تحقیق اثربخشی آموزش الگوی شادکامی فوردایس بر بهبود سلامت روانی دانش آموزان

تحقیق اثربخشی آموزش الگوی شادکامی فوردایس بر بهبود سلامت روانی دانش آموزان

تحقیق اثربخشی آموزش الگوی شادکامی فوردایس بر بهبود سلامت روانی دانش آموزان

تحقیق-اثربخشی-آموزش-الگوی-شادکامی-فوردایس-بر-بهبود-سلامت-روانی-دانش-آموزان

توضیحات:
پایان نامه رشته روانشناسی عمومی با موضوع اثربخشی آموزش الگوی شادکامی فوردایس بر بهبود سلامت روانی دانش آموزان پسر  مقطع متوسطه، در قالب فایل word و در حجم ۱۱۷ صفحه.

بخشی از متن:
امروزه مدارس،  مراکز  آموزش عالی و  دانشگاه ها تنها بر آموزش های رسمی تمرکز نمی کنند بلکه مسئولیت های بزرگتری را در زمینه رشد و ارتقاء انسان در تمامی اشکال آن بر عهده می گیرند. اگر تجارب تحصیل در پایه های بالاتر اغلب مثبت و خوشایند است اما برای تعداد قابل ملاحظه ای از دانش آموزان پیامدهای منفی کوتاه و یا بلند مدت به همراه دارد.( فاگان ، ۱۹۹۸).  از طرفی،  داشتن مشکلات روانی و پایین بودن بهداشت روانی منجر به اختلال در انجام تکالیف درسی کاهش انگیزه، اضطراب، ترس و نگرانی شده و سبب می شود که دانش آموز بخش قابل توجهی از نیروی فکری خود را صرف چنین مشکلاتی می کند. در نتیجه، مسلما توان و علاقه کافی را برای فعالیت در امور درسی و آموزشی نخواهند داشت. تغییر روابط با خانواده و دوستان، عادات خوردن و خوابیدن و تنهایی نیز بر برخی از دانش آموزان اثر معکوس می گذارد.( راس و همکاران،  2000) بنابراین ، با توجه به تغییرات و پیچیدگی های روز افزون و گسترش روابط اجتماعی در عصر کنونی ، آماده سازی افراد به ویژه نسل جوان جهت شاد زیستن نیاز به آموزش های شادکامی دارند. فوردایس (۱۹۹۷) معتقد بود شادی قابل آموزش و تعمیم می باشد. فوردایس از صاحب نظران روانشناسی شادی با بررسی تحقیقات معتدد مجموعه ای با عنوان « آموزش شادمانی» ارائه داده است. این برنامه دارای ۱۴ اصل می باشد از میان تعداد ۸ اصول مورد شناختی و ۶ مورد رفتاری می باشد. زیر بنای برنامه شادمانی فوردایس این است که …

فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه 
۲-۱ بیان مسئله 
۳-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق 
۴-۱ اهداف تحقیق 
۱-۴-۱ اهدف آرمان 
۲-۴-۱ هدف کلی 
۳-۴-۱ اهداف جزیی 
۵-۱ سؤالات تحقیق 
۶-۱ فرضیه‏ های تحقیق 
۷-۱ تعریف واژه گان و اصطلاحات تحقیق
۱-۷-۱ متغیر اول شادکامی 
۲-۷-۱ متغیر دوم سلامت روانی 

فصل دوم: ادبیات پژوهشی

۱-۲مقدمه 
۲-۲ تعریف بهداشت روانی
۳-۲ ساختار خانواده و تاثیر آن بر بهداشت روانی 
۴-۲ صداقت در خانواده 
۵-۲ آزادی در رشد و تجربه اندوزی 
۶-۲ وضعیت اقتصادی خانواده 

۷-۲ خانواده شلوغ 

۸-۲ خانواده و افت تحصیلی 
۹-۲ خشونت در منزل 
۱۰-۲ اختلاف و درگیری پدر و مادر 
۱۱-۲ طلاق 
۱۲-۲ بیمار جسمی یا روانی یکی از افراد خانواده 
۱۳-۲ خانواده و تاثیر تنش های آن بر سلامت روانی فرزندان 
۱۴-۲ وظایف خانواده 
۱۵-۲ ارتباط موفق خانواده 
۱۶-۲ روابط خانوادگی 
۱۷-۲ بهداشت روانی در مدرسه 
۱۸-۲ نقش مدرسه در تأمین بهداشت روانى 
۱۹-۲ نقش معلم در تأمین بهداشت روانى 
۲۰-۲ یک معلم خوب باید از نظر تأثیرگذارى در بهداشت روانى کودک، صفات و ویژگى‌هاى زیر را داشته باشد 
۲۱-۲انواع دشواری های رفتاری دانش آموزان 
۲۲-۲نقش مدرسه در تکوین مشکلات رفتاری دانش آموزان 
۲۳-۲ استرس و بهداشت روانی 
۱-۲۳-۲ استرس چیست؟
۲-۲۳-۲ سه رویکرد در تعریف استرس وجود دارد 
۳-۲۳-۲ ویژگی های رویداد تنش زا کدامند 
۲۴-۲ دو مقوله در مورد رویدادهای تنش زا وجود دارد. 
۱-۲۴-۲ رویدادهای آسیبی 
۲-۲۴-۲ رویداد غیر آسیبی 
۱-۲-۲۴-۲مهارپذیری 
۲-۲-۲۴-۲پیش بینی پذیر بودن 
۳-۲-۲۴-۲میزان فراخوانی توانایی ها 
۲۵-۲عوامل موثر بر تنیدگی 
۲۶-۲مهارتهای مقابله با استرس 
۱-۲۶-۲راهبرد مقابله مسأله مدار 
۲-۲۶-۲مهارت مقابله هیجان مدار 
۲۷-۲روش های کاهش استرس 
۱-۲۷-۲حمایت اجتماعی 
۲-۲۷-۲ورزش 
۳-۲۷-۲ریلکسیشن یا آموزش تنش زدایی عضلانی تدریجی 
۲۸-۲ ملاک های سلامت روان 
۲۹-۲ نشانه های سلامت روان 
۳۰-۲ مطالعه سلامت فاعلی (ذهنی ) 
۳۱-۲ عوامل برهم زننده سلامت روان 
۳۲-۲بیماری روانی و سلامت روان(مدل حالت کامل ) 
۳۳- ۲بهداشت روان و ابعاد پیشگیری 
۱-۳۳-۲پیشگیر اولیه 
۲-۳۳-۲پیشگیری ثانویه 
۳-۳۳-۲پیشگیری ثالثیه 
۳۴-۲عوامل موثر بر سلامت روان:
۱-۳۴-۲عوامل زیستی 
۲-۳۴-۲عوامل عاطفی و روانی 
۳-۳۴-۲ عوامل اجتماعی 
۳۵-۲اصول بهداشت روانی 
۳۶-۲الگوی سلامت روانی کی یس 
۱-۳۶-۲در این الگو سلامت روانی دو معیار اصلی دارد 
۲-۳۶-۲خصوصیات یک فرد سالم 
۳-۳۶-۲عوامل موثربر سلامتی 
۳۷-۲ نظر مکاتب روانشناسی در باره سلامت روان 
۱-۳۷-۲ دیدگاه عمومی فلسفه هستی گرا 
۲-۳۷-۲- مکتب رفتارگرایی 
۳-۳۷-۲- مکتب انسانگرایی 
۴-۳۷-۲- مکتب بوم شناسی 
۵-۳۷-۲ مکتب روان کاوی 
۳۸-۲ نظریه های موجود در رابطه با سلامت روان 
۱-۳۸-۲ نظریه مورای 
۲-۳۸-۲نظریه ی یونگ 
۳-۳۸-۲ نظریه کارن هورنای 
۴-۳۸-۲ نظریه اریک برن 
۵-۳۸-۲نظریه اریک فروم 
۶-۳۸-۲ نظریه ویلیام مکدوگال 
۷-۳۸-۲ نظریه هری استاک سالیوان 
۸-۳۸-۲ نظریه گلداشتاین 
۹-۳۸-۲ نظریه ویکتورفرنکل 
۱۰-۳۸-۲ نظریه اسکینر 
۳۹-۲ چارچوب نظری تحقیق 
۱-۳۹-۲مفهوم سلامت روانی در نظریه ی فروید 
۲-۳۹-۲ نظریه ی مزلو 
۱-۲-۳۹-۲ویژگی های افراد سالم از دیدگاه مزلو 
۳-۳۹-۲نظریه آلفرد آدلر 
۴-۳۹-۲ نظریه آلبرت الیس
۴۰-۲شادمانی و هنر شاد زیستن 
۴۱-۲گروه مثبت شادی 
۴۲-۲ دو گروه مخالف شادی عبارتند از 
۴۳-۲تعریف شادکامی و راهکارهای شاد زیستن 
۴۴-۲تاریخچه شادکامی 
۴۵-۲دیدگاه های نظری در مورد شادکامی 
۱-۴۵-۲ نظریه فیزیولوژیک 
۲-۴۵-۲ نظریه ارضاع آنی نیازها 
۲-۴۵-۲دیدگاه ویکتور فرانکل 
۴۶-۲ همبسته های شادمانی 
۴۷-۲ چهار صفت درونی شادمانی 
۴۸-۲ شادمانی در لحظه حال 
۴۹-۲ فواید شادمانی 
۵۰-۲ هشت راه مطمئن برای افزایش شادمانی 
۵۱-۲ ابعاد شادمانی 
۵۲-۲ پیدایش خوشبینی 
۵۳-۲ مدل شناختی – رفتاری فوردایس 
۵۴-۲ پیشینه تحقیق 
۱-۵۴-۲ تحقیقات داخلی 
۲-۵۴-۲ تحقیقات خارجی 
۵۵-۲ خلاصه و جمع بندی

فصل سوم: روش پژوهشی

۱-۳ مقدمه 
۲-۳روش انجام پژوهش 
۳-۳ طرح و مدل پژوهشی 
۴-۳جامعه آماری ۱۰۳
۵-۳ روش نمونه گیری 
۶-۳ نحوه اجرا 
۷-۳روش گردآوری اطلاعات 
۸-۳ ابزارگردآوری اطلاعات 
۹-۳ روش نمره گذاری
۱۰-۳ اعتبار و روایی 
۱۱-۳ روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها 
منابع و ماخذ:
منابع فارسی 
منابع لاتین 
جدول ( ۱-۲ ) مفهوم سازی عملیاتی سازه ابعاد سلامت روان شناختی و اجتماعی 
جدول (۱-۳) طرح پژوهش 
جدول (۲-۳) شیوه ی اجرا 
جدول (۳-۳) خرده مقیاس های پرسشنامه 

فهرست نمودارها:

نمودار ۱-۲بیماری روانی و سلامت روان .مدل حالت کامل کی یس و لوپز(۲۰۰۲ ،ص۵۰) ۴۶
نمودار (۱-۳) مفهومی تحقیق ۱۰۲

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x