پاورپوینت سموم و تقسیم بندی انواع سموم (⭐⭐⭐)

پاورپوینت سموم و تقسیم بندی انواع سموم (⭐⭐⭐)

پاورپوینت سموم و تقسیم بندی انواع سموم (⭐⭐⭐)

پاورپوینت-سموم-و-تقسیم-بندی-انواع-سموم-(⭐⭐⭐)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۶۵ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..pptx) : 
 

سموم و تقسیم بندی انواع سموم
تعاریف :
LD50 : اندکسی است که میزان سمیت یک ماده سمی را نشان می دهد و نمایانگر حداقل میزان سم مورد نیاز برای کشتن ۵۰% جمعیت حیوان استاندارد آزمایشگاهی است. واحد سنجش این شاخص mg/kg body weight است. این معیار را عموماً بر اساس میزان خوراکی برای رات ها ارزیابی می کنند.
مواد خیس کننده و پخش کننده : موادی هستند که به منظور کاهش کشش سطحی مایعات به فرمولاسیون اضافه می شوند. اصطلاحات خیس کنندگی و پخش کنندگی از هم متمایزند. باید توجه داشت که قبل از پخش شدن مایعات بر یک سطح باید آن سطح قبلاً خیس شده باشد در غیراینصورت مایع پخش نمی شود و بشکلی کروی روی سطح قرار می گیرد. در صورتی که این دو پدیده همراه هم شوند. مایع بر سطوح جامد بصورت قشری یکنواخت پخش می شود. این وضعیت در هنگام سمپاشی دارای اهمیت بسیاری است چرا که موجب افزایش تأثیر سم بر حشره هدف می گردد. به عنوان نمونه ای از مواد خیس و پخش کننده که به فرمولاسیون اضافه می شوند می توان از تریتون X100 ، تریتون X151 ، مواد صابونی، کازئین نام برد.
تقسیم بندی های مختلف سموم :
طبقه بندی سموم بر اساس LD50 خوراکی :
سموم سنتتیک را براساس ملاک های متفاوتی به چند دسته تقسیم می کنند. یکی از این تقسیم بندیها براساس معیار LD50 انجام شده است. مطابق تقسیم بندی مذکور سموم به ۵ کلاس بی نهایت سمی، بسیارسمی، با سمیت متوسط، سمی و با سمیت کم تقسیم می شوند. (جدول ۱)

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x