تحقیق ارزشیابی مهارت شغلی ۸۷ ص

تحقیق ارزشیابی مهارت شغلی ۸۷ ص

تحقیق ارزشیابی مهارت شغلی ۸۷ ص

تحقیق-ارزشیابی-مهارت-شغلی-87-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ ابوالفضل دانه کار
‏۲
‏تشخیص مفاهیم‏ ‏:‏
‏مقدمه:
‏ ‏ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های ‏بارز تمدن بشری است . ‏وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی وویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هرروز بر تکامل و ‏توسعه ‏این سازمانها افزوده می شود . بدیهی ‏است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافـی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند ‏نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب حاکم شدن ‏مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای ‏اقتصاد‏ی و ‏تولید است .معتقدین به این مکتب یک عمل را تا انجا درست قلمداد میکند. که برای فرد ‏ی‏ا افرادی بیشترین خوشی و ‏آ‏سایش را به بوجود ‏آ‏ورد به بیان دیگر ملاک درستی یک عمل ‏نتایج ‏آ‏ن است نه شیوه انجام‏ آ‏ن عمل.
‏مدیریت:
‏در باره مفاهیم مدیریت و وظایف مدیران‏،‏ در ادبیات مدیریت بسیار بحث شده است .در سالهای اخیر تحولات بسیاری در فنون مدیریت رخ داده و رویکردهای نوین در مدیریت سازمانها مطرح شده ونقش مدیر از نقشهای فرماندهی و کنترل به نقش مربیگری تغییر یافته و دو مقوله کارایی و اثر بخشی محور توجه مدیران قرار گرفته است.
‏ ابوالفضل دانه کار
‏۲
‏اگر ‏چه موضوع مدیریت همزاد زندگی انسان است و از اولین روزهای پیدایش با او بوده است ،اما در یک قرن اخیر ،به علت پیدایش ‏س‏ازمان های جدید،پیچیده و متراکم‏ ‏ از تکنولوژی و برخورداری از انسان های پر نیاز ،مورد توجه خاص قرار گرفته است‏.‏ روند تحولات در اقتصاد دانش محور موجب رشد فزاینده پدیده های جهانی شدن و جامعه اطلاعاتی شده است و در راستای این تحولات‏ ،‏ الگوی مدیریت تغییر یاقته و توجه به رویکرد مشتری مداری‏ ،‏ توان افزائی کارکنان و تغییر در سبکهای رهبری‏ ،‏ الزام آور شده است .
‏مدیریت:بوجود آوردن و حفظ کردن ‏محیطی که در آن افراد بتوانند در جهت بر آوردن هدف های معینی بطور موثر و کار آمد فعالیت کنند‏ .
‏ ابوالفضل دانه کار
‏۴
‏مدیریت آموزشی :در فرهنگ لغات تعلیم و تربیت ،مدیریت آموزشی را راهنمایی ،کنترل و اداره امور مربوط به جریان تعلیم و تربیت در سازمان های تربیتی می داند‏.
‏بنا به آنچه گفته شد:
‏مدیریت آموزشی فرآیندی است اجتماعی که با بکارگیری ‏مه‏ا‏رت های علمی ،فنی،هنری کلیه نیروهای انسانی ،مادی را سازماندهی و هماهنگ کرده و با فراهم آوردن زمینه های انگیزش و رشد با تامین نیازهای منطقی و گروهی معلمان ،دانش آموزان‏ ‏و کارکنان بطور صرفه جویانه به هدف های تعلیم و تربیت برسد‏.
‏علم مدیریت آموز‏ش‏ی از یک جهت به عنوان یک موضوع اجتماعی که با جمع انسان ها و کار کردن آنها مربوط است و از جهت دیگر به عنوان یک رشته تربیتی و تعلیمی که با بکارگیری و رشد انسان ها سرو کار دارد شناخته می شود‏.
‏مدیریت آموزشی از جنبه آموزش به عنوان یک علم مورد توجه است .یک مدیر آموزشی باید علوم تربیتی مثل فلسفه تعلیم و تربیت ،اصول آموزش و پرورش ،روانشناسی تربیتی و یادگیری را بتواند بر پایه آن ها آموزش مطلوب را پیاده کند.مدیر آموزشگاه باید یک مشکل شناس باشد تا با شناخت مسائل و تنگناهای ج
‏ ابوالفضل دانه کار
‏۴
‏س‏می ،روانی،اجتماعی دانش آموزان و رفع آنها ،آنان را در جهت مطلوب هدایت کند‏.
‏علم مدیریت یعنی مجموعه اصول،نظریه ها و علومی است که دانش کلی مدیریت را به ما یاد می دهد و معمولا برای مدیریت های مختلف یکسان است‏.
‏توضیح اینکه چرا مطالعه و آموزش مدیریت ضروری و سودمند است چندان مشکل نیست
‏اولا احتمال زیادی دارد که هر کس در مسیر زندگی یا شغل خود در مقام مدیر گیرد.‏از بالاترین سطوح سازمانهای دولتی تا پایین ترین رده های کادر موسسات آموزشی ،صنعتی،فنی و تجاری نیاز به مدیران موثر و کار امد به شدت محسوس است.
‏آموزش مدیریت بطور کلی دانش و معلوماتی را فراهم می سازد ‏که به درجات متفاوتی در همه سازمانها کاربردی است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x