استریلیزاسیون شیر ۱۹ س

استریلیزاسیون شیر ۱۹ س

استریلیزاسیون شیر ۱۹ س

استریلیزاسیون-شیر-19-سلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏موضوع :
‏ ‏استریلیزاسیون شیر
‏فراورده های شیر UHT
‏در حال حاضر ، فرایند استریلیز ایسیون شیر ، کافی کرم و خامه زده شده به روش UHT‏ ‏رو به توسعه ای دارد ، ولی مقادیر قابل توجهی از شیر و کافی کرم هنوز نیز به وسیله اتوکلاو استریل می شوند .
‏استریلیزاسیون به سه روش : یک مرحله ای ، دو مرحله ای و مداوم انجام پذیر است
‏. روش یک مرحله ای ، نوعی فرایند حرارتی غیر مداوم است که محصول بسته بندی شده در یک اتوکلاو با دمای ۱۱۰ تا ۱۲۰C‏ طی ۱۰ تا ۴۰ دقیقه استریل می شود . در روش دو مرحله ای محصول ابتدا تحت فرایند UHT‏ ‏( ۲ تا ۵ ثانیه در ۱۳۵ تا ۱۵۵C‏ ) قرار می گیرد و سپس به طریقه غیر اسپتیک در ظروفی چون بطری های شیشه ای پرشده ، آنگاه توسط یک اتوکلاو استریل می گردد . استریلیزاسیون مداوم ، با استفاده از اتوکلاو و یا فرایند
UHT‏ مجهز به پرکن اسپتیک انجام می شود .
‏استریلیزاسیون مداوم
‏دسترسی به اتوکلاو های استریلیزاسیون مداوم در بازار به به راحتی امکان پذیر است .
‏در اینجا ، تکنیک مداوم و مدرن استریلیزاسیون که امروزه غالبا به روش UHT‏ به همراه پرکن اسپتیک اطلاق می گردد ، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .
‏جنبه های میکروبی ، شیمیایی و فیزیکوشیمیایی فراورده اتریل شده از جمله مباحث مطرح در مورد استریلیزاسیون محصولات شیر می باشد . در این خصوص مرگ کلیه میکروارگانیسم ها و همگام با آن ، حداقل تغییرات حرارتی در محصول به عنوان ‏مهمترین هدف محسوب می شود . بنابراین ، فرایند ‏حرارتی مورد استفاده باید توان آن را داشته باشد که اکثر‏ اسپور های مقاوم به حرارت در فراورده های شیر و همچنین انواع بیماری زا (مثلا ، کلستریدیوم بوتولینوم ) را تحت هر شرایطی نابود کند ، ولی حداقل تغییرات شیمیایی را در محصول موجب شود .
‏عملیات حرارتی ممکن است تغییرات شیمیایی و فیزیکوشیمیایی قابل ملاحظه ای را پدیدار نماید که در نتیجه باعث کاهش پذیرش فراورده مورد نظر خواهد شد . به عنوان مثال ، محصول در حین استریلیزاسیون یک مرحله ای متحمل تغییراتی بدین شرح می شود : ایجاد طعم پخت یا کاراملی ، واکنش های قهوه ای شدن ، غالبا رسوب و کاهش
‏قابل توجه ارزش غذایی .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x