تحقیق بررسی نظام پاسخگوئی مبتنی بر عملکرد در بیمارستان حضرت رسول سال ۱۳۸۲ ۲۷ ص

تحقیق بررسی نظام پاسخگوئی مبتنی بر عملکرد در بیمارستان حضرت رسول سال ۱۳۸۲ ۲۷ ص

تحقیق بررسی نظام پاسخگوئی مبتنی بر عملکرد در بیمارستان حضرت رسول سال ۱۳۸۲ ۲۷ ص

تحقیق-بررسی-نظام-پاسخگوئی-مبتنی-بر-عملکرد-در-بیمارستان-حضرت-رسول-سال-1382-27-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏عنوان مقاله
‏بررسی نظام پاسخگوئی مبتنی بر عملکرد در بیمارستان حضرت رسول سال ۱۳۸۲″
‏چکیده
‏مقدمه:‏ ‏روزبروز دولتهای جهان جهت فراهم کردن خدمات بهداشت-درمان بطور مؤثر، کارا و کافی با فشارهای زیادی روبرو می شوند. تحولات و کوشش‏ ‏های توانمندسازی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه روشهای مشابهی را برای رسیدن به نظامهای بهداشت-درمان با عملکرد بهتر می‏ ‏پذیرند. همه این روشها بر پاسخگو بودن بعنوان یک عنصر اساسی در اجرای تحولات بهداشت-درمان و بهبود عملکرد سیستم تاکید می‏ ‏کنند. لذا این پژوهش بمنظور بررسی نظام پاسخگوئی عملکرد در بیمارستان حضرت رسول صورت گرفته است.
‏روش پژوهش:‏ ‏ا‏ین‏ پژوهش‏ به صورت مقطعی‏ ‏انجام گردید.‏ پس از جستجوی موضوعی در کتب و مقالات کتابخانه‏ ای و اینترنتی‏ بر اساس اصول استخراج شده از چارچوبهای کشورهای امریکا و کانادا، نظام پاسخگوئی عملکرد را به سه بخش، شامل؛ “ملزومات نظام پاسخگوئی عملکرد”، “اجزاء نظام پاسخگوئی عملکرد” و “فرهنگ پاسخگوئی عملکرد و میزان آمادگی کارکنان برای استقرار نظام پاسخگوئی عملکرد” تقسیم کرده و به منظور اندازه‏ گی‏ری آنها پرسشنامه و چک‏ لیست‏ تهیه گردید. پس از تعیین اعتبار و ثبات بین ۳۰ نفر از کارکنان‏ ‏که در بخشهای مختلف بیمارستان مورد مطالعه بودند، توزیع گردید. در نهایت ‏بر اساس ‏اطلاعات جمع‏ آوری شده چارچوبی برای نظام پاسخگوئی مبتنی بر عملکرد پیشنهاد گردید‏.
‏یافته‏ ‏ها:‏ ‏یافته‏ ‏های پژوهش در ۱۷ جدول ارائه گردیده است. این یافته‏ ها ‏نشان داد که از مجموع آیتمهای مربوط به ملزومات و اجزاء نظام پاسخگوئی عملکرد ۵۰% (۲۹ آیتم از ۵۷) موجود بود. بر اساس امتیازدهی انجام شده؛ فرهنگ و نگرش کارکنان نسبت به پاسخگوئی، امتیاز ۷۴% را کسب نمود. در نهایت بر اساس یافته
‏ های مذکور و ‏چارچوبهای پاسخگوئی عملکرد دو کشور امریکا و کانادا یک جدول مقایسه‏ ای ارائه گردید.
‏بحث و نتیجه‏ گیری‏:‏ ‏بر اساس یافته‏ ‏های پژوهش و فراوانی آیتم‏ ‏های اندازه‏ گیری شده‏ می‏ توان‏ ‏احتمالا ‏گفت علیرغم وجود شفافیت و وضوح در نقش‏ ‏ها و مسؤولیت‏ ‏ها، یکی از دلایل کمبود تعهد به اجرای برنامه استراتژیک پائین بودن مشارکت ذینفعان و مشتریان و همچنین نبود سیستمی برای بهبود عملکرد ‏بود. با توجه به اینکه بر اساس پرسشنامه اینگونه استنباط گردید که ‏نگرش کارکنان نسبت به پاسخگوئی عملکرد ‏نسبتا‏ مثبت ‏بود.‏ ‏با مقایسه این نتیجه حاصل شده با مشکل‏ مربوط‏ ‏به‏ نبود سیستم بهبود عملکرد در بیمارستان تحت مطالعه احتمالا می‏ توان چنین‏ استنباط کرد‏ که با استقرا‏ر‏ نظام پاسخگوئی عملکرد در ‏این ‏بیمارستان‏ مشکل بهبود عملکرد نیز حل می‏ گ‏ردد. در پایان بر اساس یافته‏ های پژوهش ‏و مقایسه آنها با چارچوبهای کشورهای امریکا و کانادا ‏چارچوب‏ی‏ برای‏ پاسخگوئی عملکرد پیشنهاد ‏گرد‏ی‏د.
‏کلید واژه ها:
‏پاسخگوئی، عملکرد، چارچوب، نظام، سیستم بهداشت و درمان، بیمارستان.
Abstract
Introduction:Every day the Governments throughout in the world face whit lots of pressures while trying to provide effective, efficient and sufficient health care services, All the efforts and reforms in empowering the developed and developing countries prefer the same approaches in achiving health care systems with high performance. The focal point of these approaches is accountability as an essential component in the reform of health care and improvement in the performance of the system. Therefore this research is done to review the performance accountability system
in Hazrat Rasool hospital.
Research Methodology: The research was done cross sectional. After searching the subject in books and articles and also Internet,the researcher devided the performance accountability system‏ to three parts according to some principles adopted from the same system in the United States and Canada, include; the requirements performance accountability system, the components of performance accountability system‏ and the amount of staff readiness, from cultural point of view, to establish the performance accountability system‏ . In order to measure the aforementioned factors a questionaire and a checklist were prepared and distributed among 30 staff from different wards of the hospital. It was done after determining their validity and reliability. Finally,according to the collected information, a framework for performance_based accountability system was proposed.
Findings: The findings of the research are presented in 17 table,.according to which 50% (29 items out of 57) of the total items related to the requirements and components of performance accountability system‏ was available. According to the questionnaire, the score of culture and attitudes of the staff towards accountbility was 74%. At the end,

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x