پاورپوینت سیستم های اطلاعات استراتژیک

پاورپوینت سیستم های اطلاعات استراتژیک

پاورپوینت سیستم های اطلاعات استراتژیک

پاورپوینت-سیستم-های-اطلاعات-استراتژیکلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۴۴ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..pptx) : 
 

سیستم های اطلاعات استراتژیک
S trategic I nformation S ystems
مقدمه
برنامه ریزی استراتژیک یک موضوع با اهمیت قابل مشاهده و جذاب در سیستم اطلاعات حرفه ای هر دو جامع دانشگاهی و تجاری از سال ۱۹۷۰ می باشد.سالهاست تعدادی از سازمانها تصمیمات یک موضوع با اهمیت قابل مشاهده و جذاب در سیستم اطلاعات حرفه ای هر دو جامع دانشگاهی و تجاری از سال ۱۹۷۰ می باشد.سالهاست تعدادی از سازمانها تصمیمات تکنولوژیکی و مالکیتی را تحت تاثیر سیستم های اطلاعات سازمانی قرار دارد،بر اساس آنچه که خود باور دارند و یا توصیه هایی که از فروشندگان یا همکاران خود در سازمانهای دیگر می گیرند، انجام می د هند. نتایج این رویکرد برای اتخاذ تصمیم و مصرف سرمایه ها نسبتا غیر قابل پیش بینی است. امروزه اغلب سازمانها بر این موضوع پافشاری می کنند که تکنولوژی و سیستم های اطلاعات تصمیماتی که با یک فهم واضح از کسب و کار و استراتژی سازمانی و رهبری ایجاد شده اند را گزارش می کنند.
مفهوم سیستم
سیستم گروهی از عناصر می‌باشد که بخاطر خواسته مشترک رسیدن به یک هدف با هم ترکیب می‌شوند. مثلاً در یک مرکز اطلاعاتی، منابع انسانی، رایانه‌ای و اطلاعاتی برای رسیدن به هدف مسترک که همان ارائه اطلاعات به مدیران یا کارکنان آن سازمان می‌باشد، باهم ترکیب می‌شوند. در هر سیستمی پنج عنصر درون‌داد (ورودی)، برون‌داد (خروجی)، تبدیل، مکانیسم کنترل و در نهایت اهداف وجود داردند. بطوریکه حرکت سیستم بطوری است که درون‌داد به برون‌داد تبدیل می‌شود.
مفهوم سیستم
در این میان مکانیسم کنترل فرآیند تبدیل را برای اطمینان از رسیدن به اهداف سیستم، زیرنظر قرار می‌دهد. مکانیسم کنترل توسط حلقه بازخور به جریان منابع متصل می‌شود بطوریکه حلقه بازخور، اطلاعات را از برون‌داد سیستم کسب می‌کند و آنرا برای مکانیسم کنترل قابل دسترسی قرار می‌دهد. مکانیسم کنترل، علائم بازخور را با اهداف تطبیق داده و منجر به علائمی به عنصر درون‌داد می‌شود تا وقتی که سیستم لازم است عملیاتش را تغییر دهد.
مفهوم سیستم اطلاعات سازمانی (Enterperise Information System)
مجموعه‌ای از سیستم‌های کامپیوتری که مورد استفاده یک سازمان هستند را فناوری اطلاعات می‌نامند. یک سیستم اطلاعات به جمع‌‌آوری، پردازش، ذخیره، تحلیل و انتشار اطلاعات برای هدف خاص می‌پردازد. سیستم اطلاعات مانند هر سیستم دیگری دارای ورودی و خروجی است. سیستم‌های اطلاعات برای دستیابی به اهداف گوناگونی طراحی شده‌اند . یکی از اهداف اساسی، پردازش اقتصادی داده و تبدیل آن به دانش و اطلاعات است. با توجه به تعریف سیستمهای اطلاعات، فناوری اطلاعات را می توان بعنوان جنبه تکنولوژیکی یک سیستم اطلاعات فرض نمود که در برگیرنده سخت‌افزار، پایگاه‌های داده، نرم‌افزار، شبکه و ابزارهای الکترونیکی دیگر می‌باشد. ساختاری که در آن تمامی افراد شرکت به شبکه متصل شده و در کلیه نقاط سازمان قادر به برقراری ارتباط و دسترسی به اطلاعات باشند سیستم اطلاعات سازمانی نام دارد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x