تحقیق تغییر و تحول در فرایند تعلیم ( ورد)

تحقیق تغییر و تحول در فرایند تعلیم ( ورد)

تحقیق تغییر و تحول در فرایند تعلیم ( ورد)

تحقیق-تغییر-و-تحول-در-فرایند-تعلیم-(-ورد)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏مقدمه :
‏شتاب فزآینده تغییر وتحول درفرآیند تعلیم و تر‏بیت‏ کشورهای جهان ، اکنون چند سالی است که افزون تر شده و روزی نیست که تغییری را در زمینه و روشهای‏ ‏آموزشی وشیوه های باد دهی ‏–‏ یادگیری شاهد نباشیم . اکنون ،آموزش از فرآیند صرف انتقال اطلاعات به دانش آموزان و آموزش اندیشه ها به سوی آموزش شیوه های حل مسئله ، پرورش خلاقیت ، بنیه پر وری و آموزش چگونه اندیشیدن سوق داده شده و حافظ پروری و باز پس دادن هر آنگه که در کتابهای درسی‏ ‏نوشته شده ، به قلیل ترین حد خود رسیده است . وکمتر نظام یاد دهی ‏–‏ یاد گیری را در جهان سراغ داریم که تنها تاکید خود را معطوف به این نکته کند .
‏همه می دانیم که دانش آموزان عضو تیم های ملی ‏ال‏مپیاد درسی ، با وجود آن که دا‏نش آموز زبده ای هستند ، با شرکت در دوره های دو پینگی هشت نه‏ ‏ماهه و حتی یک ساله و بیشتر ، به این مسابقه ها اعزام میشوند و رتبه آنها ‏، بیشتر از آ‏ن که نشانگر جایگاه علمی کشور ما باشد ، رتبه خرد آنها و تلاش طاقت فرسایی است ک‏ه‏ انجام داده اند ‏.
‏در این نوع نگرش ، فرآیند یاد دهی ‏–‏ یادگیری و آن چه اتفاق می افتد ، مهارت هایی که دانش آموز در نظام‏ ‏آموزشی کسب می کند . زندگی آموزشی در مدرسه و کلاس درس ، کار کرد ها ونقش مدرسه در قبول مسئولیت و میزان تعهد و انتقاد پذیری دانش آموز ، نحوه ی نگرش به زندکی و اهدافی که برای زندکی در نظر‏ دارد ، مدرسه و ارتباط آن با جا‏معه و … در اولویت قرار می گ‏ی‏رد . اکنون که دیدگاه نسبت به مدرسه و معلم و ارتباط معلم و دانش آموز تغییر یافته لازم است ساختار جدیدی تعریف ومورد توجه قرار گیرد .
‏چکیده
‏۲
‏تغییر درشیوه های یاد دهی ‏–‏ یادگیری و استراتژی های تدریس و ابداع و نوع آوری فراوان نیاز به تغییراتی در مدارس و تجهیز کردن مدارس و ایجاد روحیه سالم و با نشاط را دارد مسئولیت داد به دانش آموزان میتوان اثرات روش های تدریس ومفاهیم کتاب ها ی درسی را در ذهن فرا گیران عمیق تر سازد و همین نیز با نشاط ‏بیشتری وشور حال بشتری به امر تدریس مبادرت ورزند .
‏آیا میتوان با تجهیز مدارس و زیبا سازی آن آموزش را عمق تر کرد ؟
‏تجهیز کرده آ‏زمایشگاه مدرسه وتامین منابع و وسایل ‏و تعیین مسئوول آزمایشگاه
‏مجهز نمودن آموزشگاه به اتاق سمعی بصری و البته استفاده بهینه از آن
‏نصب پانل در هر کلاس جهت نمایش فعالیت ها
‏۳
‏تکمیل کتابخانه آموزشگاه و در صورت امکان برنامه کتابخانه ای وتشکیل کتابخانه کلاسی
‏نصب کمد دیواری وجوب لباسی آینه و ساعت و پرده
‏ایجاد س‏ا‏یبان در حیاط مدرسه جهت مطالعه آزاد
‏خط کشی زمین ورزشی و تامین ونصب تور والیبال و چاله های پرش شنی
‏تامین وسایل ورزشی و بهداشتی
‏مجهز نمودن م‏درسه به وسایل سرمایشی و گرمایشی‏ مناسب
‏اعطای مسئولیت به دانش آموزان در اداره مدرسه از قبیل تعاونی آموزشگاه ‏–‏ اتاق ‏سمعی و بصری ‏–‏ گذربان ‏–‏ بهداشیار و انتظامات
‏نظر سنجی از دانش آموزان در خصوص مسایل مدرسه جهت ایجاد ‏حسن تعلیق و تعهد به مدرسه
‏تصویب روحیه همکاری و تعاون در دانش آموزان
‏حمایت از تیم های دانش آموزی ومعرفی فعال ترین گروه و تشویق گروه برتر
‏تشکیل گروه های همیار در کلاس ها توسط فر گیران جهت آموزش فراگیران ضعیف و تقویت بنیه علمی آنان
‏برنامه ریزی بازدیدها با نظر دانش آموزان و راه اندازی و هدایت مدرسه با استفاده از مشارکت دانش آموزان و معلمان
‏حال برای اجرای ‏صحیح آموزش و پیدا شدن‏ نکات ضعف وقوت موارد ذیل پیشنهاد می شود.
‏اجرای برنامه بازدید از کلاس ها و روش تدریس معلمان بصورت ماهانه
‏نظارت مستمر از تدریس معلمان وآموزش دانش آموزان و شناسایی نقاط ضعف آنان و اجرای برنامه های اصلامی وتهیه گزارش از این روند کاری
‏تهیه شرح وظایف ‏شغلی ‏معلمان و بیان انتظارات آنان
‏تهیه دفات‏ر‏ی جهت اطلاع اولیه از وضعیت فرزند خود
‏۴
‏تجزیه و تحلیل سوالات و نتایج امتحانات در نوبت های اول و پایانی و مقایسه با سال گذشته جهت شناسایی نقاط ضعف و قوت
‏نظارت بر تکالیف محوله ی گروه ها و تیم های تشکیل یافته کلاس و آموزشگاهی
‏نظر سنجشی از دانش آموزان مبنی بر نحوه ی عملکرد معلمان و مسولین مدرسه آیا شاداب سازی مدارس و بهینه سازی فضای مدرسه ‏چیزی کمتر از آموزش در کلاس است ‏
‏زیبا سازی فضای فیزیکی شامل ( طراح‏ی خطاطی دیوار ها با رنگ شاد و جذ‏اب و راهروهای کلاس ها
‏گسترش فضای سبز
‏برگزاری مسابقات پرورش گیاه و اجرای مراسم درختکاری در مدرسه
‏نصب صندلی های رنگین در حیاط مدرسه
‏نصب آلاچیق در حیاط مدرسه
‏گذاشتن گلدان های گل در کلاس وجاهای دیگر مدرسه
‏تهی‏ه‏ گلاب گلاب پاش برای معطر نمودن فضای نماز خانه
‏تهیه و نصب مطالب آموزش و بهداشتی به صورت ماهانه در تابلو های مخصوص
‏ترسیم تابلو های جزاب در محوطه آموزشگاه از قبیل نقشه جغرافیا ، جدول ضرب ، کره چشم
‏۱۰- ت‏هیه تابلو در حیاط مدرسه ج‏هت نوشتن پیام های دانش آموزان .
‏و اما مهمترین بخش‏ مدرسه مشاوره دانش آ‏موزان است که در اکثر مدارس ‏ سایه ‏ی کم رنگ‏ی دارد
‏۱- ‏حضور مشاور در مدرسه
‏۲- پیگیری مشکلات دانش آموزان مشکل دار از طریق مکاتبات یا جلسات حضوری

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x