پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار سنگ فروشی
پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار سنگ فروشی
دسته بندی | صنایع معدنی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | ۴۴ کیلو بایت |
تعداد صفحات | ۲۳ |
دریافت فایل
پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار سنگ فروشی در ۲۳ صفحه ورد قابل ویرایش
سنگ فروشی
مشخصات تهیه کننده طرح :
…..
خلاصه اجرایی (مدیریتی):
اگر منظور از مدیریت اجرایی جلب مشتری باشد می توان با ارائه اجناس با قیمت کمتر، بیشتر مشتری جلب نمود و اگر منظور طریقه ی مدیریت در داخل کارگاه باشد می توان با مشورت با شاگردان و دیگران که مرتبط با شغل می باشند در مدیریت داخلی موفق تر بوده و اجناسی که از لحاظ رنگ و کیفیت بالاتر باشند با معرفی آن به مشتریان آنها را در خرید راهنمایی نمود چون برخی از مشتریان فقط به ارزانی و برخی به رنگ آن توجه دارند و از کیفیت اجناس هیچ گونه اطلاع ندارند. همه ی شرایط موجود ذکر شده را می توان جمع بندی نمود و با یک تصمیم خوب در مدیریت کارگاه موفق بود.
بخش اولیه (نمای ذهنی):
بیان آرمان های کسب و کار:
هدف ایجاد اشتغال و کسب درآمد و شغلی است که نسبت به مشاغل آزاد دیگر در بین جامعه از مشاغل پردرآمد و ایجاد فردی بزرگ و با توان از لحاظ مالی در اذهان مردم جامعه می باشد.
بیان ماموریت کسب و کار:
در این کسب و کار مأموریت بیشتر نمودن اجناس و تنوع اجناس با توجه به سلایق و علایق مردم جامعه می باشد.
توصیف کسب و کار
معرفی کسب و کار
شغلی است که در بین افراد اجتماع نسبت از مشاغل آبرومند به شمار می آید.
معرفی محصول یا خدمت
تنوع محصولات زیاد می باشد و نوع سنگی که در شهرهای کشور پراکنده است نسبت به سرمایه ها و مکان می توان آورد بیشتر این سنگهایی که در نیشابور مورد استفاده قرار می گیرد نی ریز، کلاته قدم، گناباد، گرانیت که انواع مختلف دارد- سمیرم- علی گودرز- ارباب- بجستان- تربت- *** و…
تحلیل صنعت
شغلی است که نسبت به بازارهای تقاضا در سطح شهر می توان کسب و درآمد خوبی نمود و ایجاد اشتغال بوجود آورد.
نقاط ضعف اساسی
۱- نداشتن بازاری مناسب برای خرید اجناس
۲- تفاوت قیمت ها در طول سال و نداشتن درجه بندی مشخص
۳- نداشتن پشتیبانی و حمایت دولت
۴- چون شغلی است که نسبت به کالا جایگزین دارد معمولاً در پاره ای مواقع از رکود بازار هزینه هایی محتمل می شوید.
برنامه بازار و بازاریابی
توصیف بازار (شامل بخش بندی بازار، بازار هدف، جایگاه محصول و…)
در فصل های مختلف می توان از بازار نهایت استفاده را نمود مثال در فصل تابستان اوج تقاضا و در فصل زمستان کمترین فروش را و بیشترین عرضه از جانب کارخانه های سنگبری را می توان داشت که نسبت به فصول می توان با کم و زیاد کردن قیمت نهایت استفاده را نمود.
تحلیل رقبا (تعداد رقبا، رقبای بالقوه، توان رقبا، موانع ورود و خروج و…)
رقبا در سطح شهرستان حدوداً ۳۰ نفر دارای انبار و حدوداً ۱۵ نفر بدون انبار که غالباً سنگکار می باشند وجود دارد که آنهایی که دارای انبار می باشند از رقبای بالقوه و توان رقابتی بالایی برخوردار می باشند و موانع ورود و خروج در بعضی از زمانها در شهرهای تولید سنگ وسیله حمل و نقل کمبود بوده و همین باعث از دست دادن مشتری به علت نرسیدن جنس می شود.
استراتژی بازاریابی
۱- استراتژی محصول
چون محصولی است که تنوع زیاد دارد محصولی در شهرستان که بیشترین استفاده را و سلایق و علایق را برآورده می کند می توان تهیه نمود تا فروش زیادی داشت.
۲- استراتژی قیمت
هرچه سرمایه بیشتری داشته باشی و خریدهای کلی و بجا داشته باشی می توان محصولی با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر تهیه نمود و در اختیار مشتری قرار داد.
۳- استراتژی مکان
اگر از لحاظ شهرداری مشکلی بوجود نیاید می توان مکان هایی که از لحاظ توسعه شهر به آن قسمت ها می باشد تهیه نموده و اجناس خود را عرضه نماییم.
۴- استراتژی توزیع
توزیع با قیمت مناسب و بارگیری و تخلیه مناسب می تواند نظر مشتریان دیگر را بیشتر جلب نماید.
۵- استراتژی جذب مشتری
کیفیت بالای اجناس و قیمت پایین آنها می تواند مشتری بیشتری جذب نماید.
برنامه عملیاتی (تولید)
توصیف محصولات و خدمات (از بعد فنی)
شغلی است که هرچه دستگاه های پیشرفته تر و مجهزتری داشته باشی از لحاظ رضایت مندی مشتری و سرعت کار موفق تر می باشی.
توصیف فرآیندهای تولید یا ارائه خدمات (مزایای رقابتی فرآیند و پرسنل تولیدی)
رقابتی بدون اجناس باعث می شود که اجناس با قیمت پایین تر و کیفیت بالاتر تهیه شوند.