پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) , دانلود فوری پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) ,  پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) کامل و قابل ویرایش

  مقیاس اضطراب کودک اسپنس برای والدین (SCASP)
,نمره گذاری مقیاس اضطراب کودکان اسپنس – نسخه والدین
,دانلود پرسشنامه اضطراب اسپنس
,نمره گذاری پرسشنامه اضطراب اسپنس نسخه والدین
,تفسیر پرسشنامه اسپنس
,پرسشنامه اضطراب کودکان اسپنس
,دانلود پرسشنامه اضطراب کودکان
,پرسشنامه اضطراب کودکان پیش دبستانی

پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCASP)

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۱
حجم ۰/۳۵ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

 
 
 
 
 
 

پرسشنامه‌ فرزند پروری بزرگسال  نوجوان [۳](AAPI-2)

این پرسش نامه یک ابزار خود گزارشی است که توسط باولک و کین (۱۹۹۹) تهیه شده است.AAPI-2 شکل تجدید نظر شده و هنجاریابی دوباره AAPI اصلی است که ماده‌هایی به آن اضافه شده است و همچنین یک زیر مقیاس جدید (احجاف در توان و استقلال کودک) به آن اضافه شده است. مانندAAPI اصلی این پرسش نامه (AAPI-2) برای ارزیابی نگرش‌ها و عقیده‌های افراد در مورد شیوه‌های فرزند پروری و والدینی افراد بزرگسال و نوجوان طراحی شده است این پرسش نامه برای بزرگسالان و نوجوانان والد و غیر والد قابل کاربرد است. گویه‌ها بر اساس عقاید نامناسب و مسامحه کار والدینی و فرزند‌پروری تهیه شده است که پاسخ به گویه های پرسش نامه، میزان احتمال بکار گرفتن رفتارهای نامناسب و مسامحه کار توسط افراد فراهم می‌کند (کانزر، وایتساید- مانسل، دبیر، لدت، ادواردز[۴]،۲۰۰۶).

این پرسش نامه شامل ۴۰ گویه است که پاسخ‌ها در یک مقیاس پنج درجه‌ای (از کاملا موافقم تا کاملا مخالفم) قرار می‌گیرندAAPI-2   دارای دو شکل (فرم A و فرم B ) است فرم A و فرم  شبیه به هم هستند و برای پیش آزمون و پس آزمون مورد استفاده قرار می‌گیرند با وجود این هر کدام از این دو فرم به شکل مستقل و ابعاد گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

نمره‌گذاری مطابق پاسخ‌ها در پنج درجه انجام می‌شود به این شکل که به کاملاً موافقم نمره (۵) و موافقم (۴)، مطمئن نیستم (۳)، مخالفم (۲) و کاملاً مخالفم نمره‌ی (۱) تعلق می‌گیرد که نمره‌ی بالا در این آزمون به معنی نگرش‌های نامناسب و ناکارآمد در فرزند‌پروری و نمره‌ی پایین به معنی عدم وجود نگرش‌های ناکارآمد فرزند پروری می‌باشد.

سازندگان پرسش نامه چندین کاربرد برای AAPI-2 ذکر کرده‌اند:

۱- ارزیابی نگرش‌های ناکارآمد والدینی و فرزندپروری در جمعیت والد و غیر والد.

۲- ارزیابی سودمندی درمان از طریق فراهم کردن پیش آزمون و پس آزمون.

۳- ارزیابی تغییر در نگرش های والدینی بعد از شرکت در برنامه‌ی آموزش فرزند‌پروری

۴- برای طراحی مداخله و درمان خاص در برنامه آموزشی فرزند‌پروری

علاوه بر یک نمره‌ی کلی AAPI-2 شامل ۵ زیر مقیاس است؛ ۱- مقیاس انتظارات نامناسب از کودکان که شامل ۷ گویه است (مثل: کودکان باید آن کاری را انجام دهند که به آنها گفته می‌شود)،  2- فقدان همدلی که شامل ۱۰ گویه است (مثل: هیچ چیز بدتر از یک کودک ۲ ساله زیاده خواه نیست)، ۳- عقیده قوی در استفاده از تنبیه بدنی به عنوان یک وسیله برای تربیت که شامل ۱۱ گویه است (مثل: کتک زدن مناسب هیچ‌گاه به کسی صدمه نمی‌زند)، ۴- معکوس شدن مسئولیت‌های نقش والد- فرزند که شامل ۷ گویه است (مثل: کودکان در قبال خوشبختی والدین مسئولیت دارند) و ۵- اجحاف در توان و استقلال کودک که شامل ۵ گویه است (مثل: کودکان نیاز به آزادی دارند که تا جهان خود را با امنیت کاوش (کشف) کنند (باولک و کین،۱۹۹۹).

 

 ۱-۲-۴-۳-روایی و پایایی پرسشنامه ی فرزند پروری بزرگسال  نوجوان (AAPI-2)

به منظور بررسی روایی ،تحلیل عاملی پرسش‌نامه توسط سازندگان آن صورت گرفت که ماده‌ها در پنچ عامل جداگانه قرار گرفتند. علاوه بر این به منظور بررسی روایی، همبستگی AAPI-2 با دیگر پرسش‌نامه‌ها معنادار گزارش شده است. به طور مثال کانزر، وایتساید-مانسل، دبیر، لدت، ادواردز (۲۰۰۶) میزان بالای همدلی در AAPI-2 با گرمی و پاسخگو بودن در پرسش نامه یHOME  )مشاهدات خانگی ) به طور مثبت و با سبک فرزندپروری خشک به طور منفی همبسته بود و همین­طور اعتقاد به تنبیه­ بدنی در AAPI-2 به طور مثبت با سبک والدینی خشن در پرسشنامه یHOME   همبسته بود. برای هر کدام از ساختارهای AAPI-2 روایی افتراقی معنا‌داری گزارش شده است به طوریکه بین رفتارهای والدینی مسامحه کار و خشن و رفتارهای مناسب تمایز قائل می‌شود همبستگی بین فرم A;B بین ۸۰/۰ تا ۹۲/۰ گزارش شده است (باولک و کین،۱۹۹۹).

همسانی درونی برای پنج زیر مقیاس توسط سازندگان خوب برآورد شده است به این شکل که ضریب آلفای کرونباخ برای انتظارات نامناسب، فقدان همدلی، اعتقاد به استفاده از تنبیه بدنی، معکوس شدن نقش والد- فرزند و احجاف در توان و استقلال کودک به ترتیب (۸۲/۰)، (۸۴/۰)، (۹۲/۰)، (۸۵/۰) و (۸۰/۰) گزارش شده است همچنین ضریب همبستگی اسپیرمن برون نیز برای پنچ مقیاس به ترتیب (۸۵/۰)، (۸۶/۰)، (۹۳/۰)، (۸۶/۰) و (۸۳/۰) گزارش شده است.

 

۲-۲-۴-۳-تهیه‌پرسش نامه‌ی نگرش‌های فرزند‌پروری (AAPI-2)

جهت استفاده از این پرسش نامه‌ها نسخت نسخه‌ی اصلی پرسش نامه‌ها که به زبان انگلیسی بود توسط محقق و با کمک استاد راهنما به فارسی ترجمه شد و سپس متن ترجمه شده توسط دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته ادبیات و زبان انگلیسی از نظر ساختاری و دستوری بازبینی شد و اشکالات دستوری در ترجمه اصلاح شد و سپس متن ترجمه شده توسط یک دانشجوی ارشد دیگر به انگلیسی برگردانده شد و با نسخه‌‌ی اصلی پرسش‌نامه‌ها مقایسه شد و در نهایت با کمک استاد راهنما ترجمه‌ی پرسش‌نامه‌ها مطابق با شکل نسخه‌ی اصلی آنها تنظیم گردید. قابل ذکر است که در ترجمه و تنظیم ماده‌های پرسش‌نامه‌ها ۲ نکته مورد ملاحظه بود. نخست اینکه  ترجمه گویه‌‌ها و اصطلاحات به شکلی باشد که علاوه بر اینکه متناسب با موضوع مقیاس باشد و آن را مورد ارزیابی قرار دهد، اصطلاحات با توجه به فرهنگ‌ جامعه ترجمه شود و دوم اینکه گویه‌ها به شکلی ترجمه شوند که توسط مادران با حداقل سواد نیز قابل درک باشند. در نهایت  ترجمه‌ی فارسی پرسش نامه‌ها همراه با دستورالعمل برای پاسخ گویی مطابق نسخه اصلی تهیه شد و روایی و پایایی آنها نیز محاسبه گردید که در فصل یافته ها آمده است.

 

۳-۲-۴-۳- تعیین پایای و روایی پرسش نامه‌ی نگرش‌های فرزند پروری بزرگسال- نوجوان (AAPI-2)

الف- برای محاسبه پایایی پرسش‌نامه‌ی AAPI-2 از دو روش تعیین پایایی استفاده شد که عبارتند از؛

 1- ضریب همسانی درونی: برای تعیین همسانی درونی، از فرمول آلفای کرونباخ استفاده شد بدین صورت که آلفای کرونباخ برای هر یک از ۵ زیر مقیاس و مقیاس کلی پرسش نامه با استفاده از کل افراد نمونه محاسبه گردید.

۲- روش تصنیف کردن: از آنجایی که بزرگی آلفای کرونباخ به طول مقیاس بستگی دارد، ضریب  پایایی همبسته  با استفاده از رابطه پیشنهاد شده توسط اسپیرمن-برون نیز برای هر یک از زیر مقیاس‌ها و مقیاس کلی محاسبه شد.

ب- تعیین روایی: برای محاسبه روایی نیز از چند روش استفاده شده است شامل:

۱- تحلیل عاملی: تحلیل عاملی پرسش‌نامه‌ی AAPI-2 با استفاده از کل افراد نمونه به روش تحلیل مؤلفه‌های اصلی با استفاده از چرخش واریمکس انجام شد و فقط ماده‌هایی که بار عاملی ۳۰/۰ یا بالاتر داشتند در عامل‌ها قرار گرفتند و ماده‌هایی که بار عاملی کمتر از ۳۰/۰داشتند از عامل‌ها حذف شدند.

۲- همبستگی هر یک از مقیاس ها با یکدیگر و با مقیاس کلی: همبستگی هر یک از زیر مقیاس ها با یکدیگر و همچنین با مقیاس‌ کلی هم شواهدی از همسانی درونی آزمون و هم نشانه‌ای از روایی سازه آزمون فراهم می‌کند.

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم

و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم 

به بزرگترین بانک دانلود مقاله پاورپوینت نمونه سوال پرسشنامه پایان نامه  و پیشینه و فایل های گرافیکی خوش آمدید 

آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم

و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم

شماره پشتیبانی سایت آی پی پی تی  ۰۹۲۱۴۰۸۷۳۳۶

دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) , دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) , دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) , فایل پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) , قابل ویرایش پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) , پکیج پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P),  پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) , فایل پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

پر فروش ترین قالب های وردپرس 

دانلود رساله معماری   پروپوزال

فروشگاه فایل   همکاری در فروش فایل

بهترین سیستم همکاری در فروش 

دانلود پیشینه پایان نامه

 دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

 پکیج پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

 خرید پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

 سایت پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

بهترین پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

دانلود طرحواره درمانی دانلود پیشینه تحقیق دانلود گزارش کارآموزی فروشگاه ساز فایل رایگان همکاری در فروش با پورسانت بالا دانلود پرسشنامه
دانلود تحقیق دانلود مقالات اقتصادی مقاله در مورد ایمنی چارچوب نظری تحقیق خرید کاندوم خرید ساعت مچی مردانه
دانلود افزونه وردپرس دانلود تحقیق آماده سایت دانلود پاورپوینت مقالات مدیریتی میزان درآمد همکاری در فروش فایل کسب درآمد دانشجویی
اختلالات اضطرابی
اضطراب
علایم و نشانه های اضطراب را می توان در دو گروه نشانه های فیزیکی و علایم روانشناختی (Psychologic) جای داد
نظریه های اضطراب
اختلال اضطراب فراگیر یا منتشر(GAD)
اختلال هراس و گذر هراسی
اختلال گذرهراسی
اختلالات فوبی
Specific Phobia
اختلال وسواسی- جبری
اختلال استرس پس از سانحه
تشخیص های پرستاری

  • پرسشنامه پیوند بین والدین (فرم پدر – فرم مادر) – lono
  • پرسشنامه پیوند بین والدین (فرم پدر – فرم مادر)
  • تحقیق مقایسه مشکلات روان شناختی والدین کودکان ناتوان هوشی و والدین کودکان عادی شهر اراک
  • اقدام پژوهی چگونه توانستم با تشکیل جلسات والدین اثر بخش در پررنگ کردن نقش والدین در برنامه ریزی درسی و تربیتی امیر محمد موثر باشم ؟
  • پرسشنامه سنجش تعارض والدین-نوجوانان (فرم نوجوان)
  • خرید ارزان پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان کانرز – فرم والدین ۱۸ صفحه ورد
  • سیاهه ی رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ – نسخه والدین
  • سیاهه­ رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ- نسخه والدین
  • پرسشنامه بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک
  • پرسشنامه استاندارد شیوه فرزند پروری والدین (دیانا بامریند) – lono
  • تحقیق مسائل در برگیرنده روان کودک و تأثیر آن در رشد کودک
  • تحقیق کودک آزاری و بد رفتاری با کودک
  • بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی
  • نکات طلایی از کتاب کودک تربیت زندگی کودک ومدرسه اثر دکتر عبد العظیم کریمی تعداد اسلاید ها :۱۲۰
  • خواسته های یک کودک از خودوالدین برای شروع متفاوت کلاس درس به مناسبت ۱۶ مهر روز جهانی کودک
  • پرسشنامه شفقت خود – فرم کوتاه و فرم بلند (ریس و تف) – lono
  • فایل آزمون mmpi فرم بلند (کلید نمره گذاری + پرسشنامه + فرم خام
  • پرسشنامه استاندارد شیوه فرزند پروری والدین (دیانا بامریند)
  • مقیاس سنجش کانرز فرم والدین
  • مقیاس مشکلات رفتاری کودکان کانرز – فرم والدین
  • پرسشنامه اضطراب اجتماعی – فرم نوجوانان (لاجرسا، ۱۹۹۸) – lono
  • پرسشنامه افسردگی، اضطراب و استرس dass داس فرم بلند ۴۲ سوالی
  • چگونه استرس و اضطراب را در دانش آموز که از اعتیاد پدر و مشاجرات والدین سرچشمه گرفته بود برطرف ساخته و سلامت روان را در او شکوفا سازم
  • مبانی نظری سبک های تفکر و نگرش های ناکارآمد فرزند پروری والدین بر اضطراب کودکان
  • اقدام پژوهی چگونه توانستم استرس و اضطراب را در دانش آموزم که از اعتیاد پدر و مشاجرات والدین سرچشمه گرفته بود برطرف ساخته و سلامت روان را در او شکوفا سازم؟
  • پرسشنامه شفقت خود – فرم کوتاه و فرم بلند (ریس و تف)
  • پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)-پاورپوینت و مقاله

    پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)-پاورپوینت و مقاله

    پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

    دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) , باکیفیت ترین پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) موجود, فایل پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) , مقاله تحقیق پاورپوینت در مورد پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

    دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCASP)

    پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

    دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCASP)

    مشخصات فایل

    تعداد صفحات ۲۱
    حجم ۰/۳۵ کیلوبایت
    فرمت فایل اصلی doc

    توضیحات کامل

    دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

    پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)

     
     
     
     
     
     

    پرسشنامه‌ فرزند پروری بزرگسال  نوجوان [۳](AAPI-2)

    این پرسش نامه یک ابزار خود گزارشی است که توسط باولک و کین (۱۹۹۹) تهیه شده است.AAPI-2 شکل تجدید نظر شده و هنجاریابی دوباره AAPI اصلی است که ماده‌هایی به آن اضافه شده است و همچنین یک زیر مقیاس جدید (احجاف در توان و استقلال کودک) به آن اضافه شده است. مانندAAPI اصلی این پرسش نامه (AAPI-2) برای ارزیابی نگرش‌ها و عقیده‌های افراد در مورد شیوه‌های فرزند پروری و والدینی افراد بزرگسال و نوجوان طراحی شده است این پرسش نامه برای بزرگسالان و نوجوانان والد و غیر والد قابل کاربرد است. گویه‌ها بر اساس عقاید نامناسب و مسامحه کار والدینی و فرزند‌پروری تهیه شده است که پاسخ به گویه های پرسش نامه، میزان احتمال بکار گرفتن رفتارهای نامناسب و مسامحه کار توسط افراد فراهم می‌کند (کانزر، وایتساید- مانسل، دبیر، لدت، ادواردز[۴]،۲۰۰۶).

    این پرسش نامه شامل ۴۰ گویه است که پاسخ‌ها در یک مقیاس پنج درجه‌ای (از کاملا موافقم تا کاملا مخالفم) قرار می‌گیرندAAPI-2   دارای دو شکل (فرم A و فرم B ) است فرم A و فرم  شبیه به هم هستند و برای پیش آزمون و پس آزمون مورد استفاده قرار می‌گیرند با وجود این هر کدام از این دو فرم به شکل مستقل و ابعاد گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

    نمره‌گذاری مطابق پاسخ‌ها در پنج درجه انجام می‌شود به این شکل که به کاملاً موافقم نمره (۵) و موافقم (۴)، مطمئن نیستم (۳)، مخالفم (۲) و کاملاً مخالفم نمره‌ی (۱) تعلق می‌گیرد که نمره‌ی بالا در این آزمون به معنی نگرش‌های نامناسب و ناکارآمد در فرزند‌پروری و نمره‌ی پایین به معنی عدم وجود نگرش‌های ناکارآمد فرزند پروری می‌باشد.

    سازندگان پرسش نامه چندین کاربرد برای AAPI-2 ذکر کرده‌اند:

    ۱- ارزیابی نگرش‌های ناکارآمد والدینی و فرزندپروری در جمعیت والد و غیر والد.

    ۲- ارزیابی سودمندی درمان از طریق فراهم کردن پیش آزمون و پس آزمون.

    ۳- ارزیابی تغییر در نگرش های والدینی بعد از شرکت در برنامه‌ی آموزش فرزند‌پروری

    ۴- برای طراحی مداخله و درمان خاص در برنامه آموزشی فرزند‌پروری

    علاوه بر یک نمره‌ی کلی AAPI-2 شامل ۵ زیر مقیاس است؛ ۱- مقیاس انتظارات نامناسب از کودکان که شامل ۷ گویه است (مثل: کودکان باید آن کاری را انجام دهند که به آنها گفته می‌شود)،  2- فقدان همدلی که شامل ۱۰ گویه است (مثل: هیچ چیز بدتر از یک کودک ۲ ساله زیاده خواه نیست)، ۳- عقیده قوی در استفاده از تنبیه بدنی به عنوان یک وسیله برای تربیت که شامل ۱۱ گویه است (مثل: کتک زدن مناسب هیچ‌گاه به کسی صدمه نمی‌زند)، ۴- معکوس شدن مسئولیت‌های نقش والد- فرزند که شامل ۷ گویه است (مثل: کودکان در قبال خوشبختی والدین مسئولیت دارند) و ۵- اجحاف در توان و استقلال کودک که شامل ۵ گویه است (مثل: کودکان نیاز به آزادی دارند که تا جهان خود را با امنیت کاوش (کشف) کنند (باولک و کین،۱۹۹۹).

     

     ۱-۲-۴-۳-روایی و پایایی پرسشنامه ی فرزند پروری بزرگسال  نوجوان (AAPI-2)

    به منظور بررسی روایی ،تحلیل عاملی پرسش‌نامه توسط سازندگان آن صورت گرفت که ماده‌ها در پنچ عامل جداگانه قرار گرفتند. علاوه بر این به منظور بررسی روایی، همبستگی AAPI-2 با دیگر پرسش‌نامه‌ها معنادار گزارش شده است. به طور مثال کانزر، وایتساید-مانسل، دبیر، لدت، ادواردز (۲۰۰۶) میزان بالای همدلی در AAPI-2 با گرمی و پاسخگو بودن در پرسش نامه یHOME  )مشاهدات خانگی ) به طور مثبت و با سبک فرزندپروری خشک به طور منفی همبسته بود و همین­طور اعتقاد به تنبیه­ بدنی در AAPI-2 به طور مثبت با سبک والدینی خشن در پرسشنامه یHOME   همبسته بود. برای هر کدام از ساختارهای AAPI-2 روایی افتراقی معنا‌داری گزارش شده است به طوریکه بین رفتارهای والدینی مسامحه کار و خشن و رفتارهای مناسب تمایز قائل می‌شود همبستگی بین فرم A;B بین ۸۰/۰ تا ۹۲/۰ گزارش شده است (باولک و کین،۱۹۹۹).

    همسانی درونی برای پنج زیر مقیاس توسط سازندگان خوب برآورد شده است به این شکل که ضریب آلفای کرونباخ برای انتظارات نامناسب، فقدان همدلی، اعتقاد به استفاده از تنبیه بدنی، معکوس شدن نقش والد- فرزند و احجاف در توان و استقلال کودک به ترتیب (۸۲/۰)، (۸۴/۰)، (۹۲/۰)، (۸۵/۰) و (۸۰/۰) گزارش شده است همچنین ضریب همبستگی اسپیرمن برون نیز برای پنچ مقیاس به ترتیب (۸۵/۰)، (۸۶/۰)، (۹۳/۰)، (۸۶/۰) و (۸۳/۰) گزارش شده است.

     

    ۲-۲-۴-۳-تهیه‌پرسش نامه‌ی نگرش‌های فرزند‌پروری (AAPI-2)

    جهت استفاده از این پرسش نامه‌ها نسخت نسخه‌ی اصلی پرسش نامه‌ها که به زبان انگلیسی بود توسط محقق و با کمک استاد راهنما به فارسی ترجمه شد و سپس متن ترجمه شده توسط دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته ادبیات و زبان انگلیسی از نظر ساختاری و دستوری بازبینی شد و اشکالات دستوری در ترجمه اصلاح شد و سپس متن ترجمه شده توسط یک دانشجوی ارشد دیگر به انگلیسی برگردانده شد و با نسخه‌‌ی اصلی پرسش‌نامه‌ها مقایسه شد و در نهایت با کمک استاد راهنما ترجمه‌ی پرسش‌نامه‌ها مطابق با شکل نسخه‌ی اصلی آنها تنظیم گردید. قابل ذکر است که در ترجمه و تنظیم ماده‌های پرسش‌نامه‌ها ۲ نکته مورد ملاحظه بود. نخست اینکه  ترجمه گویه‌‌ها و اصطلاحات به شکلی باشد که علاوه بر اینکه متناسب با موضوع مقیاس باشد و آن را مورد ارزیابی قرار دهد، اصطلاحات با توجه به فرهنگ‌ جامعه ترجمه شود و دوم اینکه گویه‌ها به شکلی ترجمه شوند که توسط مادران با حداقل سواد نیز قابل درک باشند. در نهایت  ترجمه‌ی فارسی پرسش نامه‌ها همراه با دستورالعمل برای پاسخ گویی مطابق نسخه اصلی تهیه شد و روایی و پایایی آنها نیز محاسبه گردید که در فصل یافته ها آمده است.

     

    ۳-۲-۴-۳- تعیین پایای و روایی پرسش نامه‌ی نگرش‌های فرزند پروری بزرگسال- نوجوان (AAPI-2)

    الف- برای محاسبه پایایی پرسش‌نامه‌ی AAPI-2 از دو روش تعیین پایایی استفاده شد که عبارتند از؛

     1- ضریب همسانی درونی: برای تعیین همسانی درونی، از فرمول آلفای کرونباخ استفاده شد بدین صورت که آلفای کرونباخ برای هر یک از ۵ زیر مقیاس و مقیاس کلی پرسش نامه با استفاده از کل افراد نمونه محاسبه گردید.

    ۲- روش تصنیف کردن: از آنجایی که بزرگی آلفای کرونباخ به طول مقیاس بستگی دارد، ضریب  پایایی همبسته  با استفاده از رابطه پیشنهاد شده توسط اسپیرمن-برون نیز برای هر یک از زیر مقیاس‌ها و مقیاس کلی محاسبه شد.

    ب- تعیین روایی: برای محاسبه روایی نیز از چند روش استفاده شده است شامل:

    ۱- تحلیل عاملی: تحلیل عاملی پرسش‌نامه‌ی AAPI-2 با استفاده از کل افراد نمونه به روش تحلیل مؤلفه‌های اصلی با استفاده از چرخش واریمکس انجام شد و فقط ماده‌هایی که بار عاملی ۳۰/۰ یا بالاتر داشتند در عامل‌ها قرار گرفتند و ماده‌هایی که بار عاملی کمتر از ۳۰/۰داشتند از عامل‌ها حذف شدند.

    ۲- همبستگی هر یک از مقیاس ها با یکدیگر و با مقیاس کلی: همبستگی هر یک از زیر مقیاس ها با یکدیگر و همچنین با مقیاس‌ کلی هم شواهدی از همسانی درونی آزمون و هم نشانه‌ای از روایی سازه آزمون فراهم می‌کند.

     

     


    توضیحات بیشتر و دانلود



    صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

    پشتیبانی در صورت مشکل در دانلو فایل لطفا اول پیامک بدید ۰۹۲۱۴۰۸۷۳۳۶

    مقاله در مورد بحران | پاورپوینت بحران
    اختلالات اضطرابی
    اضطراب
    علایم و نشانه های اضطراب را می توان در دو گروه نشانه های فیزیکی و علایم روانشناختی (Psychologic) جای داد
    نظریه های اضطراب
    اختلال اضطراب فراگیر یا منتشر(GAD)
    اختلال هراس و گذر هراسی
    اختلال گذرهراسی
    اختلالات فوبی
    Specific Phobia
    اختلال وسواسی- جبری
    اختلال استرس پس از سانحه
    تشخیص های پرستاری

  • پرسشنامه پیوند بین والدین (فرم پدر – فرم مادر) – lono
  • پرسشنامه پیوند بین والدین (فرم پدر – فرم مادر)
  • تحقیق مقایسه مشکلات روان شناختی والدین کودکان ناتوان هوشی و والدین کودکان عادی شهر اراک
  • اقدام پژوهی چگونه توانستم با تشکیل جلسات والدین اثر بخش در پررنگ کردن نقش والدین در برنامه ریزی درسی و تربیتی امیر محمد موثر باشم ؟
  • پرسشنامه سنجش تعارض والدین-نوجوانان (فرم نوجوان)
  • خرید ارزان پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان کانرز – فرم والدین ۱۸ صفحه ورد
  • سیاهه ی رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ – نسخه والدین
  • سیاهه­ رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ- نسخه والدین
  • پرسشنامه بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک
  • پرسشنامه استاندارد شیوه فرزند پروری والدین (دیانا بامریند) – lono
  • تحقیق مسائل در برگیرنده روان کودک و تأثیر آن در رشد کودک
  • تحقیق کودک آزاری و بد رفتاری با کودک
  • بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی
  • نکات طلایی از کتاب کودک تربیت زندگی کودک ومدرسه اثر دکتر عبد العظیم کریمی تعداد اسلاید ها :۱۲۰
  • خواسته های یک کودک از خودوالدین برای شروع متفاوت کلاس درس به مناسبت ۱۶ مهر روز جهانی کودک
  • پرسشنامه شفقت خود – فرم کوتاه و فرم بلند (ریس و تف) – lono
  • فایل آزمون mmpi فرم بلند (کلید نمره گذاری + پرسشنامه + فرم خام
  • پرسشنامه استاندارد شیوه فرزند پروری والدین (دیانا بامریند)
  • مقیاس سنجش کانرز فرم والدین
  • مقیاس مشکلات رفتاری کودکان کانرز – فرم والدین
  • پرسشنامه اضطراب اجتماعی – فرم نوجوانان (لاجرسا، ۱۹۹۸) – lono
  • پرسشنامه افسردگی، اضطراب و استرس dass داس فرم بلند ۴۲ سوالی
  • چگونه استرس و اضطراب را در دانش آموز که از اعتیاد پدر و مشاجرات والدین سرچشمه گرفته بود برطرف ساخته و سلامت روان را در او شکوفا سازم
  • مبانی نظری سبک های تفکر و نگرش های ناکارآمد فرزند پروری والدین بر اضطراب کودکان
  • اقدام پژوهی چگونه توانستم استرس و اضطراب را در دانش آموزم که از اعتیاد پدر و مشاجرات والدین سرچشمه گرفته بود برطرف ساخته و سلامت روان را در او شکوفا سازم؟
  • پرسشنامه شفقت خود – فرم کوتاه و فرم بلند (ریس و تف)
  • 0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x