تحقیق تفریط ( ورد)

تحقیق تفریط ( ورد)

تحقیق تفریط ( ورد)

تحقیق-تفریط-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏به نام خدا
‏تفریط
‏در زندگی فعلی برای هر امری ازامور اجتماعی که برای افراد مختلف حق و یا حقوقی ایجاد می‏‌‏گردد باید بین آنها اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی قراردادی تنظیم شود و مشخصات طرفین و موضوع قرارداد و کلیه شرایط و مسائل و جزئیات مربوط به حقوق و وظایف و تکالیف آنها به طور صریح و روشن درج گردد و به امضا برسد تا برای آنها در عمل مشکلاتی ‏ایجاد ننماید و موجب تضییع حقوق آنها نگردد.
‏برای اینکه بسیاری از مسائل مهم حقوقی افراد جامعه در قانون مدنی تحت عقود معین مثل: عقد بیع- عقد اجاره- عقد معاوضه- عقد مزارعه- عقد مضاربه- عقد جعاله- عقد شرکت- عقد ودیعه- عقد عاریه- عقد قرض- عقد وکالت- عقد ضمان- عقد حواله- عقد کفالت- عقد صلح- عقد رهن و عقد هبه از ماده ۳۳۸ تا ماده ۸۰۷ مورد توجه قرار گرفته است و موضوع عقود و تعهدات از مسائل و مباحث حقوق مدنی می‏‌‏باشد چرا که بر بیشتر روابط انفرادی و اجتماعی افراد جامعه حاکم می‏‌‏باشد. علاوه بر قانون مدنی در سایر قوانین نیز موضوع قرارداد تعهد توافق و تراضی مورد توجه قرار گرفته است که همه الفاظ مزبور بر یک مفهوم کلی به عنوان قرارداد مبتنی می‏‌‏باشد.
‏برای اینکه برای ایجاد هر یک از عقود و تعهدات و قراردادها و توافقها حداقل دو اراده لازم می‏‌‏باشد تا قراردادی ایجاد گردد بنابراین در کلیه مسائل وعناوین حقوقی قراردادها جایگاه خاص خود را دارد و در قانون کار هم که عناصر مهم و اصلی و یا ارکان آن عبارتند از کارگر و کارفرما حاکم بوده و می‏‌‏باشد. به همین جهت فصل دوم قانون کار به قراردادهای کار اختصاص یافته و در مبحث اول فصل مزبور تعریف قرارداد و شرایط اساسی انعقاد آن بیان شده است و از ماده ۷ و ۲۹ قانون کار به مشخصات خصوصیات جزئیات قراردادهای کار اختصاص یافته است.
‏با ذکر این مقدمه به نظر این حقیر که سالها در زمینه مسائل کار در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‏‌‏ها به‏
‏به تدریس اشتغال داشته و دارم و کتاب حقوق کار و قانون کار را نیز تدوین نموده‏‌‏ام چنین به نظر می‏‌‏رسد که در حال حاضر در مسائل کارگری و کارفرمائی هر جا قراردادی بین کارگران و کارفرمایان بسته می‏‌‏شود باید برابر نمونه و فرم تمام مسائل کلی و عمومی و جزئیات آن به طور دقیق درج گردد تا حقوق طرفین قرارداد معلوم و محفوظ بوده و جای هیچگونه ابهام و بحثی وجود نداشته باشد.
‏خوشبختانه در این زمینه کتاب جامع قراردادهای عمرانی (ساختمانی- راهسازی- تاسیساتی) که به وسیله جناب آقای مهندس علیرضا پوراسد در مهرماه سال ۸۵ به چاپ رسیده است نمونه تمام قراردادها به طور کلی و جزئی تدوین و در دسترس همه علاقه‏‌‏مندان قرار گرفته است که تقریبا کلیه امور مربوط به ساختمان‏‌‏های مختلف را مورد توجه قرار داده است.
‏لیکن در چاپ جدید علاوه بر آن مسائل، امور و شرایط حاکم بر مناقصه‏‌‏ها، مزایده‏‌‏ها و شرایط صدور ضمانت‏‌‏نامه‏‌‏ها که به وسیله اشخاص حقیقی و حقوقی تنظیم می‏‌‏گردد و نیز قراردادهای مربوط به پروژه
‏۲
‏‌‏های عظیم مربوط به کارفرمایان دولتی و قراردادهای مربوط به بیع متقابل با ذکر امور کلی و جزئی آنها و قراردادهای مربوط به روشهای مختلف کلید در دست اعم از کامل یا نیمه کامل که نیمه کلید در دست نامیده می‏‌‏شود و غیره … در متن کتاب به طور کلی و با شرایط جزئی و دقیق و تعهدات طرفین تبیین گردیده است که همه مسائل و امور در این مختصر نمی‏‌‏گنجد اما در متن کتاب با درایت و حوصله کامل درج گردیده که برای همه کسانی که به نحوی در این زمینه دست اندر کار می‏‌‏باشند دانستن آن مقید و بلکه لازم و ضروری می‏‌‏باشد. به این جهت این حقیر در حد توان فکری خود به طور خلاصه به مسائلی که مهم‏‌‏تر بود اشاره نمودم.
‏ضمن تشکر و سپاس فراوان از جناب آقای مهندس پور اسد به همه کسانی که به نحوی از انحاء با مسائل و مطالبی که بیان گردید سر و کار دارند توصیه می‏‌‏نمایم که از قراردادهای مندرج در کتاب مزبور و مطالب و شرایط و جزئیات آن که با آئین نامه‏‌‏های آنها انطباق دارد و نیز اصطلاحات حقوقی آن استفاده نمایند تا در انجام امور دچار مشکلی نشوند.
‏ناصر رسائی نیا
‏مدرس دانشگاه
‏وکیل پایه یک دادگستری
‏۲۰ فروردین ماه ۱۳۸۶ شمسی
‏۳
‏فهرست مطالب
‏لیست قراردادها صفحه
‏مترمربعی زیربنا ۹
‏پیمان مدیریت ۲۳
‏مدیریت طرح ۳۹
‏نظارت بر اجرای ساختمان ۶۵
‏محاسبه و طراحی ساختمان ۷۵
‏فروش ساختمان (مبایعه‏‌‏نامه) ۸۳
‏پیش فروش ساختمان ۸۷
‏اجاره نامه ساختمان ۹۱
‏گچ کاری ۹۵
‏رنگ آمیزی ۱۰۱
‏پارتیشن ۱۰۷
‏درای وال ۱۱۳
‏لوله‏‌‏کشی آب و فاضلاب ۱۱۹
‏تاسیسات برقی ‏ ۱۲۹
‏لوله‏‌‏کشی گاز ۱۳۹
‏آسانسور ۱۴۷
‏تابلو برق ۱۵۵
‏کانال کشی کولر ۱۶۱
‏تخریب ۱۶۵
‏خاکبرداری ۱۷۱
‏آسفالت ۱۷۵
‏محوطه‏‌‏سازی ۱۸۱
‏سوله ۱۸۵
‏اسکلت فلزی ۱۸۹
‏۴
‏داربست ‏ ۱۹۷
‏آرماتوربندی ۲۰۳
‏قالب بندی ۲۰۹
‏بتن ریزی ۲۱۵
‏عملیات تحقیقی ۲۲۱
Finance‏ ۲۲۳
Turnkey‏ ۲۲۵
‏بیع متقابل ۲۲۷
‏طرح و ساخت (EPC‏) ۲۲۹
B.O.T‏ ۲۳۵
B.O.O.T‏ ۲۳۶
B.T.O‏ ‏۲۳۷
B.L.T‏ ۲۳۷
B.T‏ ۲۳۷
‏نکات کلیدی مناقصات ۲۳۹
‏آئین نامه تضمین برای معاملات دولتی ۲۵۳
‏دستور العمل نحوه ارائه تجزیه‏‌‏ بها همراه با پیشنهاد قیمت توسط پیمانکاران ۲۶۵
‏اصطلاحات حقوقی ۲۷۳
‏مراجع ۲۷۷

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x