کارآفرینی شرکت همبرگر ۱۸۴ ص

کارآفرینی شرکت همبرگر ۱۸۴ ص

کارآفرینی شرکت همبرگر ۱۸۴ ص

کارآفرینی-شرکت-همبرگر-184-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۴۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏فهرست مطالب
‏فصل اول
‏مقدمه ‏ ۳
‏چکیده نتایج بررسیهای طرح تولید همبرگر ‏ ۴
‏فصل دوم
‏پروسه تولید ‏ ‏ ۴۶‏
‏روش های مختلف تولید و انتخاب بهترین روش ‏ ۴۹
‏مواد اولیه و افزودنی ‏ ۵۱
‏فصل سوم
‏بررسی های و برآوردهای فنی ‏ ۵۵
‏ویژگی ها و مشخصات فنی همبرگر ‏ ۵۹
‏ماشین آلات و تجهیزات خط تولید ‏ ۶۱
‏مشخصات ماشین آلات وتجهیزات ، تاسیسات عمومی ‏ ۶۸
‏محاسبه سطح زیر بنا و مساحت زمین ‏ ۸۴
‏نیروی انسانی مورد نیاز ‏ ۹۱
‏فصل چهارم
‏کانون های مصرف وکالاهای رقیب ‏ ۹۴
‏بررسی بازار و قیمت فروش ‏ ‏ ۱۰۱
‏ظرفیت و برنامه تولید ‏ ۱۰۴
‏۳
‏فصل پنجم
‏بررسی های مالی و تعیین شاخصهای اقتصادی طرح تولید همبرگر
‏توسط نرم افزار کامپیوتری ‏ ‏ ‏۱۱۱
‏ میزان و قیمت مواد اولیه مورد نیاز ‏ ‏ ‏۱۵۴
‏ جمع بندی نتایج بررسیهای اقتصادی طرح تولید همبرگر ۱۶۸ ‏ ‏
‏همبرگر یکی از فراورده های گوشتی بوده که از طریق فرمولاسیون و اختلاط مواد اولیه مجار حاصل می شود . فرآیند تهیه همبرگر کاملاً ساخته شده ابوده و مهترین مرحله آن آماده سازی مواد و اختلاط آنها می باشد . نکته بسیارمهم در مورد صنایع غذایی و به ویژه همبرگر که دارای مصرف عمومی بوده ، رعایت بهداشت و کنترل کیفیت است.جهت کنترل کیفیت صحیح باید مواد اولیه ، مراحل مختلف فرایند تولید و در نهایت مصول بطور مستمرو مطابقاستاندارد آزمایش و بررسی شوند .
‏وضعیت محصول از لحاظ ارزش غذائی ، بهداشت و قیمت تمام شده در ارتباط مستقیم با مواد اولیه می باشد ، هر یک از مواد اولیه نقش خاصی درمحصول ایفا نموده ،بنابراین انتخاب نوع و میزان مصرف آن بایستی دقیق انجام شود. ترکیب درصد مواد مصرفی با توجه به حدود استاندارد و نیز سلیقه مصرف کنندگان تعیین می شود .
‏نحوه انجام صحیح فرایند تهیه همبرگر تا حد زیادی وابسته به انتخاب دستگاه های مناسب و کار آمد است. اصولاً ماشین آلاتی که درصنایع غذایی استفاده شده می بایست از جنس فولاد ضد زنگ بوده ودرطراحی وساخت آن نکات بهداشتی را کاملاً در نظر داشت.
‏۳
‏هر واحد تولیدی علاوه بر تجهیزات خط تولید ، نیازمند تاسیسات بنیادی و اولیه ازقبیل آب ، برق ، گرمایش ، سرمایش و … بوده که می بایست متناسب با ظرف یت تولید واحد و تجهیزات خط تولید انتخاب شوند . جهت انجام فرایند تولید و نیز خدمات پشتیبانی نیاز به سالن وساختمان بوده که مساحت آنها با توجه به اصول مهندسی صنایع تعیین می گردد .
‏ (۶-۳) – ماشین آلات و تجهیزات خط تولید :
‏فرآورده های غذایی دارای مصارف عمومی بوده و کییت بهداشتی و ارگانولپتیکی آنها یکی از مهمترین پارامترهای میزان مصرف آنها می باشد .کیفیت فراورده های غذایی در ارتباط مستقیم با کیفیت مواد اولیه ، فرایند تولید و تجهیزات خط تولید است . علاوه بر انتخاب بهترین روش تولید ومناسبترین مواد اولیه ، انتخاب ماشین آلات مدرن ، کار آمد و بهداشتی موجب می شود که مواد اولیه بطور مناسب با هم مخلوط شده وتماس دست کارگران با این مواد به حداقل ممکن برسد .
‏تجهیزات اساسی خط تولید همبرگر شامل گیوتین ، چرخ گوشت ، میکسر ، بلندر، همبرگرزن و بسته بندی واکیوم می باشد . تا چند سال قبل هیچیک از تجهیزات فوق در ایران ساخته نمی شد . منتهی اخیراً تعدادی ازسازندگان داخلی ماشین آلات ، تلاشهایی جهت مشابه سازی بعضی از دستگاهها انجام داده اند . درحال حاضر این نوع دستگاهها بطورعملی بکار گرفته نشده و نمیتوان درموردکیفیت و نیزطول عمرمفید آنها قضاوت نمود.
‏۵
‏ با توجه به توضیح‏ا‏ت فوق و نیز اهمیت فوق العاده رعایت نکات بهداشتی در امر تهیه همبرگر و عمومیت مصرف آن لازم است از دستگاههای مدرن و بهداشتی استفاده نمود .
‏در ادامه بحث دستگاههای پیشنهادی شرکت دانمارکی اینترکول بعنوان نمونه آورده شده است . لازم به تذکر است که این دستگاهها توانایی تولید روزانه دو تن همبرگر را دارند . قیمتهای ارئه شده نیز با توجه به نوسانات بازارهای جهانی با تقریب ۱۰ درصد قابل استفاده می باشند .
‏البته در موقع انتخاب و خرید نهایی تجهیزات می توان با شرکتهای معتبر دیگر نیز مذاکره نمود و مناسب با تجهیزات و شرایط زمان مورد نظر دستگاهها ی مطلوب را خریداری نمود .
‏در خاتمه باید متذکر شدکه تجهیزاتی ه تکنولوژی پیچیده ای نداشته و بطور انبوه در ایران ساخته می شود ، از جمله میز قصابی و وچرخهای انتقال گوشت داتخلی درنظر گرفته شده اند .
‏(۱-۶-۳)- مشخصات فنی ماشین آلات خط تولید :
‏مشخصات فنی تجهیزات تولید همبرگر متناسب با روش انتخابی – ظرفیت واحد و کاتالوگهای شرکت اینترکول بیان گردیده است .
‏الف ) گیوتین :
‏این دستگاه جهت قطعه قطعه کردن گوشتهای منجمد بی استخوان استفاده می شود و دارای ظرفیت و ابعاد گوناگون می باشد ، اندازه گوشتهای قطعه شده به فاصله تیغهای گیوتین از یکدیگر بستگی دارد در ضمن تیغه ها نیز از نوع فولاد ضد زنگ بسیار مقاوم است . ظرفیت گیوتین مورد استفاده در این واحد برابر ۲۵۰-۱۵۰ کیلو گرم درساعت و توان موتور مجهز به گیربکس آن ۵/۴ کیلو وات می باشد .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x