کارآموزی وزارت راه و ترابری عمران

کارآموزی وزارت راه و ترابری عمران

کارآموزی وزارت راه و ترابری عمران

کارآموزی-وزارت-راه-و-ترابری-عمرانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه وتشکر
‏حمل ونقل از جمله بخش های زیر بنایی اقتصاد هر کشور است لذا فرایند توسعه اقتصادی یک کشور را شدیداً تحت تاثیر قرار می دهد و از این رو شرایط وموقعیت این بخش یکی از شاخصهای مهم سطح توسعه محسوب می گرددودر واقع حمل ونقل نیروی محرک توسعه کشور می باشد ‏.
‏با توجه به نقش و اهمیت حمل ونقل د ربرنامه توسعه جایگاه این بخش از نقطه نظر سرمایه گذاری در برنامه های مختلف عمرانی از اهمیت خاصی برخوردار است وبر توسعه سایر بخشهای اقتصادی همانند کشاورزی وصنعت نیز تاثیر بسیار مهمی خواهد گذاشت .
‏توسعه تکنولوژی ساخت تجهیزات اجرایی راه ،تولید مصالح مرغوب ،تولید انواع قیر وافزودنیهای ان از یک طرف و افزایش ترافیک جاده ها ووزن کامیونها از طرف دیگر در شریط حاظر ضرورت طراحی و ساخت جاده های با کیفیت بالا را می طلبد.
‏اداره راه وترابری بعنوان متولی ساخت ، توسعه ،نگهداری واصلاح راههای اصلی وفرعی کشور وظیفه بسیار سنگین ومهمی را بر عهده دارد .اینجانب در طول مدت کارآموزی در قسمتهای مختلف آن واز نزدیک فعالیت داشته ولازم میدانم از همکاری وراهنمایئهای کلیه عزیزان بخصوص ازآقای مهندس آزادی مقدم که با توجه به مشغله کاری به سوا لات بنده پاسخ میدادند تشکر وقدر دانی نمایم .
‏فصل اول –‏ آشنایی کلی با مکان کار آموزی
‏وزارت راه وترابری در سال ۱۳۰۰ تحت عنوان وزارت طرق وشوارع فعالیت خود را در زمینه احداث راهای بین شهری بمنظور تسهیل برقراری ارتباط سریع با توجه به واردات وسایل نقلیه موتوری به داخل کشور آغاز نمود.
‏در حال حاضر چارت تشکیلاتی آن بصورت زیر میباشد.
‏مدیرکل
‏حراست
‏بودجه وبرنامه ریزی
‏پیمان ورسیدگی
‏معاون راه روستایی
‏معاون راهداری
‏معاون راهسازی
‏معاون اداری مالی
‏امور مالی ماشین آلات نظارت طرح ومطالعه
‏امور اداری
‏ تاسیسات راهسازی نقشه برداری
‏تدارکات
‏ نگهداری طرح ومطالعه نظارت
‏خدمات

‏نقلیه فنی مهندسی
‏فصل دوم- ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کار آموز
‏با توجه به اینکه وظیفه اصلی اداره راه وتربری احداث ،توسعه ونگهداری راههامیباشد لذا فعالیتهای آن با رشته اینجانب کاملاً منطبق و سازگار می باشد.
‏ کار آموزاینجانب در معاونت راههای روستایی اداره کل راه وترابری بوده ودر قسمتهای مختلف آن از جمله نقشه برداری ، کار با کامپیوتر جهت ورود اطلاعات نقشه برداری با برنامه road‏ سرکشی از پروژه های در دست اجرا بهمراه ناظر عالیه همکار ی با واحد طرح وبرنامه جهت پیگیری موافقتنامه های عمرانی.
‏معاونت راه روستایی اداره کل راه وترابری دارای واحدهای زیر می باشد
‏واحد طراحی ومطالعات، وظیفه طراحی انواع پلهای دالی لوله ای در دهنه ها ی مختلف وهمچنین دیوار هی حائل را بر عهده دارد،همچنین مطالعات شبکه راهها جهت جمع آوری اطلاعات مربرط به آمار راهها وتعیین اولویت بندی وتراکم آن در سطح شهرستانها .
‏واحد نقشه برداری ، وظیفه مسیر یابی ،میخکوبی وتهیه پروفیلهای طولی وعرضی وحجم عملیات خاکی را بر عهده دارد.
‏واحد نگهداری کار اولویت بندی و اجرا ونگهداری راههای آسفالته وشوسه را بر عهده دارد که شامل خط کشی محورهای آسفالته نصب علائم ایمنی وگاردریل ،لکه گیری وروکش محورهای آسفالته تیغه زنی شن ریزی و پاک کردن کانالها و ورودی وخروجی پلها را بر عهده دارد .
‏واحد نظارت ،کنترل کیفی اجرا پروژه های در دست اقدام وهمچنین بررسی صورت وضعیتها وصورتجلسات پیمانکاران را بر عهده دارد.
‏واحد طرح وبرنامه ریزی ،وظیفه اولویت بندی پروژه ها ،پیگیری اخذ موافقتنامه ها از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ،تهیه آمار وعملکرد وپیشرفت فیزیکی ،طرح زمانبندی اجرا پروژه ها را بر عهده دارد.
‏فصل سوم –‏آزمون آموخته ها ونتایج
‏-بازدید از نصب پل بیلی
‏این نوع پل از نوع پلهای اظطراری است که توسط ارتش آمریکا در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت . این پل فلزی از نوع پیش ساخته وبصورت خرپا بوده که قطعات آن بوسیله افرادبا دست وبدون نیاز به جرثقال بوسیله پین وپیچ ومهره به هم وصل می شوند.
‏ستاد حوادث غیر مترقبه استان بمنظوربرقراری ارتباط در موقع ضروری نظیر وقوع سیل ،زلزله که منجر به تخریب پلهای موجود می گردد اقدام به خرید آن از شرکت ماشین سازی اراک نمود.
‏مزیت استفاده از پل
‏سبک بودن وزن قطعات پل بگونه ای که همه قطعات آن بوسیله افرا د قابل جابجایی میباشد.
‏قابلیت ساخت پل به طولهای مختلف .
‏اتصال قطعات پل بدون نیا ز به جوشکاری و…‏.
‏نصب سریع وآسان پل بدون نیاز به جرثقال ودستگاههای دیگر
‏قابلیت ساخت پل بصورت یک ویادو ردیفه جهت تحمل با رهای مختلف

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x