تحقیق تربیت کودک از نظر اسلام ۶۰ ص

تحقیق تربیت کودک از نظر اسلام ۶۰ ص

تحقیق تربیت کودک از نظر اسلام ۶۰ ص

تحقیق-تربیت-کودک-از-نظر-اسلام-60-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ستایش خداوندی را سزاست که بر نهان و نهان ت داناست.
‏و درود بر پیامبر صاحب راز او که گاه معراج به مقام ( دنی فتدلی) فکان قاب قوسین او ادنی ) نایل گردید.
‏مجموعه ای که هم اکنون در اختیار شما قرار دارد مجموعه ای است. جالب و خواندی که در برگیرنده تربیتی صحیح و درست است.‏ که خواننده را بر آن می دارد که چگونه فرزندی صالح‏ و مؤدب تحویل جامعه دهد. ای‏ن‏ واژه از فرهنگ‏ لغات معتبر جمع آوری شده است. لازم به ذکر است که آیات و احادیث مربوط به هر قسمتی با شماره صفحه و اثری که از آن مطلب انتخاب شده ذکر شده است.‏ حتی ، در این مجموعه‏ داستان هایی‏ صادق از روایات‏ که خود امامان معصوم ذکر فرموده اند ، آورده شده است.
‏امید است که بهره کافی را از این مجموعه ببرید و بهتر‏ از زندگی ‏و خوشبختی‏ استفاده ببرید.
‏ ‏با تشکر
‏ ‏ ‏«‏ گروه محققین ‏»
‏انسان چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟
‏انسان موجودی است در عالم هستی‏ که عالم هستی به خاطر اوست و از مسلّم ترین پدیده های جهان است : لیکن‏ از ناشناخته ترین آنهاست.‏با وجود این همه ، علم و اطلاعاتی که درباره انسان‏ جمع آوری شده است. هنوز هم به بعضی او را ، موجودی ناشناخته ، معرفی کرده اند. به راستی‏ که انسان موجودی ناشناخته است و موجودی است که معمای بزرگ‏ قرون و اعصار بوده است.
‏انسان به ظاهر مجموعه ای است از تضادها و ناهمگونی ها، که اگر در همین تضادها‏ و ناهمگونی ها هم دقیقاً ‏مطالعه شود، درخواهیم یافت که یک نوع هماهنگی ‏در بین آنها وجود دارد.
‏انسان موجودی است که از حیات و زندگی خودش ، خود آگاهانه دست می شوید؛‏ برای اینکه انسان های دیگر ‏زندگی کنند وغم و اندوم دیگران را ، غم و اندوه خود می داند.‏ و انسان موجودی است‏ که در میان دو بی نهایت‏ قرار دارد ؛ انسانی که از یک سو می تواند‏ تا بی نهایت‏ سقوط کند، که حتی شایسته اطلاق نام حیوان نیز نباشد،‏ چه رسد به انسان. و از سوی دیگر‏ آن چنان می تواند در جهت‏ تکامل عروج کند که ملائکه‏ نیز اجازه پای نهادن به مقام‏ او را نداشته باشند.
‏راستی این چگونه موجودی است که از حیوان پست تر و از ملک برتر می تواند بشود؟
‏و عامل این سقوط و صعود‏ غیر عادی او چیست؟ ساختمان وجودیش چگونه است؟
‏و سؤال هایی که می توان بر این گونه موارد ذکر نمود. مثال :
‏ارزش و مقام او در جهان هستی کدام است؟ آیا واقعاً اشرف مخلوقات‏ است ؟ چرا؟ اگر نیست ، چه موجوداتی‏ بر او برتری دارند؟ عوامل و موانع‏ رشد او کدامند؟ و از چه راه و روشی می تواند رشد نماید؟
‏در پاسخ به این سؤالات ، هم فیلسوفان و هم عرفا و روانشناسان سخن گفته‏ و نظر داده اند و هم جامعه شناسان و هم متفکران‏ شرقی و غربی،‏ قلم فرسایی‏ کرده اند؛‏ اما نتیجه‏ بررسی و مطالعه‏ در آثار آنان نه تنها موضوع را بر انسان ‏نمی گشاید؛‏ بلکه گاهی موجب حیرت‏ و سرگردانی وی نیز می شود.
‏و لذا راهی جز کمک گرفتن از خالق انسان باقی نمی گذارد.
‏این استمداد جز از طریق ‏«‌‏قرآن مجید ‏»‏ حاصل نمی شود.
‏نگارش جامع به انسان :
‏قرآن مجید انسانی را پاره پاره نمی کند و او را محدود نمی سازد و از یک بعد به انسان نمی نگرد،‏ هم چگونگی پیدایش انسان و هم فلسفه خلقت او را مطرح می کند. و به پرسش های از کجا آمده ایم؟ ‏و به کجا می رویم؟‏ پاسخ کافی و وافی می دهد. ابعاد وجودی‏، نیازها و راه ارضای نیازها را مشخص‏ می کند،
‏ هم نحوه رابطه بین انسان و سایرین‏ را تعیین می کند و هم چگونگی‏ ارتباط با جامعه خود و جوامع بشری را مشخص می کند.
‏مفاهیم تعلیم و تربیت‏ :
‏آشنایی با مفاهیم تعلیم و تربیت : هدف کلی :
‏اساسی ترین‏ فعالیت انسان کدام است ؟
‏انسان در زندگی خود فعالیت های زیادی را انجام می دهد که هر کدام از آنها در جای خود در ادامه زندگی‏ وی نقش ارزنده ای را دارند؛ ولی با توجه به نقش نسل بزرگتر‏ در تربیت و آماده ساختن نسل بعدی، می توان گفت : ‏«‏ تعلیم و تربیت ‏»‏ اساسی ترین فعالیت انسان است. ‏البته این حکم در صورتی صحیح است که تعلیم و تربیت‏ را فقط به درس و کتاب و معلم و شاگرد‏ محدود نسازیم‏ و آن را جریانی تلقی کنیم که در آن نسل بزرگتر‏ می خواهد قدرت‏ و آگاهی نسل کوچک تر را در زمینه جهان شناسی، انسان شناسی، شرایط اقتصادی‏ و سیاسی و پیشرفت و تکامل گسترش دهد و از طریق‏ پرورش قدرت تفکر ، در افراد، آنها را برای‏ برخورد با مسائل آماده‏ سازد.‏ [ علی شریعت مداری ، تعلیم و تربیت‏ اسلامی].
‏تعلیم وتربیت چیست ؟
‏وقتی از تعلیم وتربیت‏ به عنوان اساسی ترین ‏فعالیت انسان نام برده می شود؛ لازم است معنا و مفهوم

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x