تحقیق بررسی اولیه ویژوال استودیو ۲۰۰۵

تحقیق بررسی اولیه ویژوال استودیو ۲۰۰۵

تحقیق بررسی اولیه ویژوال استودیو ۲۰۰۵

تحقیق-بررسی-اولیه-ویژوال-استودیو-2005لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏بررسی اولیه ویژوال استودیو ۲۰۰۵‏ ‏ ( بخش اول )
‏شرکت مایکروسافت در هفتم نوامبر ۲۰۰۵ ، نسخه نهائی دات نت ۲ ( شامل ASP.NET 2.0‏ ) ، ویژوال استودیو ۲۰۰۵ و SQL Server 2005 ‏ ‏را معرفی نمود . تمامی محصولات فوق بگونه ای طراحی شده اند تا بتوانند در کنار نسخه های قبلی فعالیت و امکانات خود را در اختیار‏ ‏ پیاده کنندگان نرم افزار‏ ‏ قرار دهند . مثلا” می توان بر روی یک ماشین نسخه های ASP.NET 1.x‏ و یا ASP.NET 2.0‏ را نصب و از امکانات هر یک از آنان متناسب با شرایط موجود استفاده نمود .‏ ‏
قبل از هر چیز با فریمورک دات نت ( نسخه ۲ ) بیشتر آشنا شویم .
‏فریمورک دات نت ( نسخه ۲ )
‏فریمورک دات نت ( نسخه ۲ ) ، نسخه ای جدید از یک محیط برنامه نویسی شی گراء را ارائه می نماید که با استفاده از آن می توان طیف گسترده ای از انواع نرم افزارها را پیاده سازی نمود :
‏برنامه های سنتی با اینترفیس های خط دستوری ( CLI‏ )
‏برنامه هائی با رابط کاربر گرافیکی ( GUI‏ )
‏برنامه های وب
‏سرویس های وب
‏کتابخانه کلاس های پایه ( BCL‏ ) در فریمورک دات نت ( نسخه ۲ ) ، دارای نقشی کلیدی و محوری است که ضمن حمایت از نسخه های قبلی ، با ارائه کلاس های جدید امکان انجام عملیات متداول برنامه نویسی را بیش از گذشته آسان می نماید :
‏مدیریت رشته ها
‏جمع آوری داده
‏ارتباط با بانک های اطلاعاتی
‏دستیابی به فایل
‏علاوه بر موارد فوق ،‏ ‏ کتابحانه کلاس های دات نت با بهبود و‏ ‏ ارتقاء تعدادی زیادی از namespace‏ ها ، تغییرات محسوسی را در خصوص پیاده سازی انواع نرم افزار باعث شده است :
۲
ADO.NET 2.0‏ : شامل کلاس های لازم برای دستیابی داده
System.Xml 2.0‏ : شامل کلاس های لازم به منظور انجام عملیات متفاوت بر روی اسناد XMl‏ نظیر خواندن ، نوشتن ، پردازش و تبدیل اسناد
Windows Form 2.0‏ ‏: شامل کلاس های لازم به منظور پیاده سازی برنامه هآی سرویس گیرنده ویندوز با رابط کاربر گرافیکی‏ ‏
ASP.NET 2.0‏ : شامل کلاس های لازم به منظور ایجاد برنامه ها و سرویس های وب
SQL Server 2005‏
SQL Server 2005‏ ، با ارائه مجموعه ای از امکانات و پتانسیل های جدید ، توان عملیاتی و بهره وری پیاده کنندگان بانک های اطلاعاتی را بطرز کاملا” محسوسی افزایش می دهد . پیاده کنندگان بانک های اطلاعاتی می توانند برنامه هائی قدرتمند با بهره گیری از تمامی ظرفیت‏ ‏ SQL Server‏ ‏ ‏۲۰۰۵ پیاده سازی نمایند . مثلا” می توان از کتابخانه کلاس های فریمورک دات نت و زبان های برنامه نویسی به منظور پیاده سازی قابلیت های جدید برروی سرویس دهنده استفاده نمود .
با بکارگیری CLR‏ ، می توان stored procedure‏ و triggers‏ را با استفاده از زبان های مورد حمایت دات نت نظیر VB‏ و یا #C‏ کد نمود . همچنین فریمورک دات نت ،‌ مجموعه ای از کلاس های سمت سرویس دهنده را که دارای قابلیت ها و پتانسیل های از قبل تعبیه شده گسترده ای می باشند ،‌ ارائه می نماید .‏ ‏
ائتلاف CLR‏ و SQL Server 2005‏ ‏ ‏، مزایای زیر را به دنبال دارد :
‏بهبود مدل برنامه نویسی‏ : زبان های برنامه نویسی سازگار با فریمورک دات نت، بمراتب قدرتمند تر از Transact-SQL‏ در موارد متفاوتی می باشند .
‏بهبود امنیت و ایمنی‏ : کد مدیریت یافته در محیط CLR‏ اجراء و عملیات هاستینگ آن توسط database engine‏ انجام می شود . بدین ترتیب اشیاء بانک اطلاعاتی فریمورک دات نت نسبت به Stored procedure‏ نسخه های قبلی SQL Server‏ دارای ایمنی بیشتری می باشند .
۴
‏نوع های تعریف شده توسط کاربر و aggregates‏ ‏: دو شی جدید بانک اطلاعاتی می باشند که باعث بهبود ذخیره سازی و توان اعمال query‏ در ارتباط با SQL Server‏ می گردد. پتانسیل های فوق توسط هاستینگ CLR‏ فعال می گردند .
‏محیط پیاده سازی ‏: پیاده سازی بانک اطلاعاتی درون محیط پیاده سازی وپژوال استودیو مجتمع و یکپارچه شده است و پیاده کنندگان می توانند از ابزارهای مشابه به منظور پیاده سازی و اشکال زدائی اشیاء و اسکریپت ها استفاده نمایند .
‏کارآئی و قابلیت توسعه ‏: با توجه به این که کد مدیریت یافته قبل از اجراء به native‏ code‏ ترجمه می گردد ، کارآئی برنامه ها بطرز محسوسی افزایش خواهد یافت .
‏ایجاد برنامه در ویژوال استودیو ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵
‏ایجاد یک برنامه در ویژوال استودیو‏ ‏ ۲۰۰۳ مستلزم انجام سه مرحله زیر است :
‏ایجاد یک برنامه دات نت
‏ترجمه برنامه . ویژوال استودیو ۲۰۰۳ به صورت اتوماتیک صرفا” فایل هائی خاص ( دارای یک نوع خاص ) را ترجمه خواهد کرد . در چنین مواردی می بایست پیاده کنندگان‏ ‏ اقدام به ترجمه سایر فایل ها‏ ‏ قبل از استقرار نهائی آنان بر روی سرویس دهنده وب نمایند .
‏استقرار برنامه بر روی سرویس دهنده وب
‏ ‏در ویژوال استودیو ۲۰۰۵ ، ضرورتی ندارد که تمامی فایل ها را درون یک اسمبلی ترجمه نمود .در چنین مواردی علاوه بر ترجمه اتوماتیک‏ ‏ فایل های aspx‏ . ، فایل هائی دیگر با انشعاب cs‏ . و یا Vb‏ . نیز ترجمه خواهند شد . بدین ترتیب ایجاد و استقرار برنامه ها بر روی سرویس دهنده وب با سهولت بیشتری نسبت به گذشته انجام خواهد شد .
‏ایجاد تغییرات در ویژوال استودیو ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵
‏در ویژوال استودیو ۲۰۰۳ ، در صورت نیاز به اعمال تغییرات در یک برنامه می بایست تمامی پروژه را فعال و پس از اعمال تغییرات مورد نیاز آن را مجددا” ترجمه و کد را بر روی سرویس دهنده قرار داد. در ویژوال استودیو ۲۰۰۵ ، می‏ ‏ توان صرفا” فایل هائی را که لازم است بر روی آنان تغییراتی اعمال گردد را فعال و پس از اعمال تغییرات ، آنان را بر روی سرویس دهنده وب منتشر نمود ( بدون این که لازم باشد
۴
‏ ‏ آنان را مجددا” ترجمه نمائیم ).
‏ایجاد یک وب سایت توسط‏ ‏ ویژوال استودیو‏ ‏ ۲۰۰۵ (بخش اول)‏
ویژوال استودیو دات نت نسخه ۲۰۰۵ ، یک محیط پیشرفته‏ ‏ به منظور طراحی وب سایت های پویا و یا برنامه های وب‏ ‏ را در اختیار پیاده کنندگان قرار می دهد . به همراه ویژوال استودیو دات نت ۲۰۰۵ ، ابزار پیاده سازی برنامه های وب که از آن با نام VWD‏ ( برگرفته از Visual Web Developer‏ ) نیز نام برده می شود ارائه شده است . VWD‏ ، مجموعه ای از ابزارها و برنامه های کمکی به منظور ایجاد وب سایت های مبتنی بر ASP.NET 2.0‏ را در اختیار پیاده کنندگان قرار می دهد .‏ ‏
در این مقاله قصد داریم با نحوه ایجاد یک وب سایت با استفاده از امکانات ویژوال استودیو دات نت ۲۰۰۵ آشنا شویم . بدین منظور مراحل زیر را دنبال نموده و پس از انجام هر مرحله نتایج را بررسی خواهیم کرد.
‏مرحله اول‏   ‏ : ایجاد یک وب سایت و صفحه جدید
‏مرحله دوم‏  ‏ : افزودن کنترل های سرویس دهنده به صفحه
‏مرحله سوم : ‏ ‏نوشتن روتین های پاسخگو در زمان بروز یک رویداد‏ ‏ ( Event handlers‏ )
‏مرحله اول : ایجاد یک وب سایت و صفحه‏ ‏ جدید‏
برای ایجاد یک وب سایت در محیط ویژوال استودیو از گزینه های زیر می توان با توجه به شرایط موجود استفاده نمود :
‏ایجاد یک وب سایت مبتنی بر سیستم فایل‏ : این نوع سایت ها ، صفحات و سایر فایل ها را در یک فولدر موجود بر روی سیستم محلی ذخیره می نمایند . در چنین مواردی ضرورتی به نصب IIS‏ بر روی کامپیوتر محلی وجود نداشته و می توان از ASP.NET Development Server‏ همراه با ویژوال استودیو دات نت استفاده نمود .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x