏ ‏هیدرولیکی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏بعضی‏ ‏مواقع‏ ‏بنام‏ ‏هیدروپنوماتیک‏ ‏نیز‏ ‏از‏ ‏آن‏ ‏نام‏ ‏برده‏ ‏می‏ ‏شود‏ ‏بر‏ ‏اصل‏ ‏تراکم‏ ‏پذیری‏ ‏گازها‏ ‏و‏ ‏غیرقابل‏ ‏تراکم‏ ‏بودن‏ ‏مایعات‏ ‏بنا‏ ‏نهاده‏ ‏شده‏ ‏است‏. ‏هر‏ ‏کدام‏ ‏از‏ ‏جک‏ ‏های‏ ‏بکار‏ ‏برده‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏سیستم‏ ‏تعلیق‏ ‏که‏ ‏جایگزین‏ ‏فنرهای‏ ‏معمولی‏ ‏شده‏ ‏اند‏ ‏شامل‏ ‏یک‏ ‏سیلندر‏ ‏و‏ ‏پیستون‏ ‏ساده‏ ‏و‏ ‏یک‏ ‏مخزن‏ ‏یا‏ ‏انباره‏ ‏که‏ ‏تحت‏ ‏فشار‏ ‏گاز‏ ‏نیتروژن‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏بالای‏ ‏جک‏ ‏نصب‏ ‏می‏ ‏شود‏ ‏هستند‏. ‏روغن‏ ‏هیدرولیک‏ ‏می‏ ‏تواند‏ ‏بین

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x