گزارش کارآموزی بررسی بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو

گزارش کارآموزی بررسی بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو

گزارش کارآموزی بررسی بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو

گزارش کارآموزی بررسی بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو

دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل ۷۰ کیلو بایت
تعداد صفحات ۵۸
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

گزارش کارآموزی بررسی بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو در ۵۸ صفحه ورد قابل ویرایش

مقدمه

علم و دانش را پایانی نیست وهرکه فکر کند که به مرحله ای رسیده است که نیازی به یادگیری وکسب دانش ندارد سخت دراشتباه است واگر کسی این طور فکر کند راه پشرفت ورسیدن به مدارج بالاتر وکشف حقائق این جهان هستی را بر خود مسدود می کند.

درجهان پیشرفته امروز دیگر نمیتوان با سطح معلوماتی اندک یک انسان موفق بود وباید هرروزوهر ساعت دنبال آموختن یک چیز جد ید بودتا بتوان با تکنولوزی و یپشرفت جهان همراه شد که این امر دو نتیجه را در بر دارد یکی موفقیت انسان رزندگی وکار ودیگری که بسیار مهم است پشرفت کشور از لحاظ تکنولوزی و علمی ورفع نیاز کشور به محصولات خارجی وخودکفائی هر چه بیشتر که این باعث میشود اقتصاد کشور دیگر نیازی به فروش نفت نداشته باشدواز تک محصولی بودن که زیان عمده ای به اقتصاد کشور می زند خارج شود .

تاریخچه تأسیس ایران خودرو :

شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس کارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۴۱ با سرمایه تولید یکصد میلیون ریال و تعداد یک هزار سهم یکهزار ریالی به ثبت رسید.در سال ۱۳۴۱ عملاً فعالیّت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد.

ایران خودرو از اولین شرکتهایی بود که قانون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی را به نحو کامل اجرا کرد و ۴۹ درصد سهام آن به کارکنان و مردم واگذار شد.

براساس اعلام سازمان مالی در مرداد ماه سال ۱۳۷۲ سرمایه شرکت بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال و تعداد سهام ۵۷ میلیارد سهم بوده است و کل سهام متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است.

ساخت سواری :

براساس پروانه مورخ ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۴۴ وزارت اقتصاد (صنایع و معادن) به کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال (ایران خودرو فعلی) اجاره داده شد.در مورد ساخت اتوبوس پیکان اقدام کند.

اجازه تأسیس کارخانه ساخت اتومبیل سواری از نوع چهار سیلندر در تارخ ۲۰/۶/۱۳۵۶ به این شرکت داده شد.شرکت فوق سپس براساس قراردادی با کارخانه Lotus انگلستان وابسته به گستره گرایسلر موفق به دریافت مجوز مونتاژ نوعی اتومبیل « هیلمن هانتر » و ساخت آن در ایران به نام پیکان شد.

اولین اتومیبل در سال ۱۳۴۶ ساخته شد.پیکان بود که در دو مدل « دولوکس » و « کارلوکس » به بازار عرضه می شد.در این سال وانت پیکان و تاکسی هم به آن اضافه شد.در سال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شش مدل پیکان تولید می شد : مولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک.

پس از تعطیلی خطوط تولیدی شرکت تالبوت و لغو قرارداد بین آنان برای تأمین قطعات قوای محرکه که در سال ۱۳۶۴ استمرار تولید پیکان در داخل کشور در دستور کار قرار گرفت.

با تولید پیکان ۱۶۰۰ عملکرد پیکان بهبود یافت و در مصرف سوخت آن به میزان ۳۰ درصد کاسته شد و قدرت خودرو نیز به میزان تقریبی ۲۰ درصد افزایش یافت: خط تولید پیکان ۱۶۰۰ در تاریخ ۱۳/۹/۱۳۶۹ توسط ریاست جمهوری کشورمان افتتاح شد.

با توجه به قدمت طراحی بدنه پیکان و خارج از رده بودن تکنولوژی ساخت آن و نیاز شدید به سرمایه گذاری مجدد برای قالب های بدنه و تجهیزات مورد نیاز، ایران خودرو تصمیم گرفت از سال ۱۳۶۸ « پژو ۴۰۵ » را در مدل های GLX GL تولید کند.

این خودرو در سال ۱۹۸۷ میلادی با مدرنترین تکنولوژی آن زمان به عنوان جدیدترین مدل توسط پژو به بازار عرضه شد و در سال ۱۹۸۸ میلادی به عنوان جدیدترین و بهترین اتومبیل سال اروپا و همچنین به عنوان اتومبیل وارداتی به آمریکا انتخاب شد.

حط جدید تولید پژو ۴۰۵ نیز در تاریخ ۱۳/۹/۱۳۶۹ توسط رئیس جمهور افتتاح شد.در ادامه مطالعات لازم برای توسعه ساخت داخل ایران خودرو اقدام به خرید بخشی از ماشین آلات تولیدی شرکت تالبوت کرد تا پس از بازسازی و راه اندازی از آنها برای آموزش تکنولوژی نیروی انسانی، ارتقاء و تعمیق تکنولوژی خودروسازی و فعالیت فنی مهندسی مربوطه در کارخانه های ایرانی تولید قطعات یدکی قوای محرکه پیکان های موجود و تولید قطعات یدکی خودروهای آتی استفاده کند.

ساخت مینی بوس :

در سال ۱۳۴۴ ساخت و تولید مینی بوس مدل ۳۰۹ و کرمر در مجتمع شمال شرکت آغاز شد با به بازار آمدن مدل مینی بوس ۳۰۹ مرسدس بنز در اروپا در سال ۱۳۴۷.ایران ناسیونال (ایران خودرو فعلی) تولید مدل قدیمی مینی بوس را تعطیل و مدل ۵۰۴ جدید را به بازار عرضه کرد.

محصول جدید این کارخانه به نام مینی بوس ۳۰۹ سقف بلند تحت عنوان « سینما سیار » طراحی در تاریخ ۳۰/۶/۱۳۶۹ راه اندازی و اولین نمونه آن تولید شد.

محصول جدید کارخانه مینی بوس سازی به نام « کاروان پاک » به منظور ارائه در هجدهمین نمایشگاه بین المللی تهران با استفاده از موتور و شاسی مینی بوس ۵۰۸ سقف بلند و در تاریخ ۱۶/۶ ۱۳۷۱ اولین نمونه آن تولید شد.

ساخت اتوبوس :

تولید اتوبوس در این کارخانه، از سال ۱۳۴۲ با ساخت اتوبوس مدل بنز، تحت لیسانس بنز آلمان آغاز شد.در سال ۱۳۴۹ با بهره برداری از خط جدید اتوبوس های مدل ۳۰۲ مرسدس بنز ظرفیت تولید به ۶ دستگاه در روز افزایش یافت.

به منظور نوسازی کارخانه اتوبوس سازی و بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و برای افزایش کیفیت و تعداد اتوبوس با استانداردهای جدید از سال ۱۳۶۱ پروژه افزایش تعداد اتوبوس زیر نظر سازمان مهندسی ایران خودرو در سالنی به مساحت ۴۸۰۰۰ متر مربع آغاز و سپس کارخانه با نظارت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه یافت.

به علت قدیمی بودن اتوبوس های شهری تولید شده مطالعه و تحقیق اتوبوس شهری جدید از سال ۱۳۶۷ با همکاری مرسدس بنز شروع شد و در نتیجه در نیمه دوم سال ۱۳۶۸، پس از یک و نیم سال مطالعه اولین نمونه آن در معرض دید نمایشگاهی قرار گرفت.

کارخانه موتورسازی :

کارخانه موتور سازی شرکت ایران خودرو با هدف ساخت موتور و سایر قطعات چدنی و مونتاژ موتور ۱۷۲۵ ۱۶۰۰ دو کاربراتور با سرعت ۲۵۹.۷ مترمربع به دو قسمت ماشین شاپ و مونتاژ موتور به سال ۱۳۵۰ تأسیس شد.

تولید قطعات شش گانه موتور پیکان ۱۶۰۰ در کارخانه ریخته گری و تراشکاری این قطعات و مونتاژ آنها به همراه سایر قطعات در کارخانه ماشین شاپ در مهرماه سال ۱۳۵۳ افتتاح و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت مشابه تولید ادامه داشت.از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷ عمده فعالیت ها را تولید قطعات دفاعی تشکیل می داد.

در اوایل سال ۱۳۷۰ برنامه چهارساله مجتمع موتورسازی در زمینه ساخت موتور پیکان ۱۶۰۰ به تصویب رسید و زمینه های اجرایی آن فراهم شد.

پس در تعطیلی شرکت تالبوت، به علت عدم تأمین قطعات لازم خط مونتاژ این کارخانه در سال ۱۳۶۹ متوقف شد.پس از توقف خط، برنامه کوتاه مدت به اجرا درآمد.براساس این برنامه عمده فعالیت ها برتولید قطعات ششگانه چدنی قرار گرفت.

پس از انجام مطالعات فنی و اقتصادی در زمینه امکان پذیر نمودن خط مونتاژ موتور پیکان برای مونتاژ موتور پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۷۲ یک خط مونتاژ مکانیزه : در کارخانه موتور سازی ایجاد شد.با این تجهیزات میزان خروج خط مونتاژ به تعداد ۷۷ دستگاه موتور ۴۰۵ در یک شیفت ۱۲ ساعته همزمان با مونتاژ ۱۴۰ دستگاه ۱۶۰۰ افزایش یافت.

کارخانه لوازم تکمیلی و تزئینی :

این کارخانه به نام کارخانه صندلی سازی در سال ۱۳۴۲ شروع به فعالیت کرد.این کارخانه پس از تأسیس شرکت با خرید قیچی های برقی آلمانی در سال ۱۳۵۴ با هدف تولید قطعات برش و پرس، خمی شاسی و بدنه سواری پیکان، مینی بوس، اتوبوس فعالیت خود را آغاز کرد.پرس های کوچک پس از قیچی ها و نوارهای برقی نصب و راه اندازه شد.با ورود قالبهای بدنه خودرو، نصب پرس که از سال های ۴۶-۱۳۴۵ شروع شده بود سرعت بیشتری به خود گرفت.

در سال ۱۳۵۵ سالن جدیدی با پرس های مکانیکی سنگین و آلمانی و انگلیسی راه اندازه شد.در حال حاضر کارخانه پرس و برش با حدود صدهزار مترمربع مساحت در شمال شرکت ایران خودرو با بیش از ۸۰ دستگاه پرس ده تن ۱۶۰۰ تن در انواع هیدرولیکی، مکانیکی، یک پایه، دو پایه، یک عمله و دو عمله و ۶۰ دستگاه انواع قیچی، خم کن، نورد و چکش، به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای پرس کاری در ایران مشغول فعالیت است.

کلیه قطعات اسکلت سواری، مینی بوس و اتوبوس توسط دو هزار قالب در این کارخانه تولید می شد و هفتاد درصد این قالب ها ساخت آلمان و بقیه در کارخانه قالب وجیک سازی ساخته شده است.وزن بعضی از این قالب ها به ۳۰ تن می رسد.

این کارخانه قادر است روزی ۲۰۰ تن ورق را به صورت قطعه آماده تحویل نماید.ورق های مورد استفاده از ژاپن، آلمان به شکل کوئل و شیت خریداری شده و در قسمت کوئل بری به صورت طولی و عرضی بریده می شود.

کارخانه برش و پرس شامل واحدهای تولید، تعمیرات نگهداری، مهندسی، خدمات و پشتیبانی برنامه ریزی و کنترل کیفیت است.

پژو ۴۰۵ ایران بهترین اتومبیل تولیدی در خاورمیانه :

یکی از موفق ترین اتومبیل های کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب شد.اتومبیل پژو ۴۰۵ می باشد.

طراحی جالب آیرودینامیک، شاسی، دینامیک خوب در رابطه با موتورهای ارائه شده هر کلاس و تجهیزاتی مانند فن بخاری یا کولر، شیشه های بزرگ و از میان برداشتن نقطه کور برای سرنشینان از جمله مزایای این اتومبیل می باشد.

سیستم فنربندی عقب خوابیده و در زیر اتاق قرار گرفته و از این نقطه نظر فشای صندوق عقب به حداکثر فضای مفید تبدیل گشته است.سیستم فنربندی عقب خوابیده و از زیر اتاق قرار گرفته و از این نقطه نظر فضای صندوق عقب به حداکثر فضای مفید تبدیل شده است.به خصوص دستیابی به لاستیک یدک به وسیله پیچی که در عقب صندوق قرار گرفته سبب می شود در صورتی که صندوق عقب مملو از وسایل سفر باشد.به راحتی لاستیک یدک را از زیر اتومبیل بکار گرفت.

لاستیک معیوب را که احتمالاً کثیف همه است بدون ورود به صندوق عقب در زیر صندوق جای زن در سال ۱۹۹۵ پژو با موتورهای تکنولوژی بالا و راندمان خوب به بازار عرضه می شود.از جمله موتور ۱۰۸ سیلندری با قدرت ۱۰۱ اسب بخار و تورک ۱۵۳ نیوتن متر.موتور ۲ تیری است و تورک ۱۷۶ نیوتن متر که همگی مدل های نامبرده به صورت دو سوپاپ برای هر سیلندر می باشد.

پژو ۴۰۵ ایران در دو مدل GL GLX به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیل های مونتاژ شده در ایران است.

فضای مناسب در کلاس خودرو و فاصله زیان دو اکسل جلو عقب و فاصله زیان استقرار چرخ های جلو و عقب از سبب گشته که یک اتومبیل مناسب راحت را برای مسافت های طولانی و همچنین آرامش و اطمینان را برای سرنشینان به ارمغان آورد داشبورد پژو ۴۰۵ ایران مجهز به صفحه نمایش گر در کوتاهترین زمان اطلاعات لازم در زمینه نحوه عملکرد بخش های مختلف اتومبیل را از طریق علائم کنترلی لامپها در اختیار راننده قرار داده است.

بدنه پژو ۴۰۵ ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آیرودینامیکی و با ضریب ۳۱ % در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی داشته و علارقم قدرت جذب، مصرف آن در شهر در حدود ۱۰ در یک صد کیلومتر مسافت می باشد.

حداکثر سرعت پژو ۴۰۵ ایران ۱۷۰ کیلومتر در ساعت بوده و این اتومبیل می تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در زمان ۱۲ ثانیه پیماید.

Transfer Station in the ED line PH 05

در این قسمت اولین لایه رنگ را بر روی بدنه نقش می گیرد البته نه بوسیله پاشش بلکه به روش الکتریکی.رنگ در مخزنی با حجم اصطلاحاً حوش رنگ گفته می شود.رنگ آمیزی به روش دیپوزیشن با الکتروکوتیگ Electro Coating انجام می شود.اکثر امولسیون ها از یک فاز که با بارهای منفی در آن پخش شده است تشکیل یافته اند که اغلب بوسیله یک کلوئید محلول در اب پایدار می گردند.اگر دو الکترود در یک امولسیون فرو برده شود و تحت تأثیر یک اختلاف پتانسیل قرار گیرند، بارهای منفی پخش شده به طرف آند که دارای بار خنثی است کوچ می کنند (این عمل به نام الکتروفورز شناخته شده است) و ته نشینی یا تجمع بارهای هم نوع به وجود می آید.این عمل به دو روش، آندیک و روش کاتدیک صورت می گیرد.

TA: تعدادی از رزین ها شامل رزینهای آلکید، اپوکسی استرها و غیره در صورتی می توانند به رزین های محلول در آب تبدیل شوند که گروههای کربوکسیل به داخل آنها وارد شوند وسپس توسط آمونیاک یا بازهای دگیر خنثی می شوند.در محلول آبی رقیق رزین های محلول در آب یونیزه گردیده و تولید تعداد زیادی آنیون کمیپلکسهای رزین (که بوسیله R مشخص می گردد) و کاتیون آمونیوم می نماید.

هنگامی که الکترودها در داخل محلول فرو برده می شود و تحت تأثیر یک اختلاف پتانسیل قرار می گیرند، الکتروفورز صورت می گیرد آنیونها به سمت آند می روند.

این مرحله تجزیه آب که تولید یونهای هیدروژن و گاز اکسیژن می کند.

مرحله دوم خنثی شدن آنیونها که توسط یون هیدروژن صورت می گیرد :

ته نشینی به شکل اسفنجی رزین بوسیله پدیده الکترو اسمزی محکم و سفت می گردد و به صورت پوششی بر روی شیء قابل رنگ آمیزی نمایان می شود.تعدادی از آندهای فلزی هنگام عمل حل می گردند و تولید کاتیونهای می کند که با آنیونهای رزینی واکنش انجام می دهد.یک آند فولادی تحت تولید یونهای فرو (Fe++) می نماید که این یون ها با آنیونهای رزینی وارد واکنش شده و ماده رنگینی تولید می نماید.

پیدایش این محصول باعث بدرنگ شدن پوششهای سفید می گردد.فولاد فسفاته شده و فولاد پوششدار شده توسط روی سبب بدرنگ شدن پوشش نمی شوند.فولاد فسفاته شده تولید یون نمی نمایند.رزین های محلول در آب بوسیله روش های معمولی رنگدانه دار می گردند در روش دیپوزیشن این مطلب مهم است که آنیون رزین و پیگمنت باید با یک سرعت کوچ کنن تا اینکه فیلم رنگ بر روی شیء رنگ شونده به وجود آید در این روش آب یونیزه شده به عنوان حلال مورد استفاده است شیء رنگ شونده آند ومخزن کاتد می باشد.خنثی سازی بار رنگدانه و رزین در آند ایجاد یک پوشش اسفنجی شکل که کحتوی مقدار قابل ملاحظه ای آب است می نماید به وسیله روش اسمزی آب از پوشش به طرف خارج و در مسیر کاتد حرکت می کند و در نتیجه پوشش محکم و سخت می شود.عمل قرار گیری فیلم رنگ تا زمانی صورت می گیرد که خاصیت عایق سازی رنگ از ایجاد واکنش بیشتر در آند جلوگیری کند به این ترتیب لبه های تیز و گوشه ها با یک ضخامت معمولاً ۰.۸ – 1 میلی متر به طور یکسان با سطوح دیگر پوشش دار می گردند.

CED : در این روش که کاتدیک نام دارد شیء رنگ شونده کاتد را تشکیل می دهد ونیاز به حمام محلولی دارد فنه محتوی کاتیون های رزینی یا یک پلیمر پخش شده پایدار با یک فعال کننده سطحی کاتیونی دارد.که از رزین هایی که دارای گروه های بازی هستند مشفق شده اند که از طریق خنثی سازی توسط اسید محلول در اب شده اند.این ترکیبات ممکن است ترکیبات آمینو یا آمونیوم چهارتایی باشند.واکنش هایی که طی عملیات در کاتد صورت می گیرد به شرح زیر است :

الکترولیز آب که یون های هیدروکسیل و گاز هیدروژن تولید می نماید.

خنثی سازی بار کاتیون (یا فعال کننده کاتیونیک) که توسط یونهای هیدروکسیل صورت می گیرد.

مزیت هایی که آستر کردن قطعات فولادی به روش الکترو دیپوزیشن نسبت به سایر روش ها دارد:

۱- لبه های تیز و قسمت های داخلی بدنه قابل رنگ آمیزی به خوبی پوشش دار می گردد.

۲- ضخامت فیلم پوشش رنگ را می توان در مقایسه با روش های دیگر رنگ آمیزی به طور دقیق کنترل کرد.

۳- ضایعات و اتلاف رنگ به حداقل خود می رسد.

۴- نیازی به حلال های سمی و قابل اشتعال نیست.

۵- برای استفاده در خطوط اتوماتیک و پیوسته مناسب است.

در سالن رنگ ۱ روش آندیک و در سالن ۲ روش کاتدیک اعمال می شود.

پس از خروج بدنه ها از کابین خنک و قرارگیری در خط حوض رنگ توسط دستگاه مکنده کف بدنه را تمیز می کنند تا ذرات خارجی موجود در کف را از بین ببرند سپس دو قلاب اتصال برق جلوی بدنه نصب می شود تا هنگامیکه بدنه وارد حوض می شود جریان برق در آن برقرار شود.بعد از اتصال قلاب ها بدنه به صورت هوایی به جلو هدایت می شود تا وارد حوض رنگ شود به محض ورود بدنه جریان الکتریکی برقرار می گردد در روش آندیک بدنه قطب آند را تشکیل می دهد و بدنه حوض قطب کاتد و رنگی که در حوض قرار دارد نقش الکترولیت را دارد ۸۰ تا ۸۵ درصد رنگ را آب یونیزه و ۱۴ تا ۱۷ درصد آن رنگ است جنس رنگ الکتروفورز برپایه پلی بوتادی آن و جنس پیگمان کرومات استرنسیم به همراه دی استون الکل می باشد.درجه حرارت رنگ بوده و زمان ماندگاری بدنه در حوض رنگ ۱۲۰ – 180 ثانیه می باشد.

همانطور که گفته شد رنگ در این مخزن با آب همراه می شود و از آنجائیکه رنگ اصلی که در بشکه های ۲۲۰ لیتری قرار دارد در آب نا محلول است.رنگ را داخل میکسر ریخته وبرای اینکه بصورت محلول در آب دربیاید و هم چنین PH مورد نظر حاصل شود به رنگ پایه محلول آمونیاک اضافه کرده و برای انحلال و رقیق کردن آن به محلول فوق ایزوپروپانول که نوعی الکل صنعتی می شود.PH رنگ الکتروفورز می بایست بر روی ۶.۸ – 7.2 تنظم گردد.از آنجا که حلال (ایزوپروپانل) فرار است و هنگام شستشو بدنه ها قسمتی از آن هدر رود، در نتیجه هر چند وقت یکبار به رنگ اضافه شده تا کمبود آن جبران شود.در رنگ الکتروفورز علاوه بر خود رنگ افزودنی هایی (Additive) اضافه می شوند که هر یک نقش مهمی را دارا هستند.

ادیتیو [ A ]، محلول آمونیاک برای حلالیت رنگ در آب و تنظیم PH رنگ

ادیتیو [ B ]، ایزوپروپانل که یک الکل صنعتی بوده و برای رقیق کردن رنگ و یکنواخت شدن فیلم رنگ استفاده می شود.

ادیتیو [ C ]، نوعی اسید چرب است که برای چند منظور به کار می رود.چنانچه مقدار رزین کم و یا سطح رنگ زبر باشد برای یکنواخت کردن سطح از آن استفاده می شود.و یا وقتی که افزایش ضخامت رنگ بدون تغییر در ولتاژ مدنظر باشد.البته استفاده بیش از حد آن موجب خاصیت چسبندگی در فیلم رنگ شده و امکان اثر Water mark را در سطح رنگ ایجاد می کند.

ادیتیو [ D ]، دی اتانول آمین یک نوع آمین سه ظرفیتی است نقش اصلی آن تثبیت کردن ولتاژ است.و باعث خشک شدن چسبیده شده و از اثر آب جلوگیری می کند.و سبب می شود که ولتاژ بیشتری برای رسیدن به یک ضخامت مشخص استفاده شود.کاهش ضخامت فیلم رنگ در ولتاژ ثابت.

ادیتیو [ E ]، نوعی باکتری کش است به دلیل اینکه رنگ مورد استفاده رنگ امولسیونی است و همراه با آب می باشد و آب پایه ای برای فعالیت میکرو ارگانسیم ها است در نتیجه از مواد ضدباکتری فقط در رنگ های امولسیونی یا پایه آبی استفاده می شود.عدم استفاده از این مواد عوارضی نظیر تغییر در گرانروی رنگ از طریق تجزیه آنزیمی مواد کنترل کننده گرانروی.پایداری و یکنواختی حالت امولسیونی رنگ بهم خورده و نهایتاً ته نشینی، تغییر رنگ و بدبویی به دنبال خواهد داشت، رشد باکتری مورد استفاده در این سالن (Isothiazanole) می باشد که از رشد باکترهای در حوض جلوگیری می کند وجود باکتری های سبب می شود تا PH رنگ به دلیل مصرف مواد معدنی و عمدتاً آمونیاک تنظیم شده تغییر کند.

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x