گزارش کاراموزی شهرداری خرمدره

گزارش کاراموزی شهرداری خرمدره

گزارش کاراموزی شهرداری خرمدره

گزارش کاراموزی شهرداری خرمدره

دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل ۵۸ کیلو بایت
تعداد صفحات ۴۵
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

گزارش کاراموزی شهرداری خرمدره در ۴۵ صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

– مقدمه

– پیش گفتار

– تاریخچه

– آشنایی با محل کارورزی

– شرح وظایف کارکنان

– ریاست

– معاونت

– امور مالی و کار پردازی

– روابط عمومی

– امور خدماتی

– امور دفتری

– شرح وظایف شهرداری خرمدره

– شناخت مصالح

– گچ

– سنگ

– آلومینیوم

– آجر

– ماسه

– نتیجه گیری

مقدمه :

شهرداری وظایف مختلف ر در راستای اهداف گسترش شهر را در کشور بر عهده دارد که از جمله می توان به مواردی اشاره کرد . اجرای برنامه ها و دستورالعمل های صادر شده در خصوص شهر و آبادانی و امکانات لازم برای پیشرفت سطح شهر و گسترش و زیبایی در سطح شهر – جمع آوری زباله – ساخت مکانهای تفریحی و ایجاد مکان های فرهنگی ، تحقیق و جمع آوری و اطلاعات مورد نیاز در زمینه ی سازندگی و گسترش و کشف روشهای جدید در مورد عملکرد آنها و اخذ شیوه های مناسب به منظور برنامه ریزی و اجرای برنامه ها ، انعکاس مناسب از سطح شهر . شهرداری را می توان یکی از سازمانهای فعال زیر نظر وزارت کشور دانست که برای گسترش زیبایی سطح شهر فعالیت می کند یکی از ارکان های مهم شهر محسوب می شود . شهرداری می تواند به نیرو بخشی و تحقیق و ارائه روشهای نوین در زمینه گسترش شهر کمک بسیاری داشته باشد .

پیش گفتار

شهرداری از نظر نمودار سازمانی و تقسیمات کاری ، همچون سایر اداره ای از واحدهای مختلفی تشکیل شده که می توان به ترتیب اولویت ها این گونه بیان نمود .

۱-شهردار( ریاست ) ۲- معاونت ۳- امور مالی و اداری ۴- امور کارگزینی ۵- امور دفتری ۶- روابط عمومی ۷- واحد مهندسی شهرداری ۸- واحد شهرسازی ۹- نگهبانی

شهرداری علاوه بر بخش های فوق از سایر بخش های دیگر نیز تاسیس شده از جمله می توان به آتشفشانی که زیر نظر شهرداری است و واحد موتوری شهرداری واحد اجرایت و واحد کنترل حمل و نقل شهری را نام برد .

تاریخچه :

شهرداری را می توان به عنوان یک واحد سازمانی قدیمی در سطح شهرستان خرم دره معرفی کرد که بعدها با استقرار فرمانداری در سطح شهرستان و نیاز بیشتر مردم از این و امر امکانات در اختیار این قسمت حیاتی شهر قرار گرفته شهرداری خرم دره در ۵ سال ۱۳۳۷ افتتاح گردید . تا فعالیتهای از قبیل فرهنگی ساخت و ساز و زیبایی شهرو آموزشی خود را در ارتقای اهداف تبین شده قرار دهد . شهرداری خرم دره با ۳۰ نفر از قبیل شهردار ، معاونت ، امور مالی ، واحد شهرسازی کار خود را آغاز کرده این واحد گسترش یافت و در این سال ها با ۱۶۰ نفر و افزایش واحد های مختلف بر اساس نیاز احساس سره فعالیت می کند.

آشنایی با محل کارورزی ( شرح وظایف کارکنان فنی و مهندسی شهرداری ۹ این قسمت دارای ۷ کارمند بوده که از ۳ مهندس و یک منشی و ۲ نفر بعنوان مسئول حمل و نقل در این قسمت مشغول به فعالیت بوده از این ۳ مهندس یکی به عنوان ناظر بر طرح های عمرانی مانند قیر ریزی و آسفالت ریزی . دیگری ناظرین بر باز سازی پیاده رو ها ساخت و ساز بر این گونه طرح ها می باشد و دیگری بر نظارت بر کارها این دو ناظر و تایید کار های این ناظر ها و تایید نقشه های ساختمانی و عمرانی این بخش را بر عهده دارند و نیز کلیه ی طرح ها مانند جدول کشی معابر عمومی مانند کوچه ها و خیابان ها و پل سازی خیابان ها و کوچه ها نظارت بر ساخت و ساز در سطح شهر و همچنین نظارت بر نقشه های ساختمانی منطبق با ساخت ریاست :

سیمان

تعریف ترکیباتی سیمان : از ترکیب طبیعی یا مصنوعی کربنات کلسیم یا آلومین و سیلیس بدست می آید و آهن و سایر عناصر به مقدار کم در آن وجود دارد .

تعریف ساده و کلی از سیمان : سیمان فراآورده ای است شیمیایی که در نتیجه ترکیب با آب می گیرد و سفت می شود ومحصول حاصله در مقابل آب و رطوبت مقاوم است .

سیمان یک واژه یونانی است و همانطوری که اشاره شده است اولین بار در جزیره پرتلند انگلستان کشف شد . و پس از پختن به رنگ خاکستری سنگهای صخره ها در آمد و در تمام جهان به نام پرتلن نام گرفت .

تاریخچه سیمان :

در جهان : سیمان در کشورهای صنعتی در اوایل قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفت .

در ایران : اولین کارخانه سیمان ، تولید روزانه ۱۰۰ تن در شهرری تهران احداث شد و در سال ۱۳۱۲ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۳۴ با افزایش واحدهای دیگر به این مجموعه ظرفیت این کارخانه به ۶۰۰ تن در روز رسید ولی به علت شروع عملیات ساختمان سازی و راه سازی در ایران این مقدار جوابگوی نیازهای کشور نبود و به تدریج در نقاط دیگر مملکت کارخانه های بزرگ سیمان از جمله تهران ، شمال ، مشهد ، فارس ، اورمیه و آبیک که تقریبا مقدار آنها به ۲۰ کارخانه می رسد . در حال حاضر تولید این کارخانه ها به بیش از بیست میلیون تن در سال می باشد که هنوز جوابگوی مصرف کشور نمی باشد و ما مجبور هستیم به واردات سیمان بپردازیم .

سیمان پرتلندی نوع چهارم :

این نوع سیمان در کمترین حرارت هیدراسیون سخت شده و بدین جهت در بتن ریزی های انبوه مانند سدها ایننوع سیمان مطرح می شود .

سیمان پرتلندی نوع پنجم :

این نوع سیمان زود سولفات بوده و در مقابل حمله سریع سولفات ها به خوبی مقاومت می کند . مصارف این نوع سیمان در ساختن اسکله ها و پایه های پل ها می باشد . علاوه بر این ۵ نوع سیمان که به وسیله ASTM تایید شده است عبارتند از : پرتلندی نوع ۱ A ، پرتلندی نوع ۲ A و پرتلندی نوع ۳ A که مشخصات آنها مانند سیمان پرتلندی اول ، دوم و سوم می باشد با این تفاوت این سیمان ها داری مواد افزودنی هوا هستند .

سایر انواع سیمان پرتلندی :

· سیمان پرتلندی ممتاز : این سیمان کاملاً شبیه سیمان پرتلندی معمولی است فقط با دقت بیشتری به عمل می اید تا درصد مواد بصورت استاندارد باشد .
· سیمان زود گیر : سیمانی که دارای سه کلسیم سیلیکات بالایی است در حدود ۵۹ درصد و مقاومت این سیمان در بتن ریزی به صورت تقریبی ۲۸ روزه = ۷ روزه یعنی مقاومت بتن ۷ روزه مساوی مقاومت ۲۸ روزه سیمان معمولی می باشد .
· سیمان زودگیر یا ضد سولفات یا نوع پنجم : اگر به مقدار C3A موجود در کلینکر به حدود ۳ تا ۵ درصد تغییر یابد سیمان حاصله می تواند در مقابل حمله شدید سولفات ها مقاومت نماید . برای بدست آوردن این مقدار C3A باید در خوراک اولیه کوره از مقدار o3 2 AL کاسته و به مقدار Fe2o3 اضافه نمود .
· سیمان هوا زا : از ابتدای مصرف بتن و ایجاد سازه های بتنی همیشه در آزمایشگاه ها در صدد پیدا کردن راهی بوده اند مه بتوانند در هوای زیر صفر درجه بتن ریزی را ادامه بدهند و از یخ زدن بتن و ر نتیجه متلاشی شدن آن هراسی نداشته باشند . با توجه به این که همیشه همراه بتن مقداری حباب های ریز هوا وارد قالب می شوند و این حباب های هوا همیشه در مجاورت آب واقع شده و از آب پر می شوند و در نتیجه اتصال این فضاها به یکدیگر فضای بزرگتری از آب در داخل بتن تشکیل می شوند که در اثر یخ بندان ازدیاد حجم پیدا کرده و موجب متلاشی شدن بتن می شوند برای رفع اشکال به سیمان هوا زا مواد مانند رزین مصنوعی و یا طبیعی و روغن های نباتی و اسیدهای چرب اضافه می نمایند . این واد که در بتن مصنوعی ایجاد حباب هایی می نمایند که اندازه آن در حدود ۳/۰میلیمتر بوده و بجای دانه های ماسه در بتن عمل می نماید . وجود این حباب ها باعث بیرون راندن هوای اضافه در بتن شده و خود این حباب ها به همدیگر متصل نمی شوند و هرکدام بطور مستقل عمل می نمایند . در نتیجه آزمایشات به عمل آمده معلوم شد که این گونه بتن در مقابل یخ زدگی و ذوب یخ مکرر دارای مقاومت بیشتری می باشند .
· سیمان های رنگی : گاهی اتفاق می افتد که در ساختمان سازی مخصوصا در نم سازی یا فرش کف احتیاج به سیمانی می باشد که کاربری آن مورد نظر نبوده بلکه زیبایی آن مورد نظر است مثلا در موزاییک سازی و یا سیمان کاری نما ساختمان . در سیمان های رنگی سیمان سفید اهمیت ویژه ای دارد که برای ساختن اکسیدهای آهن را از مواد اولیه ان جدا می کنند . حرارت پخت سیمان سفید بالاتر از سیمان معمولی است که مواد اولیه متشکله آن عبارتند : Cao 66 درصد و ۲ Sio 24 درصد و o3 2 AL6 درصد و برای تهیه سیمان های رنگی به ۲۰ درصد از وزن سیمان مواد رنگی اضافه می کنند . مثلا به سیمان سبز اکسید کروم و به سیمان قرمز اکسید آهن اضافه می کنند .

انواع سنگ گچ :

ماده اولیه : ماده اولیه سولفات آب دار کلسیم است . که در طبیعت بصورت مختلف وجود دارد .

۱-سنگ گچ خالص

۲-سنگ گچ بلوری

۳-سنگ گچ بی رنگ

مراحل و روشهای تولید گچ های ساختمانی

۱-استخراج سنگ گچ

۲-حمل سنگ گچ

۳- شکستن و خرد کردن سنگ گچ

۴- پختن و آسیاب سنگ گچ

مراحل گچ پزی

الف ) چنانچه سنگ گچ در دما ۱۰۷ تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد پخته شود گچی به دست می آید که گرد آن با ترکیب با آب سریعا می گیرد و به آن مدل می گویند .

ب) در صورتیکه سنگ گچ در گرمای ۱۶ تا ۱۸۰ درجه پخته شود گچ با نیم مولکول آب به دست می آید که گرد آن با آب سریعا می گوید که به آ ن گچ گچ ساختمانی می گویند .

ج) چنانچه سنگ گچ در دمای ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد پخته شود گچ ساختمانی با ۳/۰ مولکول آب به دست می آید که میل ترکیبی آن با آب زیاد می شود ولی از گچ ساختمانی نوع ( ب ) دیرتر می گیرد و به آن گچ اندوه می گویند .

اگر سنگ گچ در دمای ۳۰۰ تا ۳۲۰ درجه سانتیگراد پخته شود تمام آب شیمیایی آن از بین کی رود اصطلاحاً به آن گچ ، گچ سوخته می گویند .

کوره های گچ پز :

الف ) کوره چاهی ایران زمین

سنگ گچ در این نوع کوره ها می چینند و زیر آن را آتش می کنند تا سنگ گچ پخته شود .

ب) کوره های تاوه ای

گرد سنگ گچ را به کوره هایی به شکل تاوه ای وارد می کنند و به تاوه گرما می دهند تا گرد سنگ گچ به صورت یکنواخت پخته شود .

ج)کوره های گردنده : در این روش پخت سنگ را خرد و آسیاب کرده و در کوره های گردنده می ریزند و پیوسته فولادی کوره را حرارت می دهند برای عمل پخت توسط یک تولید کننده هوای گرم تامین می شود .

انواع ملاتهای گچی :

ملات گچ : از پاشیدن گرد گچ در آب و هم زدن آن ملات گچ ساخته می شود .

ملات گچ و خاک : برای کند گیر کردن ملات گچ و صرفه جویی از خاک رس استفاده می کنند و در این ملات گچ و خاک را به صورت نسبتهای مساوی با هم مخلوط می کنند . ملات

گچ و ماسه :

در مناطقی که خاک رس پیدا نمی شود از ماسه های ریز دانه به جای خاک رس استفاده می کنند . برای کند گیر کردن ملات گچ از نمک خوردن با افزودن ۲% نک خوردن به ملات آنرا کند گیر می کنند و آغاز گرفتنش را به سه دقیقه افزایش می دهند .

سنگ

از قدیمی ترین مصالحی که انسان در ساخت ابنیه و بخصوص خانه سازی مورد استفاده قرار داده است « سنگ طبیعی » است .

تعریف سنگ

سنگ ماده ای است بادوام ونسبتا ارزان و با کیفیت و ویژگی های گوناگون که از دیرباز نقش مهمی در ساخت ابنیه و اقتصاد کشور ما و بخصوص در مناطق روستایی ایفا می کرده است . امروزه علاوه بر کاربرد فراوان آن در راه سازی ، پلسازی ، دیوار سازی و تولید مصالح شکسته در خانه سازی نی

گسترده استفاده می شود .

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x