گزارش کارآموزی حسابداری مخابرات

گزارش کارآموزی حسابداری مخابرات

گزارش کارآموزی حسابداری مخابرات

گزارش-کارآموزی-حسابداری-مخابراتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏چکیده
‏آنچه در این پروژه کارآموزی آمده دربردارنده موضوعات زیر می باشد که هرکدام به طور خلاصه به شرح زیر است امور مالی اداره مخابرات شامل سه اداره می باشد.
‏الف- اداره پرداخت ها : رویدادهایی که در اداره مخابرات اتفاق می افتد در نهایت به قسمت اداره پرداخت ها منتقل می گردد تا وجه آن پرداخت شود .
‏ب- اداره دریافت ها : که با باجه ها و مخابرات های شهرستان در ارتباط است که از مهمترین وظایف‏ آ‏ن : وصولی ها ، صدوری یا سمت
‏درآمد در موقع قبض گیری ، تهاتر تلفن های ثابت ، استرداد تلفن های ثابت می باشد.
‏ج- اداره تمرکز حساب که شامل واحد اصلاح و بستن حساب ‏، واحد ترازنامه ، واحد بایگانی ‏واحد خسارت می باشد که وظایف هر کدام به طور خلاصه به صورت زیر می باشد.
‏وظایف واحد اصلاح و بستن حسابها
‏۱- عملکرد جاری شهرستان ها
‏۲- کنترل حساب های فیمابین
‏۳- استعلام صورت وضعیت
‏۴- باجه ها و دفاتر خدمات ارتباطی
‏وظایف واحد ترازنامه : تهیه صورت های مالی میان دوره ای و در پایان گروه
‏وظایف واحد بایگانی : یک نسخه از اسناد مالی در این واحد نگهداری می شود
‏وظایف واحد خسارت : اگر به پیمانکاران به اموال خسارت وارد کنند ، نامه افراد خسارت دیده در این بخش نگهداری می شود تا از مبلغ صورت وضعیت کسر گردد.
‏مقدمه:
‏اگر به تاریخ بنگریم و زندگ‏ی‏ جوامع انسان‏ی‏ را مطالعه کنیم نیک م‏ی‏ بینیم یک‏ی‏ از مهمترین فرازها‏ی‏ زندگ‏ی‏ بشر‏ی‏ موضوع ارتباط و چگونگ‏ی‏ ایجاد آن بوده است این موضوع برا‏ی‏ مردم جوامع به ویژه حاکمان و دولت ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده است در گذشته پیام از طریق پیک ها‏ی‏ تیزرو و نوشتن در الواح ، مبادله م‏ی‏ شد و یا در زمانهای دورتر که پیام به صورت فور‏ی‏ بود با آتش افروختن درکوره ویاازراه انداختن دود در روز روشن و دمیدن در شیپورهای بزرگ با دیگر طایفه ها و قبائل همسایه ارتباط بر قرار می کردند این ها همه حکایت از اهمیت وجود ارتباط و اطلاع رسانی دارد که به عنوان یکی از جمله نیازها
‏۲
‏ی‏ اساس‏ی‏ جوامع انسان‏ی‏ به شمار می رود بشر چون نیاز داشته که بتواند پیام را به موقع ارسال نماید همیشه در تلاش بوده است تا بتواند ابزار و تجهیزات پیام رسان‏ی‏ راتوسعه و تکمیل نماید تا روش برقراری ارتباط و پیام رسان‏ی‏ آسانتر و راحت تر شوداین است که روز به روز توانست در جهت نیل به خواسته اش که همانا پیشرفت در ابزارها‏ی‏ ارتباطات و اطلاع رسان‏ی‏ بود تندتر حرکت کند تا اینکه توانست ابزارها‏ی‏ نوین را جایگزین وسایل قبل‏ی‏ خود نماید.
‏امروزه شاهد این تحولات چشمگیر و حیرت آور ارتباطات مخابرات‏ی‏ در جوامع جهان‏ی‏ هستیم وجود ارتباطات اینترنت ، ماهواره و بسیار‏ی‏ از امکانات مدرن مخابرات‏ی‏ همه از پیشرفت ها‏ی‏ تکنولوژ‏ی‏ و فن آوریها‏ی‏ مخابرات‏ی‏ خبر م‏ی‏ دهند.
‏در تهیه این پروژه سعی براین است که هنر جویان عزیز با مطالعه آن بتوانند با مخابرات استان ‏تهران‏ و نحوه عملیات حسابداری آن و همچنین وظایف قسمت های مختلف مالی این شرکت اشنا شوند. ‏

‏۳
‏فصل اول‏ :
‏( آشنایی کلی با مکان کارآموزی )
‏بخش اول :
‏کلیات
‏۴
‏تعریف مخابرات
‏ مقصود از مخابرات، انتقال و ارسال علائم و نوشته ها و تصاویر و صداها و هر گونه اطلاعات دیگر به وسیله سیم یا بی سیم ویا نور ویا هر رویه الکترو مغناطیسی می باشد.
‏تاریخچه مخابرات ایران
‏ وزارت پست و تلگراف و تلفن یکی از سازمانها ی بسیارگسترده خدماتی ، فنی و تحقیقاتی و تولیدی دولت ایران است که از ادغام وزارت پست ،وزارت تلگراف و شرکت تلفن ایران به وجودامده است. این وزارتخانه با بهره گیری از نیروی دست و اندیشه هزار متخصص، کارشناس ، مهندس ، کارمند و کارگر با استفاده از دستگاه های پیچیده مکانیکی ، الکتریکی و الکترونیکی، وظایف بسیار مهم و حساسی را در قالب سازمان و تشکیلات منظم ، در جهت رسیدن به هدف های کمی و کیفی بر عهده دارد.
‏ وزارت تلگراف در سال ۱۲۵۵ خورشیدی تاسیس شد ونخستین وزیر آن علی قلی خان هدایت ملقب به مخبر الدوله بود و وزارت پست در زمان نا صر الدین شاه به سال ۱۲۵۸ خورشیدی تاسیس و مسئولیت آن به امین الملک سپرده شد . سی یال بعد در سال ۱۲۸۸ وزارت پست با وزارت تلگراف یکی شد.
‏ شرکت تلفن ایران در سال ۱۲۸۴ خورشیدی تاسیس شد و تا سال ۱۳۰۸ با سرمایه و مدیریت شرکت خصوصی اداره می شد و وزارت فواید عامد بر آن نظارت داشت . در این سال امور تلفن به موجب تصویب نامه هیات وزیران به وزارت پست وتلگراف

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x