پاورپوینت سیستم های اطلاعاتی مدیریت پیشرفته

پاورپوینت سیستم های اطلاعاتی مدیریت پیشرفته

پاورپوینت سیستم های اطلاعاتی مدیریت پیشرفته

پاورپوینت-سیستم-های-اطلاعاتی-مدیریت-پیشرفتهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۸ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

سیستم های اطلاعاتی مدیریت پیشرفته
کتاب درسى : رهنورد، فرج اله ، مدیریت استراتژیک سیستم های اطلاعاتی ، تهران: نشر نی ، ۱۳۸ ۹
ارزشیابى :
مشارکت در کلاس ۱۰ %
تکالیف فردى /گروهی ۳۰%
امتحان نهایى ۶۰%
کارگروهی/فردی :
بررسی و تهیه گزارشی در خصوص یکی از انواع سیستم های اطلاعاتی و ارائه آن در کلاس و پاسخگویی به پرسش های دیگر دانشجویان
سیستم های اطلاعاتی مدیریت
عصر اطلاعات
این واقعیت که امروزه سازمان ها در عصر اطلاعات به سر می برند ، با الزامات و محدودیت هایی مواجه هستند که در گذشته نه چندان دور طرح آنها ضرورتی نداشت .
بدون شک ایجاد سازگاری در ابعاد مختلف سازمان با تغییرات محیطی و استفاده از ابزارهایی که به مرور پیشرفت فنّاوری در اختیار مدیران قرار می گیرد، نه تنها ضروری است بلکه حیات سازمان ها در محیط های فرار (Volatile) و متلاطم (Turbulent) امروزی به این مهم بستگی دارد .
تحولاتی که در عصر اطلاعات رخ می‌دهد سازمان‌ها و دولت‌ها را به صورتی گریز ناپذیر به مبارزه می‌طلبد و مدیران را سخت به چالش وا داشته است .
عصر اطلاعات
عصر اطلاعات با این معضل آغاز شد که تصمیم گیری در محیط های متلاطم بدون دستیابی مستمر به اطلاعات مرتبط عملاَ سردرگمی زیادی را ببار می آورد . طراحی و استقرار سیستم ها و فنّاوری های اطلاعاتی (IS/IT) تلاشی بود در جهت پاسخ گویی به این نیاز که از عناصر بنیادین عصر اطلاعات به شمار می روند .
اگر به سیستم ها و فنّاوری اطلاعات (IS/IT) به دیده یک فرصت بنگریم، باید گفت امکان طراحی اشکال جدید سازمانی ، سیستم های کنترلی جدید ، بازمهندسی فرایندهای سازمانی و مانند اینها با اتکا به IS/IT فراهم شده است .
ویژگی های عصر اطلاعات
درصد قابل توجهی از نیروی کار در پردازش و انتشار اطلاعات دخیل هستند.
اطلاعات به صورت کالای قابل فروش در آمده که سازمان ‌ هایی آن را در پردازش داده ‌ ها به کار گرفته اند تا برای بدست آوردن درآمد به سازمان ‌ ها فروخته شود. صنعت اطلاعات به سازمان ‌ هایی اطلاق می ‌ شود که از خرید و فروش و تجارت اطلاعات، درآمد کسب می ‌ کنند.
فناوری ‌ های اطلاعات و ارتباطات خیلی سریع در حال پیشرفت هستند و محور گسترش اطلاعات و بهبود سازمانی در ابعاد مختلف هستند.
جهانی شدن امکان تحقق پیدا کرده است. یعنی در نظام جهانی شدن بازارها، سرمایه و فناورى به نحوی باهم یکپارچه و ادغام می ‌ شوند که جهان اندازه متوسط خود را از دست میدهد و به دنیای کوچکی (دهکده جهانی) تبدیل می ‌ شود. بطوری که تمام انسان ‌ ها قادرند در این جهان به پیرامون خود سریع تر، ارزان تر و بهتر از قبل دسترسی داشته باشند. سمبل این نظام شبکه اینترنت است.
در عصر اطلاعات ساختار قدرت موازنه سه قطبی از دولت و سرمایه دار/افراد ناشی می ‌ شود نه صرفاَ دولت ‌ ها. ابر انسان ‌ ها بجای ابر قدرت ‌ ها مطرح هستند که از طریق شبکه اطلاعاتی به یکدیگر مرتبط شده اند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x