کارآفرینی تولید پودر و روغن ماهی

کارآفرینی تولید پودر و روغن ماهی

کارآفرینی تولید پودر و روغن ماهی

کارآفرینی-تولید-پودر-و-روغن-ماهیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
۲
‏پ‏روژه درس کارآفرینی
‏موضوع طرح: ‏ایجاد ‏ ‏کارگاه تولید پودر‏ و روغن‏ ماهی
‏مقدمه:
‏به دلیل وجود منابع غنی و دست نخورده فانوس ماهیان در آبهای جنوب ایران، این نوع ماهی بعنوان ماده اولیه عمده در تولید پودر و روغن ماهی مورد استفاده قرار می گیرد‏.‏ این نژاد از ماهی با توجه به بومی شدن در حوضه آبریز بخش جنوبی ایران ‏دارای ذخیره های انبوه در خلیج فارس می باشدو با توجه به غ‏ی‏ر خوراکی بودن آن سهمی از سبد خرید مشتریان محصولات دریایی ندارد‏ ‏.
‏از لحاظ کمیت رشد روز افزون سهم این ماهی‏ در صید سنتی ماهیگیران منطقه ‏باعث شده ‏که با توجه به غیر اقتصادی بودن و عدم وجود بازار خرید در منطقه به صورت مرده به دریا بازگردانده شود .‏تولید پودر ‏ و روغن ‏ماهی نیز وابسطه به وجود منابع ماهیان مذکور‏ وضایعات ماهیان خوراکی و غیر خوراکی دیگر‏ است ‏ ‏پودر ماهی عبارتست از محصول جامد فرآوری شده ای که از آبگیری، پختن، جداسازی، خشک کردن و آسیاب ماهی یا ضایعات آن به دست می آید.
‏پودر ماهی دارای سطح بالایی از اسیدهای آمینه اصلی است که در تولیدات دانه ای که غذای اکثر حیوانات است کم یافت می شود و و همچنین دارای اسید های آمینه میتونین و سیستئین با محتوا و قابلیت هضم و ارزش غذایی بالا می باشد.
۳
‏چکیده طرح:
‏کارخانه تولید ‏پودر ‏ ماهی جهت تبدیل انواع ماهیهای غیرخوراکی و نیز ضایعات ماهیهای خوراکی به پودر پروتئین مورد استفاده قرار میگیرد. محصول این ‏کارگاه ‏ ارزش غذائی فراوانی در صنایع خوراک دام و طیور دارد و زمان پرواربندی‏ ‏را کوتاه ‏و حجم محصولات دامی ‏ ‏ را زیاد ‏مینماید‏.
‏انگیزه ی ‏طرح‏:
‏طرحی که شاهد آن هستید با عنوان – کارگاه تولید پودر و روغن ماهی – به این سبب به نظرم رسید که هرروزه شاهد از بین رفتن حجم زیادی از ماهیهای صید شده توسط ماهیگیران و فروشندگان محلی بوده ام‏ و این اسراف ها تنها سبب از بین رفتن سرمایه نمی شود بلکه سبب مشکلاتی از قبیل شرح زیر میشود:
‏از بین رفتن ضایعات ماهیهای خوراکی و ماهیهای غیر خوراکی‏
‏از بین رفتن جلوه عمومی شهرمخصوصا در محلهای توزیع و فروش ماهی
‏به خطر افتادن محیط یست و به وجود آمدن محلی برای رشد حشرات و حیوانات موذی
‏از جمله فواید طرح نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
‏ ‏ایجاد فرصتهای شغلی مستقیم و غیر مستقیم فراوان در منطقه‏
‏وجود بازار فروش و عرضه در منطقه ‏با توجه به وجود حوضچه تولید ماهی و میگو‏ و کثرت مرغداریها ‏ در منطقه‏
‏پیشگیری از هر گونه آلودگی زیست محیطی از طریق به کارگیری تجهیزات و تکنولوژی مدرن
‏زمینه سازی برای ایجاد و توسعه صید صنعتی در آبهای ایران و منطقه
‏جذب سرمایه گذاری خارجی
‏غنی سازی خوراک دام، طیور و آبزیان
‏استفاده از منابع دست نخورده و غیر مأکول و همچنین جذب صید محلی شامل ساردین، موتو و‏…
‏کاربرد پودر و روغن ماهی
۵
‏پودر ماهی به عنوان منبع غنی پروتئین در تغذیه دام، طیور و آبزیان نقش بسزایی دارد. در حال حاضر این محصول در صنعت مرغداری که دومین صنعت کشور می باشد، مصرف فراوانی داشته و حدود ۱۲- ۶ درصد از ماده تشکیل دهنده دانه مرغ را در بر می گیرد.این پودر در تهیه غذای آبزیان پرورشی از قبیل ماهی و میگو نیز مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین در سالهای اخیر این ماده در سر سفره غذای انسانها نیز به طور مستقیم حضور پیدا کرده است.
‏بر اساس آمار ارائه شده از شرکت های مهم پرورش آبزیان در جهان، رژیم غذایی مورد استفاده آنها دارای ۵۴- ۲۵ درصد پودر ماهی و ۳۲ – ۲۵ درصد روغن ماهی می باشد‏.
‏ ‏روغن ماهی

‏ پودر ماهی ‏


‏طرح کلی کار:
‏ ‏تجهیزات ‏کار‏گاه‏ و شرح فرآیند تولید‏:
‏ یک ماشین خرد کن اولیه :
‏جهت خرد‏کردن‏ مواد اولیه و تبدیل آنها به قطعات کوچک میباشد که این قطعات توسط مارپیچ انتقال مواد به دیگ پخت اولیه منتقل میشود.
‏ دیگ پخت دو جداره‏:
‏ا‏ین دیگ‏ توسط تزریق روغن داغ در بین دو جدار حرارت غیر مستقیم لازم جهت پخت مقدماتی را فراهم نموده و توسط محوری با بازوها و مارپیچ های مخصوص و با سرعت قابل تنظیم ماهی پخته شده را به ماشین پرس هدایت می نماید

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x