پاورپوینت دوره بدو خدمت مهارت های شغلی مشاور مدرسه (⭐⭐⭐)

پاورپوینت دوره بدو خدمت مهارت های شغلی مشاور مدرسه (⭐⭐⭐)

پاورپوینت دوره بدو خدمت مهارت های شغلی مشاور مدرسه (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-دوره-بدو-خدمت-مهارت-های-شغلی-مشاور-مدرسه-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۰ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
دوره بدو خدمت مهارت های شغلی مشاور مدرسه
دوره بدو خدمت مهارت های شغلی مشاور مدرسه ریز محتوای دوره آموزشی : هدایت تحصیلی دانش آموزان
ساختار نظام هدایت تحصیلی در آموزش وپرورش ایران
عوامل موثر در هدایت تحصیلی دانش آموزان
قوانین و مقررات هدایت تحصیلی
شیوه ها و فنون و ابزارهای شناسائی استعدادها و توانائی های دانش آموزان
آشنائی با مهارت های برنامه ریزی تحصیلی
۱.ساختار نظام هدایت تحصیلی در آموزش وپرورش ایران
هدف : هدایت دانش آموزان به مناسب ترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه آنان و به تناسب امکانات و نیاز های کشور
ماده ۹۷: ادارات کل آموزش و پرورش استان ها خط مشی های هدایت تحصیلی را با توجه به سیاست های کلی توسعه و ضوابط هدایت تحصیلی اعلام شده با تاکید بر نیازهای شغلی که توسط وزارت متبوع به آنها ابلاغ می شود به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ، منطقه و نواحی ابلاغ می کنند .
ماده ۹۸: شهرستان ها ، مناطق و نواحی ، ظرفیت های شاخه / رشته تحصیلی را در هر سال تحصیلی به طور کتبی با توجه به امکانات به واحدهای آموزشی اعلام می کنند.
ماده ۱۰۰: مشاوران ، کلیه اولیای پایه اول را مطابق تقویم اجرائی به واحد آموزشی دعوت می کنند و ضمن توضیح اهداف نظام آموزش متوسطه … در مورد اهمیت هریک از شاخه ها / رشته های تحصیلی آنان را راهنمائی می کنند .
۱.ساختار نظام هدایت تحصیلی در آموزش وپرورش ایران
ماده ۱۰۱: مشاور باید در طول سال تحصیلی پایه اول به طور گروهی و انفرادی طی جلساتی با دانش آموزان اطلاعات مورد نیاز را در خصوص رشته های تحصیلی ، مشاغل مرتبط ، سیاست های توسعه و …. در اختیار آنان قرار دهد .
ماده ۱۰۳: مشاور پس از جمع بندی نتایج آزمون های استعداد و رغبت ، نظرخواهی از معلمان ، اولیای دانش آموز و بررسی مدارک موجود در پرونده های مشاوره ای و نمرات مربوط ، نظر خود را در هر یک از شاخه ها و رشته های تحصیلی در مورد دانش آموز با لحاظ اولویت ها در نمون برگ تحصلی ثبت می کند .
ماده ۱۰۷: فرم هدایت تحصیلی باید هم زمان با اعلام نتایج امتحانات خرداد ماه اول برای دانش آموزصادر می شودو پس از تائید و امضای آن توسط مسئول ثبت نمرات ، مشاور و مدیر واحد آموزشی با دعوت از اولیای دانش آموز در اختیار آنان قرار گیرد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x