تحقیق تاریخ امامت

دانلود تحقیق تاریخ امامت

تحقیق تاریخ امامت

تحقیق-تاریخ-امامت

دانلود تحقیق در مورد تاریخ امامت،
در قالب word و در ۱۳ صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه بحث: 
ما در این فصل، روایاتى که مشعر به قدح و یا تصریح در نکوهش حضرت زید (علیه السلام) دارد بررسى مى کنیم و به یارى خدا و استمداد از روح مقدس حضرتش، همه آن ها را با ادله محکم و قانع کننده رد مى کنیم و براى روشن شدن بحث و مطلب، ما عین روایات را با اسناد آن در پاورقى مى آوریم. علاوه بر نظر خود، با نقل جملات بعضى از علماى بزرگ شیعه، گفته خود را تایید مى کنیم.

و این روایات را با ذکر ماخذ و شماره دقیق صفحات کتبى که از آن نقل مى کنیم، در این فصل مى آوریم.

جالب این که: از علماء و دانشمندان طراز اول شیعه، از قدما تا معاصرین، هیچ کدام به این اخبار اعتناء نکرده اند و همه از آن اعراض نموده اند و علاوه بر این، اکثر این روایات و اخبار سنداً ضعیف و قابل تمسک و استدلال نیست.

بله، تنها یک خبر صحیح از نظر سند، که آن را مؤمن طاق (احول) نقل کرده که در اصول کافى به چشم مى خورد که در دلالت و مضمون آن خدشه وارد است و بررسى و جواب همه آن ها، خواهد آمد.

و ما به نحو خلاصه مى گوییم این اخبار مردود است، به چند دلیل:
۱- اکثراً از نظر سند ضعیف اند.
۲- با وجود یک خبر صحیح، ولى همه معرض عنها مى باشند و کسى به آن عمل نکرده است.
۳- این اخبار، معارضند با اخبار و روایات کثیره اى که در مدح و منقبت حضرت زید (علیه السلام) رسیده و مى توان ادعاى تواتر معنوى کرد. (۷۹۴) و اخبار نکوهش تاب مقاومت در مقابل اخبار مدح را ندارند.
۴- بر فرض ضعف اسناد جمیع اخبار مدح، عمل اصحاب و تمسک علماى بزرگ شیعه از قدما تا متاخرین و معاصرین، منجر به ضعف سند آن است.
۵- بر فرض درستى اخبار قدح، اکثر آن ها حمل بر تقیه شده است.
۶- از همه مهم تر بنى امیه و سپس بنى عباس براى لکه دار کردن نهضت هاى اسلامى عصر خویش، مخصوصاً قیام هاى علویون، روایاتى جعلى و ساختگى به نام مشاهیر اصحاب ائمه درست مى کردند و در میان مردم پخشمى کردند، تا مبادا مسلمانان مخصوصاً شیعیان تحت تاثیر این جنبش ها قرار گیرند و راه آنان را پیش گیرند و از آن طرف خود را نیز در مقابل این قیام تبرئه مى کردند …
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x