پاورپوینت تاثیر آفات و سموم بر محیط زیست ۱ (با کیفیت)

پاورپوینت تاثیر آفات و سموم بر محیط زیست ۱ (با کیفیت)

پاورپوینت تاثیر آفات و سموم بر محیط زیست ۱ (با کیفیت)

پاورپوینت-تاثیر-آفات-و-سموم-بر-محیط-زیست-1-(با-کیفیت)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۴ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
تاثیر آفات و سموم بر محیط زیست
تاریخچه استفاده از سموم
در طول تاریخ بعضی از بندپایان بعنوان دشمن انسان در جهت کاهش محصولات کشاورزی و ناقل بیماری ها شناخته شده ‎ اند و انسان از بدو پیدایش و بویژه ازآغاز متمدّن شدن،همواره ب ه دنبال روشهای مقابله با این دشمنان بوده است. در زمان های قدیم انسان از مواد طبیعی موجود مانند مواد معدنی و گیاهی برای مبارزه استفاده می ‎ نمود ، لازم به ذکر است که تا قبل از شروع جنگ جهانی ۲ اکثر مواد شیمیایی استفاده شده بر علیه آفات از مواد معدنی چون آرسنیک و گوگرد بودند, و به طور همزمان، استفاده از گیاهانی همچون گل پیرتروم, نیکوتین و روتنون نیز مرسوم بود. دهه ۱۹۴۰ .م آغازی بود که در آن « انقلاب حشره ‎ کش ها » بوقوع پیوست.
در آن زمان سم DDT در سطح وسیعی ب ه عنوان حشره ‎ کش مورد استفاده قرار گرفت.خاصیت حشره ‎ کشی این ماده توسط Paul Muller در سال ۱۹۳۹ کشف شد و ب ه خاطر این کشف و استفاده از آن در کنترل بسیاری از بیماریها جایزه صلح نوبل درسال ۱۹۴۸ را ازآن خودساخت و متعاقباً سم DDT در سطح وسیع تری تولید و مصرف گردید و تولید صنعتی سایر سموم نیز ادامه یافت.
با کشف سم DDT و استفاده از آن در از بین بردن حشرات, سازمان جهانی بهداشت این ماده را ب ه نام ( گلوله سحرآمیز ) نامید و ا دعا نمود با در دست داشتن آن قادر به ریشه ‎ کنی بسیاری از بیماریها و ازجمله بیماری مالاریا خواهد بود.که این موضوع با بروز مقاومت به سموم در حشرات با شکست مواجه شد.
آفت کش ها تا کنون حدود هشت میلیون ماده ی شیمیایی انسان ساخت شناسایی شده است که حدود هفتاد هزار ترکیب آن استفاده رایج دارند. یکی از این ترکیبات شیمیایی که هر روز با پیشرفت علم و فناوری بر تعداد و مقدار مصرف آن ها در محیط افزوده می شود آفت کشهایی هستند که برای مبارزه با آفات کشاورزی و بهداشتی به طور وسیعی استفاده می شود.ب ه طور کلی آفت کش ماده یا مخلوطی از مواد است که برای پیشگیری ، نابودی یا کنترل آفات شامل ناقلین بیماری های انسانی و حیوانی یا گونه های ناخواسته گیاهی و حیوانی بکار می رود. اغلب آفت کش ها علاوه بر ماده ی موثر، دارای مواد حامل و هم چنین حلال ها و ترکیباتی هستند که جذب و ویژگی های دیگر آفت کش ها را بهبود می بخشد بخش بزرگی از آفت کش های تجاری را مواد بی اثر تشکیل می دهد که اثرات مضر آنها ممکن است از عاملهای موثر بیشتر باشد، اما در بحث مربوط به اثرات بهداشتی آفت کشها کمتر سخنی از آنها به میان می آید.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x